Chippen- mijn bezwaarschrift is afgewezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:02

Pava schreef:
Eyes, de argumenten van de KNHS zijn ook daadwerkelijk juridisch aangevochten. Dat leidde tot een proces, waarbij de rechter besloot dat de KNHS DNA-registratie toe móet staan als alternatief.


I know Lachen . Ik heb toen nog het e.e.a. gelezen wat jij aan Jura had gegeven. OK dan!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:58

Desiree"]
Ja, en als je paard gestolen wordt en hij is gechipt heb je wel garantie dat hij wordt teruggevonden! *LOL*

Oho, wat naief om dat te denken. Dat chipje gaat heus niet in een paard keihard rondroepen "IK BEN GESTOLEN" zodat iedereen het hoort hoor! Je hebt nog altijd de hulp nodig van mensen die het dier signaleren want als niemand (zoals de politie) er naar omkijkt, dan vindt niemand hem ook.
[/quote]

Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, dit was sarcastisch bedoeld! Knipoog

*LOL* Ik zie nu dat Pava dat ook al zei! Haha!

[quote="Pava"]
[quote="Arrabelle schreef:
Mensen hebben allemaal hun eigen mening en principes, maar ik ben toch maar blij dat mijn paardje gechipt is, stel je voor dat je op elke wedstrijd z'n DNA moet laten testen, dan mag je wel een extra baan nemen om het te kunnen betalen. En nogmaals met DNA wordt heel veel geknoeid!!!dus het geeft ook geen garantie. Dit vind ik in ieder geval.



Ik rijd al drie jaar wedstrijden met een ongechipt paard en heb nog niet één keer een controleur gezien. Dus ik ben bij lange na nog niet failliet gegaan aan de contra-expertise... En daar ga je trouwens ook niet failliet aan, want zó duur is het nou ook weer niet.
[/quote]

Same here! Nu 1 jaar wedstrijden gereden.
Ik heb ook echt geen geld teveel, maar ik heb wel mijn principes en laat me niet dwingen door de KNHS. Daarbij vind ik gewoon (nogmaals) dat een chip niet in een paard hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:16

Een DNA onderzoek kost ong E41,- de KNHS maakt daar met administratiekosten bij 62,50 van als je op concours gecontroleerd word. Als je de reglementen letterlijk neemt mag dit dus niet, want het DNA-onderzoek zelf kost dus minder. (hmmm...)

Als jij in 2 1/2 jaar 20 keer gecontoleerd bent (wat ik heel erg veel vind, als je kansbereking op steekproeven loslaat maar dit terzijde. Hoeveel wedstrijden rijd je dan wel niet eigenlijk?) word je elke 3 maanden 2x gecontroleerd. Dat kost je dus E41,50 per maand. Ik ben niet rijk maar vind dat nog een overzichtelijk bedrag. En ik denk dus dat het een hele hoge schatting is. Ik ben iig geen ruiter die ieder weekend start, dus voor mij zal het sowieso lager zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:04

Ben weer terug van vacantie.

Blij te lezen dat iemand een stukje van mij al heeft gebruikt bij dit onderwerp. Toevoegen wil ik nog het volgende:

* Chippen is bewezen in Duitsland dat het pijnlijker is voor het paard dan brandmerken. Was voor Duitsland een van de redenen om van chippen af te zien.

* Chippen bij volwassenen geeft ook veel risico omdat de volume van een spier ook veel verandert, denk maar tijdens kreupelheid en ziekte. Het steeds weer opnieuw inkapselen gebeurt dus ook bij volwassen paarden.

* Er zijn wel degelijk gevallen bekend dat paarden zijn afgemaakt tgv chippen.

* Komen nog steeds abcessen voor na chippen.

* Er zijn enkele paarden die inbuigproblemen hebben tijdens rijden tgv chippen.

* Verassende is dat juist in de ZZ-groep het meeste weerstand was. Misschien omdat zij wat meer weten over spier opbouw en wat de gevolgen zouden zijn als hun (toch vaak dure paarden) ongeschikt zijn voor de sport tgv een chip.

* Alleen Nederland loopt te pronken met een chip, Amerika is al gestopt. Engeland heeft nog niets verplicht, maar is druk met vriesbrandmerken tegen diefstal. EU verplicht ALLEEN paspoort, GEEN verdere identificatie methode is nodig!!!

* Chippen in Nederland is duidelijk een zeer goed lobby werk van Virbac, die varen er wel bij...... MAar als je het hun zelf vraagt of zij ook een chip in hun eigen halsspier willen, nou, liever niet dus....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:06

CGJ12 schreef:
Gewoon niet zo zielig doen en chippen!
Anders moet je zelf de gevolgen maar dragen. Je bent echt NIET VERPLICHT om wedstrijden te rijden.


Gelukkig zijn we niet allemaal zo kortzichtig als jij!!!!!!