Stallen op de eerste verdieping....?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:18

hmmm ik vidn het wel een beetje apart!!! eehmm ff wachten even mijn paard van zolder halen Verward

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:30

En ik maar denken dat de paarden alleen met carnaval in de gang werden gezet.......... Verdrietig
.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:42

ik vind het geen slecht idee, wanneer er genoeg lucht is. het is voor de paarden EXACT hetzelfde als op de eerste vloer staan. vijf verdiepingen is benauwend, denk ik, maar 2 dat kan toch? zie er geen probleem in indien er goede funderingen zijn (zie je al een paar shires aan de haal gaan en lekker rondbokken? Haha! )

botervlieg, over natuurlijk hebben we het niet, paarden in een gewone box is ook onnatuurlijk (werd al eens aangehaald). in de gang gezet? waar dan? paarden moeten wel vaker door gangen en schuine gangen is nog eens goed voor de spieren Haha!.
waterkippie: van zolder? het moet wel gaan om echte STALgebouwen en geen huizen. speciaal ontworpen. voor de paarden.

ik denk dat er wel voldoende voorziening moet zijn op de grondverdieping ivm geluidsoverlast, druk, verse lucht... maar afgezien van die technische problemen...? als die opgelost worden... OK dan!

het is geen geval zoals met de varkens! de paarden krijgen ook daar ruime boxen,... niet een geval van plaats besparen om ze dichter opeen te krijgen, maar wel voor de ruimte. als het moet, waarom niet dan?

denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:00

Ik denk niet dat ze er zo blij mee zijn, eert helemaal naar beneden voor het rijden en dan nog eens omhoog ook!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:12

dat merken ze toch helemaal niet? gewoon een wat langere gang door. net als een paard van de weide eerst een eind moet lopen voor die aan de manege of rijbaan is.
ze denken echt niet 'oh nee, die lange gang door eer ik kan rijden' Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:27

Ik vind het wel een grappig idee !
En volgens mij heb ik weleens foto' gezien van een haflingerstal in Duitsland waar ze dat hadden!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:54

Is inderdaad geen slecht idee..
Heb alleen zoiets als er dan brand uitbreekt.. het is al moeilijk om een paard uit een 'normale' gang te redden laat staan als ze een etage hoger staan..

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:12

Karin schreef:
...en de Amsterdamse Manege zit toch ook redelijk midden in de stad?


Vondel Manege, de Amsterdamse Manege zit midden in het Amsterdamse Bos.

Toen ik een tijdje terug in Camden over de Stables Market liep viel het mij op dat het "gebouw" waar dat in gehuisd zit zijn naam best wel eens angedaan kan hebben. Op het laatste stuk heb je inderdaad ook een helling die naar boven loopt, en ik kan me herinneren dat ik toen dacht dat dat handig was omdat de paarden dan boven gehouden konden worden. Weet niet of dit inderdaad zo is, maarja...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:26

Hollandsche manege staat midden in de stad

Lijkt me trouwens een heel goed idee, je bouwt gewoon 2 stallen boven elkaar en dan een gallerij met een trap met brede treden voor de paarden!!!
En dan hopen dat de stallingskosten misschien nar beneden gan Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 14:46

Loena schreef:
Is inderdaad geen slecht idee..
Heb alleen zoiets als er dan brand uitbreekt.. het is al moeilijk om een paard uit een 'normale' gang te redden laat staan als ze een etage hoger staan..


Daarvoor maak je een brandtrap Tong uitsteken

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:17

haha, maar dan heb ik liever een glijbaan.. Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:25

maar of de paarden dat liever hebben... Haha! zie je ze al? idd met brand wel vervelend. maarja de risico's worden daar dan ook wel beperkt. het zal een duur en modern gebouw zijn, en waarschijnlijk wordt ook wel op brandveiligheid gelet.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:50

Ik vind het wel een goed idee, maar ook inloopstallen worden dan een probleem, maar dat is natuurlijk een luxe dat maar weinig paarden hebben. En brand, das ook lastig. Maar verder, het is wel makkelijk!!
Volgens mij hebben ze dat in Oostenrijk ook jah, zoals al genoemd. En dat gaat voor zover ik weet ook goed, dus waarom in nederland niet?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:02

Ik ben het met ponyzotje eens.

Zolang het goed, veilig en "diervriendelijk" is vind ik het best hoor!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:34

Volgens mij zijn de technische problemen ook niet te onderschatten.(afgezien van de ethische bezwaren)
Paardenurine kan veel aantasten. Lijkt me op de lange duur best wel een probleem ?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 23:21

Tja, ik denk dat de technische problemen best op te lossen zijn. Aangezien mensen ook op 100 meter hoog of iets dergelijks kunnen wonen, zonder problemen. Ik denk dat als er niet meer dan 1 verdieping komt, dat het eigenlijk weinig uitmaakt, volgens mij zal een paard er weinig van merken.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:45

* heeft een raar beeld in haar hoofd van een paard dat over zijn staldeur 10 meter naar beneden kijkt*

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:55

Er zijn allang maneges in Nederland die dit hebben.Mijn instructeur werkt overdags als zadelmaker en hij komt regelmatig in de Randstad. laatst was hij daar op een manege die rondom de binnenbak stallen had gebouwd. En daarboven ook nog een rij stallen had gebouwd. Die komen via een schuine betonnen soort loopplank naar beneden gelopen.Dus zo gek is het idee niet eens. als ze het maar wel stevig bouwen/ en niet zoals bij mensen ook wel eens het geval is in een flat dat je balkon naar beneden stort.