Soort van paardenfluisteraar geweest!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:39

Ymke, zou je mij een pbtje kunnen sturen met naam en telefoonnummer van deze man! het lijkt mij namelijk leuk om hem eens een keertje bij dynamiek te laten komen. *LOL* OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:07

Het lijkt mij een beetje voorspelbaar allemaal, en op elk paard toepasbaar...
Hoe weet je dat zo iemand betrouwbaar is?

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:43

Ik geloof er wel in. Waarom zou Bram zich anders zo voelen. En als je ook echt met hem aan het werk gaat misschien kan hij dan toch nog een fijn pensioen houden. zoals een mooie oude ridder.

Is er ook een jonkvrouwe??? Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 15:49

Sonja schreef:
Het lijkt mij een beetje voorspelbaar allemaal, en op elk paard toepasbaar...
Hoe weet je dat zo iemand betrouwbaar is?


Hij wist te vertellen dat bram in het bos een macho is en in de wei een mietje. Zoiets verzin je niet zomaar, en het klopt als een bus. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:55

Ik vond niet dat Kawa nou zo negatief reageerde. Zij gaf alleen haar mening er over en gaf aan dat als jij er blij mee bent, dan is het goed. Zelf ben ik ook een stuk sceptischer. Ik geloof nergens in maar ik sluit ook niets uit. Reincarnatie? kan. ik weet het niet.
maar dat zo'n paard zich nog zijn vorige leven herinnert, hahahaha, sja, dan moet ik toch wel lachen. wel gek dat mijn paarden nergens last van hebben.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:31

Waarom probeer je niet gewoon een tijdje zijn advies op te volgen. Dan kun je zelf zien hoe Bram daar op reageert. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Laat ons over een tijdje even weten of Bram happier is geworden met je nieuwe aanpak.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:36

ik ga weer eens volledig met kawa mee, en vond ook niet dat zei negatief reageerde.
Als je zo'n verhaal op bokt zet, dan kun je wat reacties verwachten....

En dat dat paard in het bos een macho is, en in de wei een mietje... sorry hoor, maar dat kan ik ook makkelijk zien aan de uitstraling van een paard en aan z'n gedrag.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:13

Olav verteld dit soort dingen niet om iemand blij te maken, het maakt hem n.l. geen bal uit of je erin gelooft of niet. Hij zegt wat hij voelt en wat je daar verder wel of niet mee kan, zal hem worst wezen Haha! .

Hij is nu twee keer bij de koudbloeden geweest en had het in 90 % van wat hij vertelde goed, de andere 10 % konden we niet plaatsen omdat je niet de hele historie van de paarden kent.

By the way: Olav is geen vaag, zweverig typje, maar een boom van een kerel die ook nog politieagent is in een van de ruigere gebieden van Amsterdam.

Oh ja, en het is ook nog een goede tandarts ! Haha!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:23

fijn dat hij je zo kan helpen. En of het waarheid is of niet, als het helpt is het toch goed.
Er is meer tussen hemel en aarde, maar net dat beetje geloof laat meer zien..
Beelden, emoties, gevoelens en vanalles kan men binnen krijgen.. om daar een menselijk beeld van te vormen is moeilijk...
Dat praten wat wij doen is de makkelijkste en simpelste manier van communiceren.... er is zoveel meer.
en zeg nou zelf.... sommige kinderen of dieren die je aankijkt stralen veel meer uit dan andere.... ze kijken alsof ze het al kennen... de kinderen praten ooit vloeiend andere talen... weten de weg in een vreemd land...
Veel mensen maken misbruik van de onschuldige maar gelukkig zijn er een aantal die het echt goed met je voor hebben.... deze man is er volgens mij ok zo eentje. Maar dat weet ik pas met zekerheid te zeggen als ik hem ooit ontmoet heb. Een ding is zeker, mijn interesse heeft hij.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:01

Desiree schreef:
Reincarnatie? kan. ik weet het niet.
maar dat zo'n paard zich nog zijn vorige leven herinnert, hahahaha, sja, dan moet ik toch wel lachen. wel gek dat mijn paarden nergens last van hebben.


Waarom zou jouw paard ergens last van hebben als hij zijn vorige leven herinnert. Ik geloof dit verhaal wel, ik ken de man zelf niet, maar ik geloof wel dat het mogelijk is allemaal. Maar Desiree als jouw paarden in hun 'vorige leven' hun doel hebben bereikt. En nu dit leven weer een ander doel hebben, zouden ze toch ook nergens 'last' van moeten hebben?..... ( iig niet de bagage van het paard zijn vorige leven erbij..)

En voor Ymke, leuk dat je nu weet hoe je het beste met je paard kunt omgaan. Dan zie je vanzelf hoe je paard erdoor verandert.
Veel succes!

redhet
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:50

#Ymke# schreef:
Vandaag kwam de tandarts voor bram. Die man heeft ook een bepaalde gave om paarden aan te voelen en hij is nu in opleiding ofzoiets om die gave te versterken. Ik wilde al een poos zo'n man erbij halen omdat ik merkte dat er iets was met bram maar kon elke keer niet aan een nummer komen, hij kwam dus als geroepen.
Hij liep de stal in en bram dook meteen in een hoek. Eerst even geknuffelt en hij legde een hand op bram's schoft en eentje op bram's borst. Hij werd meteen een beetje chagerijnig en down. Bram stond met een beetje angstoogjes te kijken maar dat werd na een minuut al veel minder. Na een minuut of 5 zo gestaan te hebben wist hij aan een stalgenootje te vertellen (die 2 kennen elkaar erg goed) dat bram vroeger in zijn vorige leven ( dieren voelen na een reincarnatie nog steeds de pijn of blijdschap van een vorig leven) een ridderpaard is geweest ( tekens in dit leven = moedigheid, dapperheid en vechtlust). Hij is in de strijd zijn ridder = baas verloren en geeft zichzelf hier de schuld van.
Ieder levend wezen heeft een (onbewust) bepaald doel in zijn/haar leven. Wanneer dit doel niet nagestreeft word gaat het in een volgend leven verder. Het doel zelf kon hij niet achterhalen maar wel dat bram een flink minderwaardigheidscomplex heeft door dat ongeval. Hij weet bijna zeker dat hierdoor zijn doel niet is nagestreeft en hij zichzelf nu een niksnut vind. Daarom laat hij andere paarden toe in zijn aura en trapt hij niet van zich af. Het doel dat hij toen wilde nastreven wil hij nu weer nastreven (wist ik maar wat voor doel het was). Dat de eerste 9 levensjaren niks met hem gedaan is speelt ook een grote rol, dat bevestigt voor bram alleen maar dat hij een nietsnut is. Hij (tandarts) adviseerde om lekker met hem aan de gang te blijven, ontzettend veel te belonen, zelfs voor de kleinste dingetjes. Heel erg veel blijven afwisselen in het werk. Hij zei ook dat als ik hem nu stilzette en ik hem met pensioen liet gaan dat hij het op zou geven om te vechten voor zijn 'doel'. Dat hij het doel voor het leven kwijt zou zijn en langzaam weg zou kwijnen... Het was wel erg schrikken om het te horen, maar het bevestigt wel alles wat ik zag aan hem.. Hij wist trouwens ook nog te vertellen dat bram gek is op het bos ( en dat klopt ook nog!). Dit komt doordat hij in zijn "riddertijd" in het bos is opgegroeit.
Het was echt een mooie ervaring, vooral hoe hij omging met bram en hoe hj reageerde op uitingen van bram's kant. Hij vond het een heel dapper paard, mooi en krachtig, en ontzettend lief. Hij vermoed ook een heel dankbaar paard, en dat klopt ook weer.....


Volgens mij hebben we het hier over dezelfde paarden tandarts, die van mij ( het paard dan) is ook ontzettend geholpen door wat deze man heeft gezegt, zeer bijzonder en helemaal niet raar vond ik...juist goed! OK dan!
Als mensen willen weten wie dit is, ik zet nl niet zomaar zijn naam erbij, dan hoor ik het wel.

redhet
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:51

Myrddin schreef:
fijn dat hij je zo kan helpen. En of het waarheid is of niet, als het helpt is het toch goed.
Er is meer tussen hemel en aarde, maar net dat beetje geloof laat meer zien..
Beelden, emoties, gevoelens en vanalles kan men binnen krijgen.. om daar een menselijk beeld van te vormen is moeilijk...
Dat praten wat wij doen is de makkelijkste en simpelste manier van communiceren.... er is zoveel meer.
en zeg nou zelf.... sommige kinderen of dieren die je aankijkt stralen veel meer uit dan andere.... ze kijken alsof ze het al kennen... de kinderen praten ooit vloeiend andere talen... weten de weg in een vreemd land...
Veel mensen maken misbruik van de onschuldige maar gelukkig zijn er een aantal die het echt goed met je voor hebben.... deze man is er volgens mij ok zo eentje. Maar dat weet ik pas met zekerheid te zeggen als ik hem ooit ontmoet heb. Een ding is zeker, mijn interesse heeft hij.


Ik deel zeker je mening, ik ben ook helemaal voor deze manier van het beter begrijpen van je paard! OK dan!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:53

Dit is wel een erg oud topic. Vandaar een slotje.