Ergenissen aan je Bijrijdster??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:21

IK BEN NIET DE ENIGE !!!
Ik was al bang...., ik heb geen bijrijdster maar als ik een weekendje weg moet dan past er een vriendin op Anton en ze is echt een schat maar dan kom je terug en... oooo, naja ik kan het niet uitleggen het klinkt zo stom... maar inderdaad de kleine dingetjes!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:50

Ik heb dit dus andersom, ik ben bijrijder en heb echt een leuk paard en een leuke eigenaar waar ik het onwijs mee getroffen heb OK dan! maar ik erger mij wel eens aan die kleine dingen waar Cinzano het over heeft in haar topic. De eigenaresse spoelt nooit het bit af en hangt het hoofdstel altijd slordig weg terwijl ik deze altijd afspoel en het hoofdstel netjes weghang. Wij gebruiken beide nog hetzelfde hoofdstel omdat ik nog hetzelfde bit moet kopen waar zij ook mee rijd en dan ga ik ook mijn eigen hoofdstel gebruiken. Ik kan dus altijd eerst het bit schoonmaken voordat ik ga rijden omdat ik het paard geen vies bit in de mond wil hangen. Ook kom ik regelmatig zweepjes tegen die los bij de bak liggen die ik dan opruim etc. Ik heb haar wel eens benoemd dat het voor het paard prettiger is dat het bit schoon is (zij poest haar tanden toch ook niet met een vieze tandenborstel) maar ik heb wel zoiets van "het blijft toch haar paard en ik heb al mazzel dat ik erop mag rijden, dus als zij zich niet wil veranderen is dat haar recht. Verder gebruik ik mijn eigen zadel en poetsspullen en neem deze mee naar huis maar zorg er altijd wel voor dat als ik heb gereden de boel netjes wordt achtergelaten en de wei drollenvrij is. Al met al geen klagen over de samenwerking en tussen ons klikt het ook goed dus neem ik, als bijrijder, de kleine ergenisjes van mijn eigenaresse maar voor lief. Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:19

Tuurlijk heb ik wel dingen die ik 'minder' vind maar ze is pas 10 en ik zeg het ook heel duidelijk & meteen als iets me niet zint.
Soms vraag ik me alleen af of ze oost-indisch- doof is als iets haar niet zo goed uitkomt Haha!
Maar verder is ze wel heel lief hoor Knipoog Gelukkig ook voor Pinky (zodra ze daar fout mee omgaan is het voor mij over....)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:02

Ik erger me vooral aan het niet opruimen van m'n spullen Boos!

Zo vond ik vroeger longeerlijnen, zwepen ed aan de wei waar ze had gereden die ze gewoon niet had opgeruimd, daar krijg ik dus het vliegend sch**t van hé Boos!
Of 100 keer zeggen dat ze moet opassen voor die knabbelgrage jaarling die erg geintereseerd is in je zadel. De afdrukken staan er nog in.
Of het deken niet goed op je zadel leggen na gebruik waardoor de katten het gaan gebruiken als krabpaal, de nageltjes staan er nog in Boos!

1000 keer zeggen dat de pony NIET mag gaan grazen als je rijd, Greg zette zich tijdens het rijden op den duur gewoon op de rem om lekker te vreten Vork
T'enige wat er dan bij haar uit kwam was zo een stille "allez" ... ja daar reageert ie wel op ....
Ik heb haar vaak geholpen, maar ze had het gewoon echt niet.


Ik heb haar ontslagen by the way *LOL*

*angelke ik heb het niet over jou Knipoog *

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:20

Gracy"]
[quote="Vippie schreef:
En nee ze is niet te huur, te leen, te koop oid...... Haha!
Viv


Ahhhh... handig om te weten Cool
[/quote]

Heb nog wel een leuke bijrijder in de aanbieding die van crossen houdt en de box angstvallig in de gaten houdt offie al gevuld is, hihihihi
Dus als je die wil lenen? (ik ga een handeltje in bijrijders beginnen, hihihi)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:32

Kijk blijkbaar heb ik het voordeel dat ik zelf zo slodig ben Haha!
Mijn moeder rijd 1x een de week op mijn paardje, maar goed die is niet echt een bijrijder.
Binnenkort gaat iemand anders Smiles 1x per week rijden, zij is de beste vriendin van mijn vriendin (waar smiles ook staat) haar ken ik ook goed, en ze heeft smiles regelmatig gereden en verzorgt toen ik op vakantie was. Toen zij het vroeg was ik helemaal blij, ik dacht dat ze nog andere verzorgpony's had, maar ze is goed voor mn paard en spullen, toppie dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:37

Ik ben zelf bijrijdster (en sinds vandaag ook eigenaresse van een veulentje Haha!), maar ik ruim juist meer op dan de eigenaresse zelf. Zij heeft vaak niet zoveel tijd en dan ruimt ze de spullen niet netjes op. Daar irriteer ik me dan wel eventjes aan (zeer kort) en ben dan toch weer zo gek om het op te ruimen. Ik vind het gewoon een fijn gevoel als ik de boel netjes achter laat (kan ik van m'n huis niet zeggen trouwens).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:38

als je je aan haar ergerd dan moet je dat tegen haar zeggen en als het niet veranders zou ik gewoon een andere bijrijdster zoeken!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:41

De mijne is ook niet te koop of voor langere tijd te leen. Een dagje kan nog net maar dan moet het wel over zijn hoor. Ben gewoon gruwelijk blij met haar. Ze is nog zuiniger op mijn spullen als ik maar ik ben ook wel een sloddervos hoor. En gelukkig hebben we ook goede afspraken waar we ons allebei meestal aardig aan houden. Als ons iets dwars zit wordt dat gelijk uitgesproken en dat werkt prima.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:25

Ik ben dan geen bijrijdster, ik ben gestopt met rijden. Verzorg de paarden nog wel. Groom een beetje, mest de stallen uit als ik tijd heb, kortom, lekker vrijblijvend en hardstikke gezellig
Als ik iets verkeerd doe dan hoor ik dat graag meteen, andersom is het ook zo dat wanneer ik me ergens aan erger dat ik de anderen daar ook op aanspreek *niet altijd even tactisch Haha! *

Ik denk dat communicatie het belangrijkst is, door het hier allemaal neer te zetten bereik je niets, door te praten wel!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 01:17

ik heb ook een bijrijdster en zei is echt toppie:))
als ik niet kan of het druk heb dan gaat zei er heen
en eigenlijk is ze de bijrijdster van mijn paard maar mijn shetje verzorgd
ze ook heel goed
drollen scheppen water geven en dat soort dingen
ik ben heel blij met haar Lovers

maar als ik het zo lees dan ben ik zelf niet echt netjes met mijn spullen Bloos
ik laat ook altijd alles slingeren overal liggen borstels
halster laat ik aan de stal hangen (zo dat hij nat regent)
hoofdstel hang ik gewoon op de manier dat het mij uitkomt
maar ik zou me er ook niet aan ergen als me bijrijdster dat zou doen

mijn vorige bijrijdster was een keer gaan rijden
en had het halster aan de stal deur laten hangen toen ze terug kwam was hij gestolen Schijnheilig
na een tijdje is ze zelf weggegaan
omdat ze mijn paard kreupel had gereden
op een wedstrijd
maar dat durfde ze niet te zeggen toen belde ze me op
dat ik die dag zelf moest gaan omdat ze er mee stopte Ach gut
toen ik opstal kwam was hij dus erg kreupel
ik belde haar toen op en ze wist van niks Verward
achteraf hoorde ik van iemand dat hij tijdens de proef al kreupel was Verdrietig
maar ze wilde toch die proef rijden

en de bijrijdster die ik nu heb
is echt netjes en super lief voor mijn paarden

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 10:16

marfiek"]
[quote="Cinzano schreef:
Net wat ik al zei..... ik heb gewoon zelf teveel tijd dus is het voor mij alleen maar irritant. Maar als je weinig tijd hebt is het ideaal hoor, iemand die jou paard verzorgt als je het zelf niet elke dag kan.

Wat dat betreft is het maar goed dat niet iedereen een eigen paard heeft, toch?! (anders waren er helemaal geen bijrijdster meer)



waarom ben je er dan ooit aan begonnen??
[/quote]

Het was voor mij de eerste keer om een bijrijdster te hebben en wie niet waagd wie niet wint, toch?

Maar ik heb haar gister uitgelegd wat er aan de hand was en dat kon ze wel begrijpen (verder een hele aardige meid). Dus vanaf vandaag ben ik weer bijrijdster loos.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:21

nou ik rijd zelf een pony voor iemand dus ik ben zelf de bijrijdster Tong uitsteken
Ik ga wel netjes met de spullen om alleen het baasje zelf niet echt. Ze laat gewoon iets buiten liggen en dan vind ik het de volgende dag terug.. tja het zijn haar spullen, maar toch

Epona
Berichten: 369
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:53

sorry, maar als mijn bijridjster zo met mijn spullen om zou gaan, zou ik is ff een hartig woordje met hem haar spreken. Ik bedoel dat is toch niet normaal meer. Die gene mag blij zijn dat ie jou spullen en natuurlijk JOUW paard/pony mag lenen. En als die gene zo met je spullen blijft omgaan, nou dan koopt ie maar zijn/haar eigen spullen, kan die gene die lekker gaan stuk maken.

greetz

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:40

Tja, ik ben zelf bijrijder... en ik moet zeggen dat het dus ook andersom niet goed kan verlopen.
ik sta elk weekend samen met een ander alle stallen uit te mesten enz., maar aan rijden kom in nauwelijks toe.
We hebben wel afspraken gemaakt, maar de enige die ze nakomt ben ik. Ik zou bijv. wekelijks les krijgen in ruil voor mesten, erf vegen, tuigage onderhouden, alles schoonhouden, voeren etc. maar als het 1 keer per maand is heb ik mazzel.
Dit is natuurlijk iets wat ik zelf moet aankaarten bij de eigenaren, dus het is GEEN klaagbericht (althans: niet zo bedoeld).

Wil alleen laten weten dat het dus ook andersom kan.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:35

sandra1977 schreef:
De eigenaresse spoelt nooit het bit af en hangt het hoofdstel altijd slordig weg terwijl ik deze altijd afspoel en het hoofdstel netjes weghang.

Dat heb ik ook. Ze spoelt het bit niet altijd af, maar dat had ze toen ik begon met Soraya te doen al gezegd, evenals dat ze niet altijd de hoeven uitkrabt, omdat ze vanalles heeft (van ziektes, is niet banketstaaf bedoelt hoor) en dus niet altijd de kracht meer ervoor heeft om dat te doen ofzo.
Maarja, ik ga zelf gewoon zo netjes mogelijk om met de spullen en met het paard en ik heb nog nooit klachten gehoord Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:29

Ik vind het wel heel herkenbaar. zwepen die kwijt zijn, of liggen te slingeren. borstel weg, haren er in met modder en zand, aangekoekte rommel op het bit wat er veel moeilijker af gaat dan wanneer je het gelijk even afspoelt... Zadel en hoofdstel nooit poetsen... Ik schreef het altijd wel op als ik iets miste of gevonden had wat lag te slingeren. Schreef altijd nadrukkelijk wanneer ik het zadel of hoofdstel gedaan had, maar op een geven moment weet je dat zo iemand dat dus niet echt doorheeft. Gek gevoel als je je trailer stat uit te mesten en de kast in te ruimen als je verzorgster les heeft gehad en je haar gebracht en gehaald hebt en zij wat traag staat te klungelen om de pony na te verzorgen...
Als ik alle dingen zou zeggen waar ik me wel eens aan ergerde, dan hadden ze het een stuk minder leuk bij me gehad. En dan nog ben je als eigenaar blijkbaar te veeleisend. Dit waren meiden die dus echt geen eigen pony zouden moeten hebben. Of in elk geval zagen ze mijn pony niet als een pony waar ze veel voor over hadden.

Na de vakantie komt er een ander meisje (meisje van nu stopt vanwege school en ander paard waarmee ze vrij kan doen wat ze wil zonder verplichtingen) en die komt ook om mij te helpen en is tot nu toe erg netjes en heeft ook flink zitten poetsen op het zadel en hoofdstel. Heb nu ook een lijstje met taken gemaakt en verdeeld wie welk tuig netjes houdt zodat daar duidelijkheid over is. Heb ook geen verzorgster meer nodig en doe het dus vooral om die meiden een kans te geven. Wil alleen nog meiden die zo'n kans ook kunnen waarderen!

Mer1980

Berichten: 18859
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:15


Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:03

Ik ben zelf ook bijrijdster, maar ik heb nog nooit problemen gehad eigenlijk. We hebben duidelijke afspraken gemaakt en alles gaat eigenlijk goed. Ik ruim alle spullen netjes op etc, en als er iets mis is gegaan dan bel ik haar meteen op wat er is gebeurd.
Verder denk ik dat ik netter ben dan de eigenaresse, dus dat is geen probleem.
Het enige wat ik niet leuk vond was dat ze zei dat ze hem altijd met trensbit reed, maar nu blijkt dat ze hem zelf met stang rijdt. Niet dat ik met stang wil rijden, maar beetje raar dat ze daarover liegt.
Verder ben ik onwijs blij dat ik op m mag rijden en probeer het zo goed mogelijk te doen

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:05

hmmz ja.. communicatie... daar draait het gewoon om..

zo ben ik ook ik denk 2 maanden geleden een verzorgpaard kwijtgeraakt, geweldig baasje, geweldig paard enz.
totdat ik veel problemen op school kreeg en er hard aan moest gaan trekken om het te halen.. toen zij het baasje, 'school gaat voor' dus ik kwam af en toe (1 á 2 x in de week) om even te knuffelen (want het is toch al wel weer een half uur rijden) tja en dan op zaterdag werken en zondag van de rest vd week bijkomen..

na anderhalve maand hoorde ik in een keer aan de telefoon dat het misschien maar beter was als iemand anders hem ging rijden want die was er ook altijd en ik was bijna niet geweest de laatste tijd en zo nog meer van die kleine dingen.. en ik altijd maar denken dat het wel goed was zo en hij/zij het zou laten weten wanneer ik moest rijden of ze zich ergens aan stoorden..

tja.. mijn advies.. PRAAT met je bijrijdsters want ik heb er echt heel veel verdriet van gehad
(én daar komt nog eens bij dat ik wist dat dat ene meisje al anderfhalf jaar, zolang ik hem verzorgde dus, zegmaar aan het proberen was om hem 'af te pakken'*oeh dat druk ik slecht uit maargoed)


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:15

Dit is dus precies waarom ik het liever zelf doe. Ik heb een dure uitrusting en een paardje waar ik stapelgek en superzuinig op ben, en ik vind het prettig om precies te weten wat er met beiden gebeurd. Ook al laat ik zelf wel eens wat buiten hangen, dan kan ik alleen mezelf daar de schuld van geven. Als het paard een dagje gek doet, weet ik precies hoe dat komt. Als ik thuis zit, weet ik dat hij lekker buiten staat - hoef ik me niet op te zitten vreten over een ander die ermee gaat rijden en oh god gaat dat allemaal wel goed... etc.
Ben misschien wel een beetje een control-freak, wat paard betreft dan. En gelukkig is dat in mijn situatie helemaal niet zo erg.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:48

Ik reageer niet!Al zou ik het nog zo graag hier even op kwijt willen!Ik reageer niet!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:18

oohw hoe bekend (je mag wel reageren hoor Bianc Knipoog)
Mijn vorige verzorgstertje heeft Polly even flink onder handen genomen, die is namelijk opgestapt en weggereden, ja terwijl Polly dat dus van haar leven niet redt.....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:02

Ik heb er ook 2 gehad die me wouden helpen. Zadel op de grond smijten, hoofdstel langs de grond slepen, niet netjes dekje onder het zadel leggen, niet de moeite nemen om alle riempjes van het hoofdstel netjes vast te maken, niet normaal met een pony kunnen lopen (ondersteboven laten lopen en mee laten sleuren) geen cap op willen!! aaargh, voor mij geen anderen meer die mij helpen, ik ben niet beroerd om anderen de kans te gunnen om ook lekker met paarden bezig te zijn, maar als ze zo laks zijn, laat dan maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:55

Die ergenissen, bijrijdster minder zuinig op mijn spullen als ik, was ook de reden dat ik gezegd heb dat ze ermee moest stoppen, ze had ook nog twee andere dingen geflikt, maar dit was ook een van de redenen. Misschien was ik een zever, maar ik ben gewoon enorm zuinig op mijn zuurbetaalde spullen...