in memoriam mijn pas geboren tweeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:49

Rot voor je meid. Heel veel sterkte!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:00

Heb je misschien nog de nageboorte of iets van de overleden veulens? Misschien dat als je het veulen daarmee insmeert dat het beter gaat.

Veel sterkte & suc6

=^.,.^=

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:00

Jeetje das balen joh...
Maareh even over die 2 weken te vroeg dat is vast het punt niet geweest hoor, 2 weken te vroeg komt wel vaker voor, 3 weken te vroeg komt zelfs vaker voor,en heb ik ook zelfs meegemaakt, veulen was kerngezond.
Het probleem met tweelingen is dat er vaak te weinig ruimte en dus te weinig voeding voor ze is waardoor ze te zwak en te klein zijn om te overleven, soms krijgt 1 veulen net even meer voeding en is dan net sterker, dan overleeft soms die sterkere, maar meestal gaan ze beiden dood. Een gezonde tweeling is een zeldzaamheid, al lijkt het alsof het vaak goed gaat omdat je de blijde berichten wel in de krant leest maar alle slechte berichten hoor je nooit.
Nogmaals sterkte en je krijgt vast nog wel een keer een prachtig veulen, maak je daar maar niet druk om.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 19:42

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende reacties! Het veulen hebben we weer op laten halen. We hebben 24 uur geprobeerd, maar het ging niet. Ze hield dus gewoon de melk binnen! Ze liet het onder geen beding voor dat veulen schieten. Arm veulentje, die was zo blij met z'n nieuwe moeder. We hadden geen nageboorte meer, in alle hoop hebben we dat na 12 uur begraven. We dachten dat ze het wel zou gaan redden. Niet dus. En toen was de nageboorte ook weg.
De merrie maakt het nu weer goed naar omstandigheden. We blijven gewoon hopen op een mooi en gezond veulen volgend jaar.

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:56

Ja inderdaad, echt onwijs jammer. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd met dat andere veulen he? Echt oliebol van die tweeling, maar het is ook erg als je de moeder verliest. Ik wens je volgend jaar in ieder geval heel veel succes!!!


radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:06

wat zal jij je poedersuiker voelen zeg!!!
je hoort het wel vaker maar als het je echt overkomt... lijkt me maar nix!!
het is wel zonde van al die maanden dat je hebt gew8 en dan krijg je zoiets!!!!
heel veel sterkte

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:22

Heel jammer van de tweeling! Gelukkig gaat het wel goed met je merrie. Het kan ook andersom. Een tinkermerrie kreeg een veulen. De moeder stierf aan koliek tijdens of vlak na de geboorte. Het veulen moest met de hand gevoerd worden want er was geen "moeder" beschikbaar bij de Centrale. Ook wat dipjes gehad maar het gaat nu prima volgens de laatste berichten. Het is een rot ervaring voor je en ook voor de merrie neem ik aan. Sterkte met de verwerking.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:37

Alle nare dingen komen vaak tegelijk.
Dat schijnt altijd te moeten.
Ik heb een paar jaar geleden 2 merries verloren en een ander kreeg een zwaar ongeluk, het jaar daarna kreeg weer een andere merrie een zware verwonding.
Als het dan goed lijkt te gaan kan je het bijna niet geloven.
Hopelijk komt je merrie er snel weer bovenop.
Dat je alweer aan volgend jaar en een nieuw veulen denkt vind ik heel moedig.
Heel veel sterkte en het beste met je merrie.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:56

Als ik dat lees Sarabande krijg ik het benauwd. Ik heb maar één paard en daar moet ik het mee doen. Als ik haar kwijtraak, pfff. Moet er niet aan denken.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 23:15

Tja ook die kant ken ik helaas...
2 jaar terug heb ik mijn merrie verloren na de geboorte van haar veulen. Veulen heeft het overleefd, en is met de fles groot gebracht. Dat veulen heeft dit jaar een ernstig ongeluk gehad als 2 jarige, ik heb hem in moeten laten slapen. Toen was ik ze dus 2 jaar later als nog beiden kwijt. Ook deze merrie heeft al eens een dood veulen gegeven op 6 maanden. en nu deze 2 veulentjes... dat zijn er dus al 5 die ik kwijt ben geraakt...en..... allemaal door de zelfde hengst. En ik kon er niks aan doen. Maar mijn merrie leeft nog, en wordt over 7 dagen gedekt. En ik ga nu een mooi en gezond hengst veulen krijgen, helemaal zwart, net als z'n moeder en dat wordt een topper! IK vind dat ik dat nu wel verdient heb.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:22

sherwood schreef:
! IK vind dat ik dat nu wel verdient heb.


Jesssss OK dan!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:07

Ach, wat erg! Sterkte Daphne en ik duim voor een prachtig gezond veulen volgend jaar voor je!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:24

Wordt Gina weer met dezelfde hengst gedekt? Volgens mij brengt dat beest een beetje ongeluk. Mar Daphne, hou de moet erin. Volgend jaar huppeld er een mooi klein veulentje naast je merrie!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:57

jeetje zeg wat erg allemaal Scheve mond
gelukkig maakt de merrie het goed.
nou pfff hopen dan maar voor volgend jaar.
sterkte Ach gut

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:45

Nee ik wil niks meer met die hengst te maken hebben! Ik kies er nu lekker zelf 1 uit, die mij een gezond en mooi veulen gaat geven...
Die hengst heeft mij idd ongeluk gebracht, kan ie zelf ook niks aan doen, maar ik wil gewoon niet meer. Jammer voor de gene die het veulen al gekocht heeft. Ik zou ds eigenlijk nog een keer moeten, tot dat er een goed veulen uit komt, maar ik heb echt het idee dat ik volgende keer mijn merrie ga verliezen...
Nee hoor nu ben ik aan de beurt.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 00:44

He, wat een pech. Ik hoop voor je dat het volgend jaar beter zal aflopen. Gelukkig heb je je merrie nog wel.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:13

gabyfedde schreef:
Jeetje wat erg, heel veel sterkte. Maar wees blij dat het met je merrie goed gaat, vaak overleeft de merrie de geboorte niet eens.
inderdaad!maar meid heel veel sterkte met je verlies!en hopen dat de merrie dit veulen meer gaat accepteren!! Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:51

Lees het nu pas, wat een drama allemaal. Ik vind dat je groot gelijk hebt, dan ben je maar bijgelovig ofzo, kies gewoon een hengst waar jij ook achter staat. Je moet er toch niet aan denken dat het weer niet goed mocht gaan...

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:40

Aaaah wat poedersuiker voor je Ach gut Egt super veel sterkte