Mijn verzorgpony is zwaar hoefbevangen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Mijn verzorgpony is zwaar hoefbevangen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 21:59

Hoi allemaal, vanmiddag toe ik uit school en samen met mij vriendin naar onze pony gingen, zagen we dat Luxor (mijn verzorgpony) opeens weg was. Wij de weilanden afzoeken , en ja hoor daar stond hij!! Wij gauw daarheen fietsen, zagen we hem helemaal alleen op een klein modderlandje staan, terwijl er zo veel groene grasweilanden zijn! Toen we zijn weiland in kwamen kwam hij niet eens naar ons toe zoals normaal. Toen wij bij hem jkwamen schrokken we ons echt rot, hij keek zo zielig! Zodra wij een beetje wegliepen probeerde hij achter ons aan te lopen. toen kwamen de tranen pas echt in m'n ogen, hij kon amper vooruit komen!! Echt zoo zielig! Wij natuurlijk zijn baasje bellen want we wisten niet wat hij had. Ze vertelde ons dat hij zwaar hoefbevangen is.... Hopleijk gaat t gauw weer over, hij heeft al zo veel last van zijn beentjes (artrose) Ik vind het echt een heel rot idee dat hij daar nu helemaal alleen op dat kleine stukje staat en hoogstens een meter vooruit kan komen of zo...
"s avonds kwam mijn vriendin met een hele mooie foto van hem die ik mocht hebben, daar was ik heel blij mee... Misschien vinden jullie het onzin dat ik zo verdrietig ben, maar hij is al zo vaak kreupel enz. ..... Verdrietig Huilen [/img]


mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:06

hoi,
IK kan me helemaal voorstellen dat je je verdrietig voelt. heeft je pony medicijnen gekregen tegen de pijn?? hoefbevangen is niet niks weet ik. het is bijzonder pijnlijk en komt vaak weer terug. heeft ie het al eerder gehad??

veel sterkte

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:10

Daarom staat ie nu ook niet op gras. Het jonge gras kan nl. hoefbevangenheid veroorzaken. Ik hoop dat hij snel terug de oude is!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 22:13

Ja hij heeft pijnstillers gehad. Ja ik weet het van dat gras. Te veel gegeten. ze zeggen toch ook dat het kan komen van een plotselinge overgang naar gras??? Maar dat kan niet want hij stond in de winter ook opt land overdag....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:02

Toch kan je pony bevangen raken van bijv. het voorjaarsgras.
In de winter zit er niets in het gras.
Staat ie op een modderwei?Dat is prima voor een bevangen pony!Hoe slibbiger hoe beter, liefst tot over zijn kogels heen.
Houd dit maar eens een paar dagen vol.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 00:49

aah echt sneu voor je verzorgpony! hopen dat ie snel wat opknapt

Blacky, de verzorgpony van Sunshine is ook opnieuw hoefbevangen...echt niet leuk!

veel sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:47

We moeten Luxor maar weer eens snel op gaan zoeken he an?
(Ik wil Silke en Prince (mijn verzorgponys) trouwens ook weer snel zien!)
Echt zooo jammer dat ze nu weer terug verhuisd zijn naar hun stal in Diemen... kunnen we ze niet meer elke dag zien. Boos!
Ik von Luxor ook zooo zielig. Volgens mij had het niet langer moeten duren dat we Luxor zo zielig zagen staan, anders stonden we daar nog allebei te janken! Hihihi Het gaat vast weer beter met hem..
Groetjes Zilla

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:09

Ik hoop het echt.. Mijn verzorgpaard had het ook en moest daardoor afgemaakt worden. echt heeel zielig

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:20

Ik hoop dat de eigenaar zo slim is om hem te laten behandelen en naar de kliniek te brengen... alleen van gras af halen daar gaat t echt niet van weg! Maar ok sterkte ermee...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:15

Goh heel veel sterke ermee. ik kan me voorstellen dat je je hierom best wel rot voelt. Mij oude verzorgpony had ook Artrose en als ie dan ook nog hoefbevangen is is helemaal zielig! ik hoop dat het zo snel mogelijk weer goe komt.

.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:12

als je er maar op tijd bij bent is het nog wel te behandelen... of het helemaal over gaat weet je nooit, maar het kan wel genezen!

een dierenarts erbij halen is echt hel erg noodzakelijk, met allee pijnstilers verzacht je het wel maar je lost er niks mee op.

Je hebt ook veel homeopatische middelen die een beetje kunnen helpen... maar een ding is zeker het gaat niet vanzelf weg!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:10

De dierenarts is er natuurlijk bij geweest.

Gisteren gingen we naar onze shet en toen kwamen de eigenaren van Luxor ff langs. Ik vroeg hoe het met hem ging en toen kregen we het bericht dat we hem misschien wel nooit meer konden zien..... Boos!

Toch gaan we vandaag nog mee (en ik moet nu heeeeel erg snel zijn...)

Dus.. euh.. nou hopen dat het toch nog beter met hem zal gaan!

Luxor we houden van je! Please hou vol!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 21:52

het is allemaal weer goed gekomen. Het heeft een hele tijd geduurt. Maar zijn baasjes zijn t hele land doorgereden ook naar t buitenland om goed medicijnen voor hem te krijgen. Luxor heeft echt geluk met zulke baasjes!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:58

Gelukkig dat het zo is afgelopen!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:26

Zo dat is echt goed nieuws zeg! Wat fijn dat hij zulke fijne baasjes heeft. Veel succes verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarrieLeen, Pommier, Ruai, Unicorn79, Vitas en 96 bezoekers