Lodewijk uitgebroken en Hinke kwijt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Lodewijk uitgebroken en Hinke kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 12:24

Om iets voor 6 uur vanmorgen kwam mijn vader binnen zetten op mijn kamer.
De paarden waren uitgebroken Lodewijk had hij al gevonden maar Hinke kon hij nergens vinden.
Orbaldo stond nog wel in zijn box.

Nadat ik even had nagedacht en een beetje wakker was bedacht ik dat ik Hinke gisteravond weggebracht had,die staat vandaag op duindigt voor de dag van het paard

Van Lot weet ik dat hij alle mogelijke loten en schuiven open kan krijgen maar tot nu toe had ie 'm hier niet open gekregen.
Nu dus wel met zijn bovenlip haalt hij de schuif voor de trailie'sweg.
Vervolgens steekt hij de neus tussen de trailie's en dan duw je gewoon de deur open.
Vanavond dus maar vastbinden met touw en opzek naar een andere sluiting.
Gezien het hooi dat nog in de box ligt zal hij gisteravond laat al uitgebroken zijn.Hij stodn braaf in de wei naast de bak te grazen de sukkel.maar ben wel blij dat ie niets heeft!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:27

Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Dat had ik nou weer niet van Lottie verwacht Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:32

Ik had een paard die dat ook deed. Bij haar hielp een ijzeren ketting met zo een haak eraan. Die kreeg ze niet los en kapot.

Haar buurman wel en op een gegeven moment liep ze dus 's nachts weer los Hyper!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:41

Ik heb ook paarden die alles open krijgen. Mijn man zaagt de veiligheids stal sloten door en zet er veren tussen, maar soms krijgen ze die zelfs open.

BTW gefeliciteerd met je verjaardag dr-jacksel drink er maar een ijskoud biertje op!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:59

jeetje waarom weet jij mij toch altijd weer aan het schrikken te brengen met je titels Boos!
ik dacht nu werkelijk dat die lieve lottel Hinke iets aangedaan had waardoor je haar had moeten laten inslapen Bloos
gelukkig valt het mee, maar wel lastig zo'n paard wat alles open krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:54

Djiezzzz wat zal je pa geschrokken zijn dat hij Hinke niet kon vinden....
Achteraf wel een goeie grap Haha!
Blij dat Lottel niks heeft!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:57

Jaaa ik heb Hinke gezien! Het was toch de vos met de bles, of niet? Waren maar 2 Groningers dacht ik, een hengst en een merrie .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 16:35

Klopt de andere merrie zei vanmorgen af die vond het te warm Boos!
Die hengst was haar oom en een half broer van Lodewijk.ze was idd het vosje was ze een beetje braaf tussen al die hengsten? ze was hengstig als de pest Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PascalB

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:55

Gelukkig is er niets gebeurd . kan me er wel iets bij voorstellen dat ze naar buiten willen, het is ook zo warm Haha!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:55

Gelukkig is er niets gebeurd jah...
slim paardje....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:34

Klinkt heel bekend Lips are sealed
Tiko krijgt ook alle stallen open....
Wat ook wel helpt, is een klink/ knipje aan de onderkant van de staldeur. Daar komen ze niet zo makkelijk bij....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:48

Nimber schreef:
Klopt de andere merrie zei vanmorgen af die vond het te warm Boos!
Die hengst was haar oom en een half broer van Lodewijk.ze was idd het vosje was ze een beetje braaf tussen al die hengsten? ze was hengstig als de pest Haha!


Vergeleken de hengst wel, die ging zo'n beetje alle kanten uit Haha! . Mooi beestje hoor, ik dacht nog toen ik het bordje het Groninger paard zag staan zal Kim er in mee lopen maar dat zette ik uit me hooft omdat het me te ver weg leek, grappig dus . Liepen erg mooie paardjes mee hoor, van al die rassen, maar dit is een beetje offtopic, sorry Schijnheilig .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:51

Hihi, wat zal je pap geschrokken zijn toen Hinke spoorloos was zeg, wat een grap! Gelukkig is er verder niets gebeurd.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:24

ik heb een dubbel slot op de deur van mijn hengst, maar hij weet toch hoe hij hem open moet krijgen. 99% van de tijd gaat het goed en dan ineens loopt meneer weer los Verward snap nog steeds niet hoe hij het doet... eerst moet je de schuif openklappen, dan naar achteren schuiven, dan is pas de sluiting vrij.. dan moet je de middenstag omhoog trekken (zit halverwege de onderdeur) die zorgt ervoor dat de twee haakpunten uit de sloten gaan en dan pas kan de deur open....

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:03

Ik denk dat een grendel aan de onderkant van de boxdeur je paard wel zal binnen houden. Ik heb nog nooit een paard gezien dat zo'n lage grendel ook open weet te krijgen.

* To Belg, or not to Belg *

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:54

Arme papa van Kim! Had je je pa niet even verteld dat Hinkel weg was, of was ie het even vergeten, zo op de vroege ochtend? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ejkge, frutsel05, Kimmej, Pellelilly, pillow, RoxanneJessy, senna21, sinnekinne en 17 bezoekers