zielig!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

zielig!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 13:00

hoi allemaal,

je denkt misschien: "dat gebeurd mij toch niet" maar bij mijn paardje (Melanie) dus wel!! beetje onduidelijk hé!

gisteren haalde een vriendin van de manege mijn paard uit de wei en gaf haar te eten. toen ze naar haar eigen paard toe liep en dus langs de stal van mn paardje liep hoorde ze een heel raar geluid, ze ging kijken en daar stond Melanie dan, ze stond gewoon bijna te stikken!! er voer in haar slokdarm blijven steken en kon er niet uit. ze heeft ons direct gebeld en daarna gelijk de dierenarts uit Ouderkerk aan de Amstel (mevr. Koopmans) die kwam gelukkig gelijk. wij kwamen aan en wat een zielig beestje, stond ze daar een beetje te spugen, het kwam uit der mond én uit der neus!! de dierenarts kwam en gaf haar een verdoving, daarna ging ze met een lange slang in haar neus naar da slokdarm en vervolgens na een tijd de maag. ze werd helemaal leeg gepompt! er kwam echt vet veel uit, het bleef komen! na +/- 3 kwartier was het redelijk onder controle en moest ze een paar kleine stukjes appel zien weg te krijgen. eerst wilde ze niet maar na aandringen at ze het toch. ze kreeg nog 1 prik, de antibiotica. en toen viel ze echt in slaap. we hebben haar ook nog in een andere stal gezet omdat ze het stro niet mocht eten. toen kregen we nog voor 3 dagen 6 antibiotica spuiten en het advies om haar temperatuur 2x per dag op te meten mee + in de gaten houden of ze gaat hoesten. deze laatste 2 dingen vanwege de kans op een longontsteking. we waren pas om 23.30 thuis!!!! (de manege sluit op zondag normaal om 21.00 uur) dit is vooral zielig omdat ze van begin april tot +/- eind mei ook nog droes gehad heeft!!! Scheve mond Verdrietig nou, dit kan er dus gebeuren met alleen maar een beetje voer!!!

!!!!let dus altijd op al je gaat voeren!!!!

xxx valencia