Twee paarden in t prikkeldraad door luchtballon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Twee paarden in t prikkeldraad door luchtballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 23:47

Mja, het is geen verslag van vandaag, maar ik heb het wel vandaag pas gehoord. Gisteren is er weer eens een luchtballon in een weiland hier in de buurt geland waar een aantal paarden van mijn buren staan, waaronder mijn lieveling waar ik ook af en toe op rij. En drie keer raden wat er is gebeurd.. Scheve mond Twee van die paarden zijn nou gewond doordat ze in paniek in het prikkeldraad zijn gerend. Ze staan nu in de stal en zijn hopelijk niet al te ernstig aan hun benen gewond. Ik heb ze nog niet gezien, maar ik hoorde dit dus ook pas net. Ik word echt gek van die ballonvaarders hier! Elke keer weer het gezeur dat ze in een weiland met vee landen en er weer een aantal dieren gewond zijn en soms zo erg gewond dat ze meteen afgemaakt moeten worden. Waarom denken die lui dat ze alles kunnen doen wat ze willen? Maarja, dit wilde ik dus even met jullie delen. En nou is me schatje dus ook aan haar benen gewond Boos!

Maxjes for lifetime!
Peggy fan


Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:58

Hoi Allemaal,Ik begrijp niet dat mensen hun paarden of andere dieren tussen prikkeldraad zetten,maar dat zal wel aan mij liggen.

Groetjes zauber Verward

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 00:02

Zauber schreef:
Hoi Allemaal,Ik begrijp niet dat mensen hun paarden of andere dieren tussen prikkeldraad zetten,maar dat zal wel aan mij liggen.

Groetjes zauber Verward


jah ok, prikkeldraad is misschien niet handig, maar aangezien er bij die wei in de buurt geen stroom is, kan je er moeilijk lint hangen, want als er geen stroom op staat, heeft dat nog geen nut.

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:04

erg zeg!
hopelijk is het snel weer helemaal beter. Prikkeldraad is idd ook niet zo slim

ukkie is daardoor een keer over de draad gesprongen en sabine erdoorheen gerend Er landde een luchtballon 10 meter van hun afgezette stukje... en dat terwijl er schuin achter ons een supergroot veld ligt waar toen alleen maar gras stond
trouwens tegenover lag ook een kale wei, heel vaag dat ze dan net daar moesten landen maar goed.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:07

Sorrie zo bedoel ik het niet.Ik wil je niet boos maken,maar ik zelf zou er dan geen dieren in deze weide doen.Ze kunnen er flinke wonden aan over houden.

Groetjes Zauber.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 00:10

jah, nee, je maakt me ook niet boos, ik leg het alleen ff uit Knipoog maar het probleem is dus dat ze niet alle paarden bij de weide bij hun boerderij kunnen zetten en dus ook paarden in andere weilanden (een heel stuk verderop en zelfs een in het stadspark) moeten zetten en tja.. ik vind zowiezo dat die ballonvaarders gewoon in een leeg weiland ernaast moeten landen, want er zijn daar allemaal lege weilanden omheen waar geen dieren staan Scheve mond

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:24

Tsss, sommige ballonvaarders kunnen ook niet even stil staan bij het gevaar van landen op een plek waar dieren (in de buurt) staan... Ik hoor wel vaker zulke verhalen... Heb je ook nog iets gehoord van de ballonvaarders? Ik bedoel, ze zullen toch op zijn minst hun excuses aan kunnen bieden, toch?! Ik hoop maar dat het weer helemaal goed komt met de gewonde paardjes!

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:43

Ja ze kunnen zelf natuurlijk wel zien dat er paarden in de wei staan,maar ach dat maakt hun niet uit wat er gebeurd met de paarden.Dat zijn mensen die alleen aan zich zelf denken.Die missen wat in hun op voeding.

Groetjes Zauber.

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:49

Het paard van iemand bij ons op stal was ook eens door een hek gegaan door een ballon. Had wonden aan haar been en moest naar de kliniek. Je kan (ik weet niet precies waar) als je de de precieze tijden noteert en de kleuren van de ballon, achterhalen van welke vereniging de ballon afkomt. De eigenaresse had dat dus gedaan en kreeg uiteindelijk 1500 gulden schadevergoeding van de ballonvaarders. De moeite dus om even na te gaan! Grtz. friesje

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:50

O wat een nachtmerrie lijkt me dat! Ik ben er ook altijd bang voor als ik die ballonnen in de verte in de lucht zie hangen. Gelukkig is er nog nooit iets gebeurd, maar ik heb wel een keer gehad dat ik mijn pony stond te poetsen toen een luchtballon vlak boven ons opeens zijn brander aandeed. Mijn pony was echt volledig in paniek!!!!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 01:02

Ik denk dat die van mij ook in blinde paniek overal door heen zou rennen. Scheve mond

De eigenaar van onze stal vertelde ook al absoluut niet blij te zijn met ballonvaarders omdat het al vaak genoeg was gebeurt dat hij dode dieren in het land vond puur door de schrik... Verdrietig

En dan niet eens alleen bij het landen van zo'n ding, maar wat denk je van die hete lucht? Dat maakt ook een enorm kabaal als ze die gaskraan open gooien! Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 01:06

Nou geloof me, gladde draad kan ook behoorlijk gore wonden maken Boos! Pervinco's been ligt ook open, door gladde draad. Aline en Apollo hebben altijd tussen prikkeldraad gestaan en nooit meer dan schrammen gehad...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 06:51

Proberen te achterhalen wie het is en aansprakelijk stellen. Wie weet hoeveel kosten hier nog uit voortvloeien. Daarnaast is het ook nog het opvoedkundig aspect, misschien dat ze dan in de toekomst nadenken

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:12

Mist schreef:
Proberen te achterhalen wie het is en aansprakelijk stellen. Wie weet hoeveel kosten hier nog uit voortvloeien. Daarnaast is het ook nog het opvoedkundig aspect, misschien dat ze dan in de toekomst nadenken


Jah zeker doen hoor. Je moet toestemming vragen om te landen. moet er niet aan denken dat het hier gebeurt.. Stoom uit je oren

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:20

Predator schreef:
jah ok, prikkeldraad is misschien niet handig, maar aangezien er bij die wei in de buurt geen stroom is, kan je er moeilijk lint hangen, want als er geen stroom op staat, heeft dat nog geen nut.


Er zijn ook hele goede Batterij-stroomapparaten. Die worden ook heel veel door koeieboeren gebruikt. In Duitsland is prikkeldraad verboden, in nederland is het hopenlijk nog maar een kwestie van tijd...

Ik weet dat je met glad draad ook lekkere wonden kunt krijgen, maar dan heb je in elk geval minder kans op winkelhaken en dergelijke. Bovendien zie je bij glad draad vaak dat het roestvrij is, en prikkeldraad wel roestig, dus ook wat infecties ed een hele verbetering.

Maar ik geef toe, die balonnen moeten gewoon op een andere plek landen, en anders maar niet de lucht in!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:22

Hier gaat het er niet zo aan toe, scheer ze dus niet allemaal over dezelfde kam aub.
Bij ons zijn er vlak bij de wei ook al verschillende keren ballonnen geland en opgestegen, maar daar kijken onze paarden nauwelijks van op. (De enige die er noemenswaardig op reageert is de hond)
En onze paarden staan achter schriklint. Echt nooiiiit achter prikkeldraad!!
In dit geval vind ik persoonlijk de eigenaars van de dieren ook voor een klein gedeelte verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, sorry hoor.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:22

In Duitsland verboden?? Steek voor de gein eens de grens over bij mij... Stikt van de prikkeldraadomheiningen...

Wat dat landen betreft: daar moeten ze inderdaad toestemming voor hebben naar mijn weten. Ze zijn ook erg vaak ik onze weiden geland, maar dan stond er wel vooraf iemand aan de deur...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:24

Bij ons landen ze heel dicht bij, net 1 weiland verder, maar ze komen dan zoo laag over onze wei&bak heengevlogen, dat onze paarden dus uit schrik tegen het houten hek aan rennen of onderuit gaan omdat ze zo gaan lopen rennen in de wei dat ze gewoon uit de bocht vliegen en vallen(zonder overdrijven, ze zitten dan nog maar +/-3 meter boven de grond.....) en onze hertjes zijn al in paniek een paar keer over ons 2 meter hoge hek heengesprongen!van schrik!

toen ik vorig jaar een jong paardje ging inrijden, ging er de 3e keer dat ik er op zat(dus nog geen stuur niet echt een rem en ze was ook niet echt veel gewend)
ik zat niet aan de longeerlijn ofzo vast, maar gewoon echt los in de bak,
gaat er een luchtballen landen zo'n 100 meter verderop, en die kwam dus heeeeeel erg laag over de bak heen, en daarna maakte ie nog kei hard dat geluid omdat ie dus nog ff iets hoger over de bomen heen moest, en dat geluid van die brander hoor je normaal al best goed, kan je nagaan hoe hard dat geluid is als ie een meter of 4 boven de grond is....dat is ook de enige keer dat ik schrik heb gehad op dat beestje!die ging in blinde paniek door de bak heen rennen, en schrok natuurlij nog erger omdat ik door haar rare sprongen niet meer netjes stilzat en ze was dus nog echt niet gewend aan iemand op haar rug, ben er net niet vanaf gevallen, maar t leverde een hoop stress op


maar aan de andere kant....zo landen er bij een clubgenootje van mij ook weleens luchtbalonnen in hun weiland, (haar vader is boer en heeft veel land) en ik geloof dat die altijd een bloemtje oid van de ballonvaarders krijgen, en vaak nodigen ze hun dan uit voor ff een kop koffie ofzo die vader vindt t wel leuk om ff met die ballonvaarders te praten, geloof dat i zelfs binnenkort met 1 van hun meemag(maar ja hij is een echte brabanste boer, die doen eigenlijk over heel makkelijk over, soms zelfs te makkelijk maar goed)

terwijl bij hun veel koeien en 3 paarden in de wei staan(maar t kan ook best dat die al allemaal binnen staan want die ballonnen landen hier altijd best laat 's avonds)

ik vind t best leuk om zo'n ballon te zien, maar liever niet in de buurt van paarden&andere beesten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:28

Renske20 schreef:
Bij ons landen ze heel dicht bij, net 1 weiland verder, maar aan de andere kant....zo landen er bij een clubgenootje van mij ook weleens luchtbalonnen in hun weiland, (haar vader is boer en heeft veel land) en ik geloof dat die altijd een bloemtje oid van de ballonvaarders krijgen, en vaak nodigen ze hun dan uit voor ff een kop koffie ofzo die vader vindt t wel leuk om ff met die ballonvaarders te praten, geloof dat i zelfs binnenkort met 1 van hun meemag(maar ja hij is een echte brabanste boer, die doen eigenlijk over heel makkelijk over, soms zelfs te makkelijk maar goed)


Dat deden ze bij ons ook ja, bloemetje of een uitnodiging om mee te vliegen. Pap heeft er al heel wat tochtjes opzitten, die vond dat geweldig Haha! Ach als ze in een wei kunnen landen zonder vee in de buurt... We hadden ook vrij wat land, kleine moeite om ze een wei aan te wijzen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:56

Als ik zie dat ze bij mij overkomen dan ga ik niet rijden. Je weet maar nooit. Dus Renske is het niet een optie om dan even naar binnen te gaan?

Zij kunnen er immers ook niks aandoen dat ze moeten landen, vaak is het noodzaak omdat ze niet hoger komen of omdat ze niet over de hoogspanning kunnen...........

Het is vervelend voor ons maar moeten we dan ook alles verbannen omdat WIJ rustig willen paardrijden? Gewoon opletten van beide kanten hoor.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 12:00

mja, ze weten dus geloof ik wel welke ballonvaartmaatschappij het was, maar zo ver ik weet hebben ze nog geen "sorry" van ze gehoord Scheve mond En ok, ik weet dat niet alle ballonvaarders zo zijn, want er zijn er hier in de buurt ook wel ballonnen geland die dan allemaal leuke dingetjes geven aan de eigenaar van het land. En zoals Pervinco zegt, een lege wei aan te wijzen is weinig moeite, maar dan moet je het wel eerst weten dat die ballon in de buurt gaat landen

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:01

Jeetje wat erg voor die paarden en hun eigenaar, ik denk toch wel dat de schade valt te herhalen op de luchtbalon eigenaars???????

Monique

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:02

als ik met een van onze paarden thuis aan het rijden ben, stop k niet hoor, die zijn wel wat gewend, alleen als ze met zn 3en in de wei staan gaa ze elkaar opnaaien en gaan ze gek doen vanwege die ballon

maa toen met dat jonge paardje(dat was bij die mensen thuis) zagen we hem niet, omdat er aan 2 kante van de bak hele hoge bomen staan, en ze dus vanaf die kant kwamen, voordat we in de gaten hadden dat ie zo dichtbij was, was selina ol helemaal gestressed

later zijn er nog vaker balonnen overgevlogen, en deed ze nix meer, amar ja toen die 1e keer was ze net onder het zadel en dus nix gewend.

ze mogen van mij gerust (laag) overvliegen, maar ga dan iets eerder of iets later aan die branderd zitten en niet als je er recht boven bent!want als ze zo laag zijn is dat geuid zo hard!

maar verder zoals ze bv bij mn clubgenootje in de wei landen, is er nix mis mee hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

wyoming

Berichten: 2500
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:26

hoi ik vind het heel erg wat er gebeurd is maar niet alle ballonvaarders zijn hetzelfde!!!!! Mijn vader is ook ballonvaarder en die zet ze ballon nooit in een weiland neer waar dieren staan maar altijd een wei verder! en mocht er dan toch nog wat gebeuren dan zorgt hij ervoor dat alles goed geregeld wordt door de verzekering want daar zijn zij immers voor! Verder heeft mijn vader een zo gehete koeien brander op zijn ballon (zit geloof ik op alle ballonnen) die maakt een stuk minder herrie en ook die gebruikt hij in de beurt van vee. Mijn vader is al 10 jaar ballonvader en hij heeft nog nooit zoiets mee gemaakt! Ik vind het van de ballonvaarder die bij jullie is gelandt zeer onverantwoordelijk dat hij niet eens zijn naam en adres heeft achter gelaten want dat horen ze wel te doen bij schade aan wat dan ook! En verder je mag met je ballon overal landen maar zodra je een ballon in een weiland zet hoor je ook toestemming te vragen aan de boer en als die niet aanwezig is mag je hem er natuurlijk wel gewoon uit halen maar dan is het wel zo netjes om bij schade een briefje achter te laten wat mijn vader ook altijd doet!!!!!!!! Maar verder veel succes met het paardje

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:59

Vorige week kwam bij ons ook een luchtballon heel laag overgevlogen. Zoals het uitzag wilde deze bij onze buren in de wei landen. Ze waren heel dicht bij de grond en opeens kwamen de paarden uit hun stal gelopen om te kijken wat was (met veulen). Toen de mensen dat in de luchtballon zagen zijn ze meteen weer opgestegen en verdergevlogen.
Gelukkig zijn de paarden redelijk rustig gebleven, maar voor hetzelfde geld was dit ook helemaal misgegaan Verward .

In mijn profiel staan foto's!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, meggiemeg, ogidni, RanjaRietje, RoronaZorro, Rose94, zippora en 168 bezoekers