heb op mijn veulen gereden!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

heb op mijn veulen gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:06

Vandaag heb ik voor het eerst echt op mijn veulen gereden. Nou ja, veulen. Ze is alweer 3 jaar, maar als je ze als veulen koopt, blijven ze altijd nog een beetje veulen, vind ik. Een heel raar idee dat hij dan nu 3 is, en groot genoeg om te berijden.

In elk geval, ik ben al sinds april met de Metall merrie aan het werk. LOngeren, zadel erop, etc. De laatste 2 weken hebben we het hangen en opstappen geoefend, en nu heb ik er voor het eerst op gezeten, gestapt en gedraafd!!! Was eigenlijk nog niet helemaal de bedoeling, maar zo gaat dat he, als ze braaf zijn, en iets gaan draven, laat je ze lekker doordraven. Ik had vuurwerk verwacht, aangezien ze best wel rillerig kan zijn, en met het zadel op een week lang met de staart tussen de billen liep, maar het ging gewoon super.

Kun je zien hoe snel een paard verandert als je er echt mee aan het werk gaat. Vanaf nu dus weer een paard erbij om te rijden..

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:27

Hahaha grappig he, dat zo'n paard voor jezelf toch je "veulen" blijft. Zo hebben wij een jong katje dat inmiddels 8 is Haha!
Vond je het niet griezelig om erop te gaan? Is toch anders, als het je eigen paardje is en ook nog eens met de titel ' veulen' .... Aan de andere kant ken je d'r al zo lang dat er ook al een flinke vertrouwensband zal zijn ontstaan, wat het juist alleen maar leuker en minder griezelig maakt....

Hoe het ook zij, heel veel plezier gewenst met je "kleine" onder het zadel!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:35

Gaaf hoor, ben benieuwd naar foto's! Ik vond die vosruin van jou ook altijd zo ontzettend gaaf... ruilen?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:36

Toen ik de titel las dacht ik: huh? Je gaat toch niet op een VEULEN rijden?
Maar toen ik het verhaal las, was het anders. Wel leuk dat het zo goed gaat!!!

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:12

Leuk, en heel erg veel succes en plezier!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:51

door de titel leest wel iedereen het!!!
Leuk voor je!

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 07:19

Hey wat leuk zeg! Veel succes met haar!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:30

Veel succes met haar!
En iid, een veulen blijft altijd een veulen hoor. Wij hebben nu 3 jaarlingen lopen maar die blijven voorlopig ook veulen hoor!

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:24

"We gaan even naar het veulen" hoor ik mezelf vaak zeggen. Veulen? Welk veulen? Udinde is al weer twee... Haha!

Ze blijven je kleintje, en opeens zit je erop *LOL*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:09

Wat een apart gevoel he voor het eerst op je 'veulen' rijden?
Na mijn eerste ritje op Fayette kwam ik er helemaal gelukzalig vanaf. 3 jaar lang geduldig wachten werd eindelijk beloond!
Veel succes verder nog en het gevoel wordt alleen maar beter!!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+3

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 20:24

Morgen ga ik weer met haar rijden. Vandag kwam er niet zo veel van. Het was ook weer zo broeierig. Haar oudere zus is ook net zadelmak, maar die is al wat verder. Die heb ik wel gereden. Blijft gek, paarden die altijd in de wei gestaan hebben, te gaan rijden.
Maar ja, ze moet de veulenstatus maar eens gaan verliezen. Ik heb ook nog 2 2-jarige hengsten. Maar voor mijn idee zijn dat ook nog van die baby's. 3 jaar wachten lijkt lang, maar de tijd is zo om. En dan weet je wel wat er allemaal met je paard gebeurd is.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:19

Spannend zeg! Razin blijft trouwens ook altijd mijn babypaard hoor! Haha!
Ik ben benieuwd naar foto's!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:21

Super joh!
Ik kan me haar nog zo goed als slungelige enter herinneren! Haha! Ik hoop snel op foto's! Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie