Hysterische ex-bijrijder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:16

Wammes schreef:
en opeens word je verteleld dat ie word verkocht en hij staat op martplaats (wist zij hiervan, of was het een verassing dat ie opeens op marktplaats stond).


LEZEN!

Bijrijder heeft zelfs de mogelijkheid gekregen om hem te kopen, dus het lijkt me logisch dat ze er van wist.


Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:36

Nou sorry hoor!

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:03

Je hoeft je niet te verontschuldigen want zo heeft iedereen z'n mening, ik snap het van beide kanten, als je een paard rijdt voor een ander dan hoop je natuurlijk dat je dat nog jaren kan blijven doen, ergens in je achterhoofd weet je dat als de eigenaar gaat verkopen dat jij daar nietsover te zeggen hebt. Dat betekent niet dat ze op deze manier hoeft te reageren, tenminste ík zou het anders hebben gedaan en helemaal als het een vriendin is. Als ik de situatie bekijk als paard-eigenaar geef ik marilyn gelijk: ik zou mijn paard ook niet houden voor een bijrijdster, daar is een paard gewoon te duur voor.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:08

Het gaat er ook niet om dat ze het paard moet houden of niet maar om hoe ze nu over haar ex bijrijdstre praat, als jou bijrijdster erg goed voor je beestje heeft gezorgt zeg je toch niet zulke dingen als stank voor denk enzo of heb ik het nu fout?

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:08

oeps dank natuurlijk i.p.v. denk hahaha

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:13

Waarschijnlijk denken ze dat allebei: marilyn omdat ze haar paard beschikbaar heeft gesteld voor alles wat de bijrijdster ermee wilde doen. De bijrijdster omdat ze haar best heeft gedaan het paard zo goed mogelijk te verzorgen en de tijd die dat haar heeft gekost. Je kunt het op 2 manieren bekijken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:16

weet je wat altijd het banketstaaf is met zulke dingen je hoor het verhaal maar van 1 kant! in dit geval dus alleen van merylin

Wammes
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:17

hahaha oke banketstaaflige????!

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:40

Dat is inderdaad het banketstaaftige! Elk verhaal heeft 2 kanten (en ik kan het weten want ik ben al oud...hm al 23?) Nog even terugkomend op dat stank voor dank: Merilyn vraagt of ze dat verkeerd ziet, dus echt lelijk praat zij niet over haar bijrijdster.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:51

toen ik boef nog niet had had ik een verzorgponytje, hij had me er een keer afgegooid en daardoor werd ik bang van hem, ik ben toen weer begonnen om op hem te gaan lessen in een bak, het ging steeds beter en ik durfde al veel meer met hem, maar toen kreeg ik te horen dat ze hem ging verkopen omdat ik er niks mee deed, en dat terwijl ik er juist weer vaak naartoe ging! ik was echt hartstikke boos en verdrietig erom, maar gelukkig hadden kennissen van ons hem gekocht en daar mag ik hem nu nog steeds verzorgen. maar ik ben wel heel boos op haar geweest. bij mij is het nu over en nu ben ik wel gewoon weer aardig. ik denk dat je bijrijder dat over een tijdje ook wel weer is, maar het is idd wel banketstaaf, het blijft jouw paard. ukki was speciaal voor mij gekocht, en jouw paard niet, dus daar zit het verschil al..

Eldi
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:48

Zouden jullie je niet eens afvragen of Merilyn de gehele waarheid al verteld, want ik ken haar ook al een poosje en ze is niet voor de poes en zeker niet vies van roddelen en liegen.

Ik ken dit hele verhaal en verdrietig en boos is de bijrijdster zeker, maar dat heeft andere redenen en die weet Merilyn zelf heel goed.

Ik ben zelf ook bijrijder en dat bevalt me heel goed, dus het hoeft niet altijd zo te gaan als mij Merilyn.

Het is vervelend zat voor Merilyn, maar ze zal één en ander wel aan zichzelf te danken hebben.

Succes met de situatie. Extreme duivel

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:01

Ben jij de bijrijdster waar het over gaat?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:07

Ja Eldi, maak je bekend, het is wel gemakkelijk om anoniem een berichtje te plaatsen maar je moet het ook kunnen onderbouwen...

Gillian

Eldi
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:23

Nee, ik ben niet de bijrijdster waar het om gaat, maar ik zal vragen of zij zich hier ook wil aanmelden. Ze kent deze site nl alleen van naam en heeft hier nog nooit opgestaan. Ze houdt niet zo van chatten en dit soort dingen. Nogmaals ik zal het vragen. Maar ik ken haar wel vanaf mijn jeugd. Dus ik weet precies hoe ze is (heeeeeeel eerlijk) en ik ken het verhaal vanaf het allereerste begin.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:35

waar ben je bang voor dat je je niet gewoon bekend maakt? Hoe weten wij dat Jou verhaal waar is en niet dat van merilyn? m.a.w. maak je eens bekend

Eldi
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:48

Nogmaals. Ik hoef me niet bekend te maken. Ik zal mijn vriendin vragen of ze ook een op bokt wil kijken en zich dan wil aanmelden. Als je mijn vorige berichtje leest, dan weet je dat ze hier niets mee heeft.
Ik zal het vragen vanavond. Oja, ze betaalde € 75,00 euro per maand voor Elroy dus om het geld of om het paard was de vriendschap niet gebaseerd. Dit wilde ik nog even kwijt. Ik zal of ze vanavond ook eens op deze site wil kijken. Ze weet trouwens niet eens dat Merilyn een verhaaltje over haar verteld heeft op een site. Eerlijk hoor, terwijl ze elkaar als ik het goed heb zaterdag nog gesproken hebben.
Nou wat is ze eerlijk.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:03

Met mijn eerste verzorgpaard kwam ik ook net van de manege paarden af. Heb haar 3 jaar lang dag in dag uit verzorgd, was er altijd voor haar en deed echt alles met haar en voor haar en was echt verzot met haar. Ze was mijn grootste steun toen mijn vader overleed en heeft mij ook veel geleerd omdat je haar altijd de juiste hulpen moest geven. Ze was mijn allerbeste vriendin, lerares en grootste steun en toeverlaat. De eigenaresse had zelf twee andere paarden dus was mijn vp echt voor mij helemaal alleen. Toen op een dag na de les zei de eigenaresse dat ze verkocht was. Ze zou de volgende dag opgehaald worden. Heb nooit een waarschuwing gehad en zag dit defenitief niet aankomen, ze kostte nml qua kosten bar weinig- was vd de stal eigenaresse zelf. Ik was echt radeloos en had het gevoel alsof ik een stukje van mezelf kwijtraakte. Toch heb ik nooit zo gereageerd op de eigenaresse. Het is en blijft jouw paard niet, hoeveel energie je erin steekt. Ik heb nog steeds een hele goede band met de eigenaresse en ze geeft me nog steeds les.
Nu heb ik weer een verzorgpaard. Ik rijd voor een fokker en rijd zijn beste merrie. Heb haar zelf ingereden en kan echt alles met haar. Ik kan veel meer met haar dan de eigenaar zelf want ze laat mij veel meer doen. Toen ze haar veulen niet liet drinken ging ik er bij staan an toen liet ze het wel toe, met de eigenaar erbij niet. Tja, ze is wel zijn beste merrie maar toch kan het een keer komen,dat als er veel geld op geboden wordt dat ze dan weggaat. Dat feit blijft.
€75 is nog niet veel geld. Daar kun je echt geen paard voor houden. Als er idd meerdere dingen meespelen waarom kiest zij juist met de verkoop van El Roy om met Merylen te breken? Je kunt echt niet verwachten dat iemand een paard voor jouw houdt als ze er zelfs niks mee doen of niet genoeg aandacht aan kunnen besteden. Er zal best twee kanten van het verhaal zijn, dat is er altijd. Thats life, get used to it.

Eldi
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:08

De bijrijdster heeft ook nooit gezegd dat ze het paard moets houden. Ze heeft altijd gezegd dat als het geld op is, het ophoudt. Dat snapt ze zelf ook wel. Het was het gelieg en geroddel achteraf. Zij is zelf heel eerlijk en houdt niet van liegen enz. Ik heb haar trouwens (voor degene die straks vroeg of de bijrijdster zich bekend wilde maken) gebeld en gevraagd of ze eens op bokt.nl wilde kijken. Heb niets over dit artikel gezegd, want dan gaat ze uit haar dak. Al die oneerlijkheid die Merilyn geschreven heeft wordt haar te veel. Ze zegt dat ze geen zin heeft om hierop te kijken. Ze houdt niet van dit soort dingen (heb ik al duidelijk gemaakt in 1 van mijn vorige teksten). Ik houd er zelf ook mee op daar ik er niet te veel in betrokken wil worden. Vindt ik oneerlijk tegenover haar. Merilyn, succes ermee. Misschien kan je eens bij haar langsgaan om er eens rustig over te praten, want ze is heel redelijk. Dat weet jij ook wel, want je zei eerder dat het een goede vriendin was.
Adios amigos

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:18

Ik vind het wel meevallen hoor, aan jouw verhaal te lezen was ze gewoon erg aan het paard gehecht en wil ze weten waar hij heen gaat en hoopt ze dat hij goed terecht komt. Ik snap niet zo goed dat je je daar boos over maakt.

miek
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:26

Hallo, ik kom hier nu voor het eerst op deze site. En wat een problemen allemaal. Als jij Kayla bedoelt dat je niet snap waar de eigenaresse (merilijn) zich boos en druk over maakt dan ben ik het met je eens.

Het is natuurlijk wel zo dat iedereen oordeelt, maar nog nooit met hun beide tegelijk heeft gesproken. Niemand weet dus of Merilijn de waarheid spreekt. Dat is op zich wel jammer, want het is zo jammer dat mensen oordelen terwijl ze er geen bal vanaf weten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:28

Dat bedoelde ik ja. En ook al spreekt Merilyn wel de waarheid dan snap ik het probleem nog niet helemaal Verward .

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:30

Eldi schreef:
Maar ik ken haar wel vanaf mijn jeugd. Dus ik weet precies hoe ze is (heeeeeeel eerlijk) en ik ken het verhaal vanaf het allereerste begin.


En dat maakt haar verhaal gelijk de waarheid? Tuurlijk... Dat is net zo goed informatie krijgen vanaf 1 kant. Maar goed je zal het allemaal wel veeeeeeeeel beter weten. Want je kent haar tenminste vanaf haar jeugd.

Merilyn ken ik vanaf m'n jeugd en ik ken haar bijrijdster ook en ook de situatie voordat het escaleerde. Ik kan me toch nog goed heugen dat Merilyn om het bijrijdstertje te plezieren met El Roy op haar bruiloft verscheen. Die moeite neem je ook niet voor iedereen. En El roy is er al veel langer dan gedacht, want de eerste gedachten over verkopen gaan al heel lang terug, maar het werd steeds uitgesteld juist ook voor het bijrijdstertje.

Dus ik weet niet wat voor verhaal jij hebt, maar ik ben heeeeeel erg benieuwd wat daar nou precies van waar is.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

miek
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:36

Ken jij haar bijrijderster zo goed dat je kan oordelen over haar? Als ik het verhaal van de vriendin (Eldi) van de bijrijdster lees gaat het hier allang niet meer om het paard, maar om de vriendschap die er geweest zou zijn of heb ik het mis?>?

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:29

Wat een gezellig topic is dit aan het worden. Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden aan beide kanten van het verhaal Verward Ik snap niet waar sommige mensen zo moeilijk over doen. Merilyn zet haar verhaal op bokt. Dat geeft toch niet. Als de bijrijdster wil reageren moet ze dan doen. Merilyn heeft verder niemand zwart gemaakt en heeft volgens mij alleen aangegeven dat ze teleurgesteld is in de afloop. Dat is altijd vervelend zowel voor eigenaar als bijrijder. Als het niet anders gaat dan gaat het niet anders. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die altijd netjes verhalen plaatst zomaar openbaar een onzin verhaal gaat lopen vertellen Verward Ik kan me vergissen hoor. Ik sluit mij aan bij Mayo al ken ik niemand hier verder van het verhaal persoonlijk. Wat een gedoe zeg. Dat zal nooit de opzet zijn geweest met het starten van dit topic of wel??? Verdrietig
Je kan elkaar ook zwart gaan lopen maken maar doe dat dan via de PB. Trouwens voor ik weer een opmerking krijgt, iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting en dat gebeurt hier nog keurig netjes.

Voor allemaal het beste; jammer dat het voor beide partijen zo gelopen is.

Groetjes Willeke

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:30

Ik ken Merilyn en de bijrijdster alletwee niet, maar het feit dat ze haar kant van het verhaal niet zelf op Bokt wil/durft te vertellen zegt genoeg...

Gillian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Bielsje, bora, Char_elle, Chicken01, ComscoreBot, Cowgirl, Ik_is_Ik, Mar_M, Plus_en_Min, Sanet, Schrompeltje, schumiegirl, tjee en 147 bezoekers