Zadels gejat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:52

En van alarm installaties trekken de dieven niets aan. In Pijnacker zijn diverse merk zadels gestolen terwijl de zadelkamer met een pincode was beveiligd. Wij nemen onze (nieuwe) zadels nog steeds naar huis. Wil het risico gewoonweg niet meer nemen.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 12:04

manic"]
[quote="PhiaBink schreef:
Als je thuis je zadel heb liggen wel. Je zadel valt dan onder de inboedelverzekering. Anders kan je het via de verzekering van de stalhouder proberen. Verward


Als het onder de inboedelverzekering valt... wat dan? Ga je dan aangifte doen van inbraak ofzo?
[/quote]

Jah als hij in een jaar minstens 3 maanden in huis is! En dat zeg je gewoon ja want ik maak hem vaak schoon en met de land periode ligt hij thuis. Ofzo want dan krijg j dus geld van de verzekerinG!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 12:04

PhiaBink schreef:
Ik heb van iemand die een ruitersportzaak werkt gehoord, dat er een vrachtwagen bij de grens is aangehouden vol met gestolen zadels. De zadels gaan dus naar het buitenland.

wanner was dit???

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:10

PhiaBink schreef:
Ik heb van iemand die een ruitersportzaak werkt gehoord, dat er een vrachtwagen bij de grens is aangehouden vol met gestolen zadels. De zadels gaan dus naar het buitenland.


jah dat had ik al gedacht!!! En niet dat ik iets tegen polen heb hoor maar daar gaat wel veel gejat spul heen!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:02

pollyfunny"]
[quote="manic"][quote="PhiaBink schreef:
Als je thuis je zadel heb liggen wel. Je zadel valt dan onder de inboedelverzekering. Anders kan je het via de verzekering van de stalhouder proberen. Verward


Als het onder de inboedelverzekering valt... wat dan? Ga je dan aangifte doen van inbraak ofzo?
[/quote]

Jah als hij in een jaar minstens 3 maanden in huis is! En dat zeg je gewoon ja want ik maak hem vaak schoon en met de land periode ligt hij thuis. Ofzo want dan krijg j dus geld van de verzekerinG!
[/quote]

Ook als je het via de stalhouder moet regelen moet er minstens 1 (goedgekeurd) slot op de zadelkamer/zadelkast hebben gezeten (en er zijn nog wat eisen aan verbonden), anders kun je fluiten naar een schadevergoeding. Je kunt voor de zekerheid je assurantieadviseur bellen en vragen naar een materiaalverzekering en aan welke eisen je zadelkast moet voldoen. Hij/zij kan het even voor je uitzoeken en misschien moet je wat aanpassingen verrichten maar dan krijg je in geval van diefstal wel wat vergoedt!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:06

manic"]
[quote="PhiaBink schreef:
Als je thuis je zadel heb liggen wel. Je zadel valt dan onder de inboedelverzekering. Anders kan je het via de verzekering van de stalhouder proberen. Verward


Als het onder de inboedelverzekering valt... wat dan? Ga je dan aangifte doen van inbraak ofzo?
[/quote]

Als je zadelkamer thuis is opengebroken, dan is het inbraak. Er moet een goed slot op de zadelkamerdeur zitten. Bij de eventuele ramen, daar moeten ijzeren strippen voor hangen. Je moet echt laten zien dat je er alles aan heb gedaan om inbraak te voorkomen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:12

jemig wdaar wordt je ook niet goed van!
ben blij dat onze stal in ieder geval achter staat en dan mijn deur er verkeerd en in om zit! dus de sleutel kan je maa ro 1 manier losmaken! en dat is mijn manier! maar toch!grrrrrr

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:23

het is wel erg met die zadeldieven he.gelukkig zijn ze bij ons nog niet geweest maar het is bij ons wel erg moeilijk om ze te stelen gelukkig en als ze het erg op komen worden ze gegrepen door onze grooooooooote honden Schijnheilig (ahum)
in heiloo zijn er al wel zadels gestolen Boos! maarja dat is in welmeer plaatsen zo geloof ik....
ik hoop ook maar dat ze ze te pakken krijgen maar het zullen toch wel niet dezelfde dieven zijn die aldie zadels hebben gestolen Scheve mond

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 09:04

ebbeltje schreef:
het is wel erg met die zadeldieven he.gelukkig zijn ze bij ons nog niet geweest maar het is bij ons wel erg moeilijk om ze te stelen gelukkig en als ze het erg op komen worden ze gegrepen door onze grooooooooote honden Schijnheilig (ahum)
in heiloo zijn er al wel zadels gestolen Boos! maarja dat is in welmeer plaatsen zo geloof ik....
ik hoop ook maar dat ze ze te pakken krijgen maar het zullen toch wel niet dezelfde dieven zijn die aldie zadels hebben gestolen Scheve mond


Noujah dat kan best hoor dat het dezelfde zijn ze gaan nml uit van een grote bende diefen door heel nederland die voor 1 naam (ofzoiets) al die zadels jatten. Om ze du zo weer naar het buitenland te verkopen! GRRR Boos! suffk*tten laat ze effe fietsen gaan stelen ofzzo! Ik ben blij dat de paarden er nog staan! Ze komen midden in de nacht effe in je stal inbreken lopen langs je paard en GELUKKIG laten ze die staan dan lopen ze verder komen ze bij je kast en wat doen ze? Breken ze hem open jatten je zadel eruit doen alle zadels in een kruiwagen en peren um. De volgende dag vindt j eopengebroken kasten zijn je zadels weg en vindt je buiten je dekjes en ergens achter de bosjes vindt jeje kruiwagen terug! Echt sommige mensen moeten je nou altijd hebben!

Solange

Berichten: 4
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:22

ja, bij ons op de manege waren ook zadels uit de zadelkamer gejat.
waren kastjes opengebroken, maar die van mij gelukkig niet.
groetjes solange

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:06

bij ons op stal zijn ze drie weken geleden geweest.... ook alleen maar de dure merkzadels meegenomen....
ik neem mijn zadel nu iedere keer mee naar huis maar wat een gesleep zeg Boos!
dat ze van onze spullen afblijven...

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 18:19

haflingertje schreef:
bij ons op stal zijn ze drie weken geleden geweest.... ook alleen maar de dure merkzadels meegenomen....
ik neem mijn zadel nu iedere keer mee naar huis maar wat een gesleep zeg Boos!
dat ze van onze spullen afblijven...


Je heoft hem nu niet steeds mee naar huis te nemen hoor ze komen echt geen 2 keer want dan ben je er op voorbereid.