Katinka is ziek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Katinka is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:00

Al vanaf vrijdag mocht Katinka bijna niet meer drinken bij Polly. Polly keek ook veel minder naarhaar om, was lang niet meer zo bezorgd enzo. Als Katinka probeerde te drinken liep ze gewoon door en als Katinka dan volhieldt mepte ze haar zonder pardon weg.
Ik heb het het hele weekend goed in de gaten gehouden, maar ze maakten beide niet echt een zieke indruk.
Vandaag viel het me heel erg op dat Katinka sloom was, bijna niet meewillen als we een rondje om gingen, ze ging wel mee maar ze was gewoon niet zo uitbundig als normaal.

Ik stond toen bij een vriendin voor het huis en daar hebben we even aan het uier van Pol gevoeld en die was best heel warm, en daar mocht ze wederom niet drinken, ook niet als ik haar been vasthield.

Dat was de druppel en heb meteen de dierenarts gebeld, die was er niet (visite rijden) maar zou me snel terugbellen, dat deed ze en ze kon of om 17.00u of meteen komen, heb maar voor meteen komen gekozen. Aan Polly kon ze helemaal niks vinden, we mochten gewoon aan haar uier zitten, oke er zit wat weinig melk in, maar niet verontrustend.

Maar toen ging ze Katinka onderzoeken, die had dus 38.8!!!! (heb het laatst nog gevraagd ivm Sharif en 38.0 is "normaal") En hele pruttelende longetjes. Ik heb nu antibiotica gehad en moet haar 2x daags temperaturen.
Binnen 4 dagen (uiterlijk donderdag) moet de temperatuur op of onder de 38.0 zitten en als de temperatuur voor die tijd boven de 38.8 komt moet ik acuut bellen.

Het stomme vind ik eraan dat ze, behalve vandaag, helemaal geen zieke indruk maakte.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:23

Aah het gaat niet goed met de paardjes zeg Boos!
Armje Katinka, hopelijk komt het allemaal goed, de kleine meid.
Wel sneu dat mama juist nu minder voor haar zorgt. Ze heeft het nu nodig.. Ach gut Gelukkig ben jij er nog!
Sterkte ermee Lovers

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:06

huh jeej ik hoorde het net vandaag en nu lees ik het nu........wat erg en het is inderdaad erg hooge temperatuur.
heel veel steerkte en doe je paardjes een knuffeltje van me

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 20:21

ik ga zo weer temperaturen en medicijnen geven en dan kijken hoe het gaat van de week...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:56

heb ik ook eens gehad, koorts en niet eten/ drinken, had het veulen droes. En de moeder voelde dat blijkbaar. Het veulen was heel lusteloos, niet spelen enzo....
Ben blij dat het "alleen maar" koorts is en niets ernstigs....toch?!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 21:02

Katinka speelt dus wel, daarom had ik ook nooit gedacht dat ZIJ ziek zou zijn. Maar het is niet alleen maar koorts, haar longen zitten ook helemaal vol, en ze heeft al eerder een luchtweginfectie gehad en die is succesvol behandeld maar op dit moment heerst er hier heel erg longontsteking, helaas.

Basje
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:17

Jeetje wat erg, hopelijk gaat het snel weer beter met het veulen...en laat de moeder haar snel weer drinken.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:29

Ja ik had echt niet gedacht dat het aan Katinka lag, maar ze is nog zo jong
en dus niet zo sterk...(nou ze trekt je trouwens wel zo mee Frusty )
Echt hopen dat ze snel weer beter is.
En ik zal Katinka ook wel steunen hoor dus ze heeft jou,Frances(frances_boo)
en mij,het komt wel goed

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:35

Wat een rotnieuws Renee. Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel voor die kleine Katinka!