Naar EK eventing te Minderhout (Belgie) geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Naar EK eventing te Minderhout (Belgie) geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 10:47

En zowat alle foto's zijn mislukt Boos!

Niettemin goed genoten, ik was daar met mijn VA (was zijn "assistente" Schijnheilig , hij was daar VA van dienst voor het geval er iets gebeurde) en het parcours was prachtig. De ontwerpers en bouwers verdienen daar een pluimpje voor. Lachen

Maar goed, het hele geheel was zo een 4.7 km geloof ik. Vol heuvels en met flink wat water,en zon natuurlijk ook. Twas zo een dikke 35° en daar sta je dan in de midden van het open veld .... (meest centrale plaats voor als we moesten uitrukken) Gevolg is dat ik nu dus ook zo rood als een tomaat ben ... Volgende keer zonnebrandcrème meenemen Haha!

Gedurende tijdens cross geen ernstige ongelukken. Wij stonden aan een hele hoge heuvel waar de paarden over moesten dan een scherpe bocht moesten nemen en 2 sprongen moesten maken. 1 Young Rider vergiste zichzelf van parcours en nam de weg voor de "échte" EK riders, deed ze een beetje onovertuigend waardoor haar paard bleef hangen en tegen de grond ging met haar. Beide hadden niet echt iets, paard liep beetje stijf aan een achterbeen, maar ze mochten zowiezo niet meer verder rijden (mag nooit bij val van paard) dus daar ging de eerste gediskwalificeerde combinatie.
Later zijn er nog meer daar gevallen of voorbij de sprong gereden. Sommige ruiters hadden hun paard niet meer zo heel fijn in de hand na de afdaling, wilde dan toch die bocht nemen waardoor het paard of enkel de ruiter dan zo heel fijn optewel rechtdoor vlamde of struikelde. Maar niets echt ernstigs.
Kleine impressie van wat ik bedoel.

Afbeelding

Een sprong waar ik eventjes van onder de indruk was was het boothuisje. Een heus huis waar de paarden op moesten (konden erop lopen langst achter) waarna ze er af moesten springen.
Zag er waarschijnlijk enger uit dan het is Haha!
(maar ben dan ook geen eventing ruiter Knipoog )

Dit bedoel ik Lachen
Afbeelding

De watersprong was erg knap vanwege het riet dat er rond groeide. Tja, het oog wil ook wat Haha!
Ik heb aan deze sprong een hele lange tijd gestaan, want sinds ik er bij stond om foto's te maken vertikte alle paarden het ineens om de sprong te nemen die je op de foto ziet
Uiteindelijk dit paard op de foto kunnen vast leggen Haha!

Afbeelding

Ik heb geen idee wie er nou uiteindelijk heeft gewonnen .... De Duitsers hebben lange tijd aan kop gestaan op de voet gevolgd door wij Belgen.

Op het einde (toen ik net terug was van een rondje foto shooten) werden "we" opgeroepen voor een spoed. Was best spannend maar ik hoopte dat het niet te ernstig was ...
Na ons een weg door de menigte te hebben gewurmd aangekomen bij de patient. Er was al een andere VA bij (we waren met 3 geloof ik) maar het was al te laat ....
Een schimmeltje van een Engelse amazone had de geest al gegeven ... Tijdens het parcours liep dit beestje al duidelijk volledig vermoeid en uitgeput (leek net dronken, zo zwalpen!) , ze kreeg ook het advies van iemand om te stoppen maar dat deed ze niet ... Haar paard ademde zo ontzettend zwaar nou dat wil je niet weten ... Normaal had ze moeten stoppen uit zichzelf maar ze ging stug door, ondanks de opmerkingen die ze kreeg tijdens het parcours ... Ik heb ook geen idee waarom ze haar het rode vlaggetje niet hebben gegeven ...

Nu heeft ze der paard letterlijk steendood gereden .... Ze kwamen over de finish en het paard zakte in ... Dood.
We hadden schermen bij zoda we het paard af konden schermen van de inmiddels reuzachtige menigte die ramptoerist kwamen spelen. Het paard is in de veewagen getakeld en afgevoerd voor autopsie. Waarschijnlijk is een hartaderbreuk de oorzaak geweest ...

Dat was geen leuke manier om je dag te eindigen ... dat was 1 van de laatste paarden ... Scheve mond

Dit was hem tijdens de cross ...

Afbeelding

Ondanks dit laatste heb ik gedurende de dag erg genoten, enkel jammer dat de digi niet naar behoren meewerkte en dat voorval van dat laatste paard ...

Het is me overigens opgevallen dat de Brazillianen een hele aparte stijl van rijden hebben (beetje bruut zeg maar).
En jullie Nederlanders pik je er ook zo uit in het publiek, plaatselijk zag het erg oranje Haha!

[edit] typos [/edit]
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 20-07-03 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:19

Ik wilde ook misschien komen kijken, maar had niet echt de tijd. Misschien iets voor volgend jaar..

Ziet er wel leuk uit trouwens! Zeker die watersprong.
Alleen dat schimmeltje, echt erg Blauw oog