Update Toon Emmeloord: erg slecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 08:43

Primeval heeft voor Trammelant ook prima gewerkt, inmiddels heeft hij het zelfs niet meer nodig!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:10

jeetje mieke wat een rot nieuws! Arme toon.
Ik duim heel hard mee dat de medicijnen aan slaan en dat hij nog heel wat fijne pijnvrije jaren bij je kan hebben
*hugz* en sterkte

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:43

Jeempie mieke jij hebt ook geen geluk met de paarden die je hebt/hebt gehad.
Hopelijk slaat de behandeling aan en kun je nog lekker verder rijden op toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:49

wat een rot nieuws. Ik zal voor jullie duimen deze 6 weken! Sterkte

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:52

Wat kl*te zeg, en dat in je vakantie
Ook ik ga voor jullie duimen, voor nog een aantal (lees: heleboel) pijnvrije jaren.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:15

Hey Mieke.. wat naar!
ook vanuit almere wordt er geduimd voor toon en jou dat alles goed aanslaat en dat jullie nog veel mooie jaren (pijnloos) mogen meemaken

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:36

wat een naar bericht zo in je vakantie.

Ik hoop dat toon nog een aantal jaartjes pijnvrij kan leven.

pff, wat is zes weken ineens lang he?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:59

Ach jeetje, nee toch? Wat een naar bericht Mieke, dat had ik niet verwacht! Heel veel sterkte en ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 10:29

Allemaal heel erg bedankt voor de opbeurende en meelevende berichtjes!

Ik hoorde net van iemand bij mij op stal die haar paarden ook al jaren glucosamine geeft i.v.m. lichte arthrose. Bij haar paarden werkt het ook erg goed.

Ik heb aan dr. van Muiswinkel gevraagd wat hij van Primeval vindt, omdat ik daar zulke goede dingen over hoor en lees. Naar zijn mening is de Joint supplement die hij Toon nu voorgeschreven heeft, de meest pure en geconcentreerde vorm van glucosamine die ook nog het meest aardig is voor de portemonnee. Maar goed, mocht dit niet aanslaan dan zal ik toch Primeval proberen.

Levenslang aan de Quadrisol werd ook nog genoemd.... vind ik geen optie. We moeten wel eerlijk blijven naar Antoonio!

Het feit dat Toon in de winter heel erg veel ligt, is natuurlijk ook niet zo'n heel goed teken. Ik ben benieuwd of dat ook verbeterd.

Ik heb ook nog gevraagd hoe een arthrose die er duidelijk al een tijdje zit, zo accuut voor problemen (kreupelheid) kan zorgen. Waarschijnlijk is een verstapping de bekende druppel geweest, die de boel nog even geirriteerd heeft. Klinkt logisch.

Al met al moet ik gewoon deze zes weken (die inderdaad heel lang zullen gaan duren!!) door zien te komen en hopen, hopen hopen! Het schijnt wel dat als je een arthrosepaard pijnvrij en soepel kunt houden, goede dressuurmatige arbeid van levensbelang is om hem goed te houden. Nou ja, we zien wel...

Een leuke start van mijn vakantie is het niet, maar die begon zowiezo al afgrijselijk door de dood van Toon's allerbeste vriend Isard op de vrijdag voor mijn vakantie. Het bekende "Duo Vosbles" is dus niet meer.... Verdrietig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:31

Ach jeetje, arme Isard, ik zie nog zo al die foto's voor me waar ze identiek opstonden saampjes, wat rot!!
Ik duim nog steeds voor Toon hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:32

Nog een naar gebeuren!
Indedaad herinner ik me die foto's ook nog, wat is er met Isard voorgevallen?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 10:41

Isard had diverse problemen in zijn lijf en leek ook wel autistisch. Hij was steeds vaker kreupel aan verschillende benen (banden probleem) en ontzettend paniekerig en ingewikkeld in de omgang en met rijden. Je was op hem met recht je leven niet zeker. Niet omdat hij een slecht karakter had, integendeel, het dier had gewoon pijn en kon daar ontzettend van in paniek raken. Na vijf jaar aansukkelen kon de eigenaresse het niet meer aan en heeft ze het besluit genomen om hem af te laten maken. Voor beide partijen de beste beslissing, maar het is wel heel hard om zoiets van dichtbij mee te maken. Ik ben nog mee geweest toen ze hem kocht.... en heb hem altijd elke dag van dichtbij meegemaakt en vaak voor hem gezorgd. Een beetje mijn eigen paardje dus....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:49

jee zeg, het zit bij jullie dan ook niet mee! Sterkte voor jullie allemaal.