Paarden (+ alles eromheen) spuugzat! "Vakantie"???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:11

Stoppen ,iets waar je geen plezier aan beleefd moet je gewoon niet meer doen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:33

dan ben ik een uitzondering.. kan echt niet ZONDER paarden. op het ogenblik heb ik junta voor mezelf alleen.. maar kan wel eens een dagje overslaan. dat scheelt ook wel. maar van de winter dan MOET ik. en dan heb ik ook wel eens een keertje geen zin. maar als ik er ben geniet er elke seconde van. tjah ga er dus ook me werk van maken. met me examen had ik een week sharir en junta niet gezien. Nou ik miste ze zo erg.. en dan zijn het nog niet eens me eigen paarden..

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:43

ja sharir dat heb ik nu dus ook heel erg
hoef nu eigenlijk maar 1 keer per dag naar sharir, maar dat kleine beetje voer dat ie nu krijgt doe ik toch nog door de midden zodat ik 2 keer per dag een reden heb om naar hem toe te gaan Haha! (hij kan op het moment de wei niet uit ivm z'n hoeven, maar kan niet wachten totdat ik weer met hem op pad kan)
maar nu is het ook wel zo dat ik steeds in m'n achterhoofd heb dat ik hem na de zomer erg weinig ga zien Verdrietig

dat je de paardenwereld spuugzat ben kan ik wel begrijpen, dat gezeik en gezeur en geroddel altijd op die stallen en met wedstrijden enzo.
maar volgens is dat met alle dingen in het leven wel zo (wat klinkt dat eng Tong uitsteken ), en zitten er ook heel veel leuke kanten aan.
alleen die leuke dingen ga je misschien pas goed zien als je een tijdje stopt, omdat je ze dan gaat missen Lachen

gelukkig sta ik met allemaal normale mensen op de wei (uitgezond sharir van hier op bokt Schijnheilig ) Haha!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:41

hihihi en bedankt..

rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:28

maarre... als je er genoeg van krijgt kun je idd gwoon ermee stoppen

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:40

afstand nemen lijkt me ook het beste voor jouw maar ook voor je paardjuhh!als jij met tegenzin bij de paarden kom!daar hebben de paarden zelf ook niet veel aan toch?ik heb ook weleens dat ik geen zin meer heb hoor!bijvoorbeeld in de winter,elke dag mesten en de paarden elke dag voeren!maar dan denk je aan de positieve kanten en dan kan je ze toch niet missen!!ik probeer evengoed heen te gaan en er het beste van te maken!als ik dan weer lekker heb gereden heb je toch nog een gevoel dat je alles niet voor niks doen!!je kan altijd weer opnieuw beginnen!!veel sucses met je beslissingen!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:52

stoppen en afstand nemen. Als het er is komt het wel weer terug.

ik heb het ook gehad hoor, starlight deed niet wat ik wilde, geen zin om in de bak te rijden. Ik ben gewoon met starlight gaan doen waar IK zin in had, dus niet dressuur of in de bak, maar lekker de bossen in.
Ik had het ook helemaal gehad van dat gezeik op de ponyclub (heb ik ook maar heel even gereden dus) en sinds ik geen gezeik meer aan mn kop heb dat ik alles fout doe gaat het veel beter en is mijn lol weer terug.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:03

ach ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat hij of zij geen zin meer heeft!maar als je echt de paarden leuk vind Lovers zal je ze over een tijdje wel gaan missen denk ik!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:27

Ik ken het helaas ook. Heb 1 paard wat helemaal van mij is, en 1 heb ik samen met een vriendin. Ben al sinds september vorig jaar aan het k#tten. Ruin kreupel, merrie kreupel, vriendin ernstig ziek, ruin weer slechter, merrie weer slecht enz.. Elke dag voor 2 paarden zorgen, je ongerust maken, veeartsbezoeken. Ben hartstikke gek op ze maar ook wel een beetje op............

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:27

Dat ken ik precies. Ik zou gewoon stoppen als je het geen r**t meer aan vindt. Paardrijden doe je voor je lol, nioet omdat het moet.
Ik rijd nu bijna 13 jaar en heb heel vaak tussendoor gehad dat ik het echt geen hol meer aan vond. Ten eerste omdat het allemaal heel langzaam gaat met de pony's waar ik op rijd, en ten tweede dus, dat je alles moet, idd. En overal om me heen zag ik paarden die netjes rond lopen en heel dat gezeik, en iedereen verwachtte dat ik dat ook wel even voor elkaar zou krijgen.
Toen ben ik twee weken op vakantie geweest, die weken daarvoor ben ik niet meer op een enkel paard geklommen en heb lekker gedaan waar ik zelf zin in had. En na die vakantie merkte ik eigenlijk wel dat ik iets miste Clown en ben er weer vrolijk opgestapt. Ik doe op het moment weinig aan dressuur, gewoon in mijn eentje het bos door karren, niemand die eisen aan je stelt, heerlijk.

maar er (misschien een tijdje) mee stoppen is in jouw geval wel het beste denk ik. Scheve mond

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:32

xtostarlight schreef:
stoppen en afstand nemen. Als het er is komt het wel weer terug.

ik heb het ook gehad hoor, starlight deed niet wat ik wilde, geen zin om in de bak te rijden. Ik ben gewoon met starlight gaan doen waar IK zin in had, dus niet dressuur of in de bak, maar lekker de bossen in.
Ik had het ook helemaal gehad van dat gezeik op de ponyclub (heb ik ook maar heel even gereden dus) en sinds ik geen gezeik meer aan mn kop heb dat ik alles fout doe gaat het veel beter en is mijn lol weer terug.


Zo heb ik het dus ook gedaan. Hoe verbazingwekkend snel je het weer leuk gaat vinden als niet iedereen aan je kop loopt te zeuren. Eerst vond ik het heel oneerlijk dat mijn vriendinnen, die 5 jaar reden mij eventjes in een jaartje inhaalden in niveau. Zit ik daarvoor op de rug van een paard? Om geen resultaat te hebben en iedereen beter te zien rijden dan mij?
Nu heb ik lol op mijn knol, en dat is het belangrijkste, toch?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:34

zo een pauze kan echt heel nuttig zijn... lekker andere dinegn doen en dan ga jet misschien wel vanzelf missen..
met tegenzin naar de paarden gaan is natuurlijk niets! niet voor jou en niet voor het paard want ik denk dat je dat onbewust wel laat merken...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:11

Ik ben ook een aantal jaren gestopt met rijden en ben ik weer pony's gaan verzorgen en daarna heb ik Polly gekocht, heerlijk vond ik het en nu nog steeds ik ga er echt niet met tegenzin heen. maar een tijdje afstand nemen kan best goed zijn.