Hysterische ex-bijrijder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:12

Ik denk dat ze heel verdrietig, teleurgesteld is dat hij verkocht wordt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:14

newforestlover schreef:
Ik denk dat ze heel verdrietig, teleurgesteld is dat hij verkocht wordt

is dat een excuus voor haar gedrag? kom nou! Merilyn verkoopt ook geen paard voor haar plezier maar ze zal ook de pech hebben zoals de meesten dat het geld haar niet op de rug groeit.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:09

Erg banketstaaf voor je dat ze zo reageert Verdrietig ....kan het ergens wel begrijpen maar vind het wel wat overdreven! Boos!
Ik zou haar gewoon links laten liggen; ze draait vanzelf wel weer bij als de ergste woede voorbij is en anders maar niet............
Ik zou het je zelf niet kwalijk nemen als ik jou was; een paard kost een hoop geld en hem nou alleen voor je bijrijder te houden is ook niet redelijk (zeker niet van haar als ze dat verwacht).
Kan best begrijpen dat het even slikken is als je hem ineens op marktplaats ziet staan (ook al weet je het weken), en boos zijn is ook nog te begrijpen maar als ze ook nog persoonlijk verwijten gaat maken......

Ik snap niet dat ze niet inziet waarom je het doet en dat kan begrijpen. Verward
Dat je het banketstaaf vind kan ik begrijpen maar als ik jou was zou ik er verder niet mee zitten.......je weet zelf toch wel wat je waard bent OK dan!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:27

De ruzie is ontstaan door het zoveelste kleine dingetje dus. Maar ja ze staat nergens voor open of wat dan ook en wil nooit meer contact met mij. Nou ja jammer. Ik hoop voor haar dat ze straks een eigen paard kan kopen, dan heeft ze dit niet meer. Het was blijkbaar toch niet zo'n goede vriendin als ik dacht. Ze is er van overtuigd dat ik haar zwart probeer te maken, terwijl ik daar geen reden toe heb. Ik moet mij er eigenlijk niets van aantrekken maar het doet me echt wel wat.

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:45

Desiree"]
[quote="newforestlover schreef:
Ik denk dat ze heel verdrietig, teleurgesteld is dat hij verkocht wordt

is dat een excuus voor haar gedrag? kom nou! Merilyn verkoopt ook geen paard voor haar plezier maar ze zal ook de pech hebben zoals de meesten dat het geld haar niet op de rug groeit.
[/quote]

Nee, maar stel je eens voor je rijd 1x in de week op een manege en krijgt een geweldig bijrijdpaard waar je alles mee mag doen en wat bijna als eigen paard voelt. Je bent er super gelukkig mee en houd van het beestje.
Maar dan..... krijg je te horen dat hij/zij verkocht word, zowat je hele wereld stort in.

Hoe uit je dit?? op zo'n manier in dit geval dus

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:48

nee, vind ik nog steeds geen excuus. Dat is het risico als je je hecht aan een dier dat niet van jou is.

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:45

Ik heb precies hetzelfde gehad, k verzorgde een paard van iemand anders en ineens kwamen ze ermee dat ze verkocht zou worden, ik reageerde eerst ook boos, maar dat kwam omdat ik het gewoon niet verwacht had, ze hadden die zelfde dag sochtends namelijk gezegd dat ze een trailer en allemaal dingen voor hun paardjes gingen kopen, dus bij mij was het denk ik iets anders, maar evengoed het zijn hun paarden en ze mogen ermee doen wat ze willen, het is gewoon een enorme klap als je helemaal gehecht bent aan het paardje, maarjah k hoop dat het weer goed komt tussen jou en je bijrijdster, en dat jullie samen afscheid van je lieve paardje kan nemen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:05

Ik reed tot bijna 3 jaar terug op een prive stalletje.Hele lieve mensen maar zij fokte om ervan te leven.Dus alle veulens gingen en omdat zij op leeftijd zijn kon er ieder moment een merrie de deur uitgaan als ze een geweldig bod ervoor kreeg.Zo is mij dat een keer overkomen toen ik er nog reed.Het paardje waar ik het meest mee had.Jammer maar helaas.Het beestje kreeg een prachtig baasje en doet het goed in de sport.
Doet me goed want ik had dat jonge beestje alles geleerd.
Nu rijd ik er al bijna 3 jaar niet meer,maar sta altijd klaar voor ze.Nu hadden ze dus een ruiter en dat wilde niet zo met de paarden.Ik stond weer klaar en kwam haar helpen met het rijden.Een van de paardjes waar ik vroeger op reed is met pensioen en word alleen nog mee gedekt.Het andere had wat probleempjes die ik heb komen oplossen.Al mijn tijd weer ingestoken en de ruiter gaat het nu weer zelf proberen en ik blijf helpen waar ik kan.Daarnaast rijd zij nu een jong paard voor deze mensen die toen ik er reed nog te jong was,maar wel zelf gefokt.
Ik help haar ook daarbij.
Nu kreeg ik twee dagen terug een mailtje dat ze dat paard heeft kunnen verkopen.Tja das even moeilijk omdat het zo'n schatje is.Maar het is niet mijn paard en dus gaat het gewoon gebeuren.Moet ik en de ruiter die er rijd dan ineens dwars gaan liggen omdat zij wil verkopen?
Moet ze dan alle paarden houden ook al weet ze dat ze dat niet meer kan?
Nee echt niet.Wij gaven haar alles en zij ons,maar het is en blijft haar keus en daardoor wordt ze er niet minder op!

Ik ken je niet,maar ondanks dat en wat er ook gebeurt mag zijn vind ik het een eigen keus.Je gaf aan er goed over na te hebben gedacht en dat vind ik voldoende.Je geeft ook aan haar de keus te hebben gegeven het paard te kunnen kopen.Helaas maar dat is alles wat je kan en hoeft te doen.
Wil ze je daarom niet meer kenne,sorry maar jammer dan.Mensen genoeg op de wereld die je wel graag zien komen.
Schuldig voelen hoeft niet,want jemaakt je eigen keuzes en die hoef je niet te verantwoorden bij een ander.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:54

Gatverdarrie zeg! Ik lees dit nu pas, maar m'n nekharen gaan overeind staan. Ze had notabene een 'eigen' paard op jouw kosten. Ze mocht alles met El Roy doen. Oké, ik kan begrijpen dat ze even geen grip op de situatie heeft van verdriet en onmacht. Maar hallo, het is jouw paard en je hebt heel gegronde redenen om hem te verkopen. Leuk is het niet, maar dat geldt voor beiden.

Ik vind haar reactie allesbehalve volwassen en eerlijk. Je hebt altijd voor haar klaargestaan en je paard volledig aan haar toevertrouwd en dan doet ze dit? Nou dat gaat er bij mij niet in.

Ik weet 100000% zeker dat je er alles aan gedaan hebt om haar te helpen op alle manieren. Ik vind het dan ook ronduit onbeschoft dat ze zo reageert. Ben benieuwd hoe ze zou reageren naar iemand die de helft minder voor haar over zou hebben. Die spoort gewoon niet met haar overdreven gedoe zo.

Meer, laat haar lekker. Jammer dat je nu je 'vriendin' kwijt bent, maar je merkt nu iig waar het haar allemaal om te doen was en dat was je ventje met z'n lange manen.

Je bent een topeigenaar voor een bijrijdster, hou dat in gedachten Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:01

Ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vindt dat ze haar bijrijdpaard kwijtraakt, maar je vertelt haar alles en geeft haar nog kansen genoeg.
Ik vind het gewoon erg ondankbaar dat ze zoiets doet.

Als ik vragen mag: waarom verkoop je el-roy?

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:54

Hoe zou jij het vinden als de rollen omgedraaid zouden zijn, beeld je dat eens in, je mag alles met paard doen, zoals jij ook al zegt rijden, naar buiten wedstrijden ect kan allemaal niet leuker en opeens word je verteleld dat ie word verkocht en hij staat op martplaats (wist zij hiervan, of was het een verassing dat ie opeens op marktplaats stond). Voel jij je dan niet in de zeik genomen?? Je kan wel heel negatief tegen over haar gaan doen maar ik vind dat erg hypocriet! Ik vind haar reactie niet meer dan normaal. Zoals ik het lees deed jij erg weinig met je paard en hij heeft zij hem opgevoed en beleerd?! Ik vind dat dit stank voor dank is voor haar en dat je haar best wat meer mag bedanken voor de tijd die ze met El roy door heeft gebracht. Ik kan hier erg boos om worden Boos!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:29

Wammes schreef:
Hoe zou jij het vinden als de rollen omgedraaid zouden zijn, beeld je dat eens in, je mag alles met paard doen, zoals jij ook al zegt rijden, naar buiten wedstrijden ect kan allemaal niet leuker en opeens word je verteleld dat ie word verkocht en hij staat op martplaats (wist zij hiervan, of was het een verassing dat ie opeens op marktplaats stond). Voel jij je dan niet in de zeik genomen?? Je kan wel heel negatief tegen over haar gaan doen maar ik vind dat erg hypocriet! Ik vind haar reactie niet meer dan normaal. Zoals ik het lees deed jij erg weinig met je paard en hij heeft zij hem opgevoed en beleerd?! Ik vind dat dit stank voor dank is voor haar en dat je haar best wat meer mag bedanken voor de tijd die ze met El roy door heeft gebracht. Ik kan hier erg boos om worden Boos!

En wie ben jíj eigenlijk? Verward Voor een eerste bericht vind ik dit wel een beetje kort door de bocht en bijzonder onvriendelijk. Of stel jij je altijd zo op, als je ergens voor het eerst binnenkomt?

Als je bijrijder bent, loop je dit risico nou eenmaal. De eigenaar doet wat ie wil, dat is niet anders. Ik ben zelf bijrijder en ik weet dat en hou het ook in m'n achterhoofd. Misschien komt er een paard bij, dan heb ik geluk, gaat ie weg of naar de slager, heb ik pech. Simple as that. Zoals ík het verhaal lees, hadden de eigenaar en bijrijder een prima relatie. Als de bijrijder zich niet kan vinden in de beslissing om het paard te verkopen, is dat háár probleem... koopt ze zelf maar een paard of gaat lekker naar de manege. Persoonlijk vind ik het al heel wat, dat mensen anderen op hun paarden laten rijden. Zelf zou ik dat (denk ik) niet kunnen.

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:35

Wat maakt het nu uit of het mijn eerste bericht is of dat er al heel veel zijn geschreven, ik mag mijn mening toch ook geven dat doe jij ook en dat dat nu toevallig een beetje nagatief is is dan jammer!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:37

Volgens mij is Wammes het bijrijdstertje van El Roy.
Trouwens, welkom Wammes (een mooie naam trouwens, mijn kat heet ook zo Schijnheilig )

Hele goeie binnenkomer trouwens, je maakt je gelijk populair zo

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:39

Billy schreef:
Volgens mij is Wammes het bijrijdstertje van El Roy.
Zou het? Wel raar dat ze dan in de "tweede persoon" over zichzelf praat... Verward Heet dat niet "schizofrenie"?
Laatst bijgewerkt door Elles op 29-07-03 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:39

Nee ben niet de bijrijder, maar ik kan me eigenlijk wel vinden in haar reactie sorry mar dat is mijn mening, is iemadn het daar niet mee eens ook best! We leven in een vrij land toch dus.............. OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:39

hmm elles misschien moet jij je ook nog maar een beetje rustig houden met je 733 berichten.........

Alle gekheid op een stokkie......Iedereen mag zeggen wat ze willen (mits het in het normale blijft) Ook bij een eerste bericht.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:41

Dat is nou juist het probleem Kim, als zij niet de bijrijdster is kent zij de situatie niet en oordeelt ze alleen van het scherm.
Lijkt me niet dat je dan een gefundeerd oordeel kunt geven.

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:44

waarom mogen andere dan wel oordelen geven over de bijrijder die ze ook niet kennen? en die weten ook niet hoe het verhaal in elkaar zit?!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:46

Je kunt ook genuanceerd je mening geven, zonder te brullen of iemand af te branden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:48

Op bokt mag je toch ook gewoon domme dingen zeggen.......Ik hoef het niet met wammes eens te zijn......maar ze mag wel zeggen wat ze op haar lever heeft......de opmerking dat ze kort door de bocht is voor een eerste bericht vind ik nou ook niet zo ontzettend genuanceerd........Maar hoe dan ook....Ik ken de hele situatie niet en zal er ook niet over oordelen, ik vind alleen dat iedereen mag zeggen wat ie wil ongeacht het aantal geplaatste berichten

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:50

ik ben het geheel met je eens.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:50

Ik geef ook mijn mening niet omdat ik de situatie niet ken.
Een heleboel mensen die geantwoord hebben kennen de situatie wel en kunnen zo wel en gefundeerde mening geven.

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:07

sorry maar daar ben ik het niet met je eens, er zijn ook genoeg mensen die geantwoord hebben maar ook niet erder zo'n situatie hebben gezeten, maar joh dat is jou mening en dat respecteer ik ook dus

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:15

Als je alleen een mening wilt van mensen van de situatie afweten hoef je het ook niet op bokt te zetten, toch?

Mijn mening is als volgt: Wie betaalt bepaald, ik zou mijn paard ook niet houden voor mijn bijrijdster. Je kunt haar wél de mogelijkheid geven tot eerste koop en dat heeft ze gedaan. Want zou jij je paard houden voor je bijrijdster Wammes?