Genoten op de rug van een IJslander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Genoten op de rug van een IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 23:50

Vandaag was het dan zover; een vriendin en ik gingen een avond-IJslanderrit maken! Dit wilden wel al heel lang, en nu hadden we een andresje gevonden waar we mooi op de fiets heen konden (Schipborg) dus eindelijk heb ik dit eens mee mogen maken.
Eerst gingen we de pony's uit de wei halen, ik mocht op Eva, een erg leuke, licht vosje van 6.
Na het borstelen, opzadelen en insprayen (een anti-vliegenspray, gemaakt van horzelembryootjes oid) vertrokken we. Na een stuk stappen, moesten we omstebeurt op het fietspad gaan rijden om de tölt te ontdekken, zodat we de hoefjes goed konden horen. Handen wat hoger, op de juiste manier zitten, licht aandrijven en gáán met die banaan Haha! Wat zit dat super zeg! Eva was lekker voorwaarts, maar wel goed op zit terug te rijden en licht aan de hulpen en nageeflijk.
Toen we allebei doorhadden hoe het moest, zijn we weer verder gereden. We hebben nog een aantal stukken getölt, en ook getelgangd, en de Drentse Aa dwars overgewaad Cool
Wat een heerlijke rit was dit zeg, in tijden niet zo lekker gereden. ik stapte helemaal blij en relaxed af Lachen

Korton, een geslaagde avond, en wie eens in Drenthe wil IJslanderrijden, raad ik dit ook aan. Aardige en gezellige man, die alles goed uitlegt, en fijne voorwaartse en gehoorzame paarden, die er allemaal even glimmend en met een megabos manen bijstonden.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:53

Wat leuk!!!
Ik heb een keer op een IJslander gereden op het strand. Zat idd erg fijn, maar daar hoor je het niet zo goed Haha!
Heb je nog mooie Cheese! gemaakt?

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:59

oh ik was al zo benieuwd hoe het geweest was!
wat leuk dat het zo'n geslaagde rit was (ben nu stiekum wel heel erg jaloers)

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:02

Gaaf, fijn dat het zo leuk was en net als Cody ben ik benieuwd naar de Cheese! Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:09

Gaaf!
ik heb ook een keer op een ijslander gezeten Haha! paar rondjes rond de ovaalbaan, en die eigenaar maar rennen (die bleef zeggen: goed voor de conditie)
ik wil ook pics zien Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 00:35

Bloos mmm, ik zei vanmiddag nog tegen Ineke2, dat ik foto's wilde gaan maken, toen dacht ik nog bij mezelf; "batterij opladen".......
Vergeten dus, damn Boos!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:46

Hey, wat leuk!! Jammer dat je geen foto's kon maken Knipoog Wel ontzettend gaaf dat je ook hebt getelgangd meteen de eerste keer, gaat hard hè?! Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 01:17

gaaf man! ijslanders zijn echt vet!
leuk dat je zo een leuke dag hebt gehad!!

Dag lieve mama...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 04:12

Hee wat leuk zeg! Dat is ook nog steeds een wens van mij! Zijn het brave paardjes?

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:49

mijn vriendin heeft een ijslander Lachen alleen kan die niet zo goed tolten maar ik heb wel vaker op een ijslander gereden en ik vind vooral de tolt superlekker *LOL*
vond je de telgang ook lekker of wat minder,ik heb maar een keer in telgang gezeten en dat vond ik wat minder maar misschien lag dat aan dat paardje?:)

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:55

ik en mijn vriendje hebben vorig jaar op IJsland een rit gemaakt maar helas werd er niet getölt alleen raar gehobbelt. Ik was die kleine pasjes echt niet meer gewend! mijn vriend heeft weinig vergelijkingsmateriaal dus vond alles oké.

Dus in Schipborg kun je IJslandertjes huren?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:23

Ik heb op Ijsland een telgang wedtrijdje gehouden met onze begeleider.
Wow dat ging echt heel hard.

De groep vroeg zich al af waar ik ineens was gebeleven Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:59

maaike van de vis schreef:
:o mmm, ik zei vanmiddag nog tegen Ineke2, dat ik foto's wilde gaan maken, toen dacht ik nog bij mezelf; "batterij opladen".......
Vergeten dus, damn Boos!


He wat jammer Huilen Maar toch fijn dat je zo genoten hebt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Dartel, Dirkje_Nero, Doedatje, dollyspikkel, Ilayla, Jet, K_nolan, Laibadji, Larissajulia, lissssan, M_maxx, marit34, Nientsje, nimbletje, Relserk, Samo, xamberr, xPabloBokt en 146 bezoekers