De zin van het hebben van een paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

De zin van het hebben van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 15:52

Dat vraag ik me dus wel eens af.

Ik beleef (nog steeds) geen enkele lol aan het rijden. Buitenrijden ligt me niet. Groomen vind ik leuk maar dat houd je geen leven vol.
Dus wijste beslissing: verkopen.

Maar waarom moet ik dan toch zo janken als ik eraan denk Fitz te moeten verkopen. Dan duwt hij zijn neus op mijn schouder als om te zeggen: 'verkoop me nou niet'. Verdrietig

Oplossing: geloof niet dat die er is.
Na een middagje janken moest ik dit even kwijt. Sorry allemaal, het is niet mijn gewoonte om op Bokt uit te huilen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:56

He jakkes meis, ik had zo voor je gehoopt dat je er ondertussen weer dikke lol in zou hebben....
Waarom je dan toch moet huilen? Gewoon omdat je je aan zo'n dier hecht, je gaat er van houden he.... Dat heeft op zich geen ene moer met het rijden an sich te maken....
Maar ja, wat moet je met een paard als je geen zin meer hebt om er wat mee te doen.....

Moeilijk Leontine......

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:57

Geef hem dan gewoon weg (aan mij bijvoorbeeld ). Mag je hem ook nog zo nu en dan bezoeken (hoef je niet eens voor te betalen ).
Je doet m'n vriendje niet weg hoor!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:58

He wat vervelend joh!
Moeilijk hoor. Wat je hebt wel lol in de paarden op zich, en de relatie met je paard, maar niet in het 'werken' met je paard begrijp ik.

Sjonge. Idd erg moeilijk.

Succes hoor.

:evaw:

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:00

he die fitz.................
je weet mijn verhaal en door welk een dal ik ben gegaan voordat ik het over m'n hart kon verkrijgen Mirage te verkopen...........al 10 keer had ik besloten om haar te verkopen, kwam je op stal, ging ze net naar je hinniken of legde ze inderdaad d'r hoofd op je schouder en dan kwamen de watervallen weer...........

Echt ik weet PRECIES hoe je je voelt, maar toch, ik heb, zij het pas na 9 maanden, de knoop door kunnen hakken, en nu voel ik me er 'goed' bij.
Nu heb ik dan ook geleidelijk afscheid kunnen nemen en staat ze nu op een plekje waar ik d'r zo zou laten............

Je paard staat nu al best lang in training en dat kost veel geld. Ik denk toch dat je ook 'ns naar jezelf moet gaan kijken...........wil je elke maand zoveel geld kwijt zijn zonder er zelf echt veel plezier aan te beleven ???
Dat is niet eerlijk tegenover jezelf. Hoeveel je ook van je paardje houd......JIJ bent er ook nog!!!!

De oplossing komt vanzelf..........ECHT, dat weet ik zeker.........
Oh mijn god wat ben ik ziek geweest ervan, maar op een gegeven moment kon ik Mirage recht aankijken en zeggen "ja, ik kan het wel" ...........wil niet zeggen dat het geen pijn meer doet, maar dat is het moment dat je hebt gekozen........

Ook bij jou komt die beslissing, maar neem hem pas als je er echt voor kan gaan!!!!!! Laat het nog even, je moet hier toch doorheen. Nachten wakker liggen, janken, etc.....................de beslissing komt, wat die dan ook zal zijn........

sterkte
Ingrid

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:07

Wat rot, ja op zich herken in het principe wel, de lol is weg maar het paard ben je zo verschrikkelijk gek mee...
Het is toch een keus die je zelf moet maken.
Hij is je maatje, maar het hebben van een paard brengt ook zoveel verantwoordelijkheden met zich mee, het is niet alleen maar het 'hebben'. Misschien speelt het ook nog mee dat je het gevoel hebt dat je iets met je paard moet doen, je hebt hem niet om er alleen maar naar te kijken...
Je bent er ook al een poos mee bezig heb het idee, met twijfels, van aanhouden of verkopen. Ik denk dat je met je hoofd een stuk verder bent dan met je hart. Maar dat zal ook zo blijven denk ik, want dat gevoel naar je paard gaat toch niet weg, dat zit er nou eenmaal.
Sterkte ermee, het is niet makkelijk!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:35

ik ken je verhaal niet dus sorry als ik hier wat ongepast reageer.
ik denk dat wanneer je echt niet verder komt met dit paard, je misschien een stop moet inlassen. misschien kan je je paard inderdaad verkopen, maar dicht bij je enzo... je kan even wachten met rijden, een paar maand proberen los te komen van alles met rijden, en daarna opnieuw proberen, met een ander paard misschien. een paard dat je qua rijden beter ligt.
ik vind het heel mooi wat cody zei: "met je hoofd ben je een stuk verder dan met je hart." laat het rustig volgen.

Enya - Daya :-)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:39

ponyzotje schreef:
ik ken je verhaal niet dus sorry als ik hier wat ongepast reageer.
ik denk dat wanneer je echt niet verder komt met dit paard, je misschien een stop moet inlassen. misschien kan je je paard inderdaad verkopen, maar dicht bij je enzo... je kan even wachten met rijden, een paar maand proberen los te komen van alles met rijden, en daarna opnieuw proberen, met een ander paard misschien. een paard dat je qua rijden beter ligt.
ik vind het heel mooi wat cody zei: "met je hoofd ben je een stuk verder dan met je hart." laat het rustig volgen.


Dit heeft ze al geprobeerd.

Soms vraag ik me af of ik niet hetzelde heb. Ik wil het beest niet kwijt maar nou altijd rijden........neej, het geeft me wel weer eens een kick als ie SUPER loopt........maar ja ik krijg het niet voor elkaar om hem altijd zo te laten lopen. Lastig allemaal ja. Als het zo financieel haalbaar is oke maar bij jou groeit het geld ook niet op je rug. Wat vind man lief ervan of is die er niet? Verder misschien proberen voor jou de ideale ruiter te vinden die veel kosten mee wil dragen en toch in de buurt woont? Zeer lastig maar valt te proberen....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:41

Heel moeilijk idd... Moeilijk om je maatje te moeten verkopen, niet meer elke dag te zien, maar als jij geen plezier meer beleeft aan het rijden, alleen aan het verzorgen, denk ik dat je toch een beslissing moet nemen *maar goed, zo ver was je zelf ook al Knipoog*
Misschien is een tijdje verhuren aan iemand (waarvan je weet dat ze je paard niet verpest) een optie? Dan ben je hem niet kwijt, stel dat je hem voor een half jaar verhuurd.. Misschien heb je daarna weer wel zin in het rijden..
Nogmaals, het is een hele moeilijke beslissing Scheve mond Heel veel sterkte Ach gut

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:14

orionneke schreef:
Dit heeft ze al geprobeerd.


zie je... sorry Clown Bloos

Enya - Daya :-)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:37

Ik vraag me af of je altijd op een paard moet rijden om er lol van te hebben, of hem laten rijden.
Oke, het is een dure hond, dat geef ik toe, maar ik beleef minstens zoveel plezier aan Jesper als ik niet kan rijden.
Gewoon omdat het mijn maatje is.
Ik zou dus als ik jou was een stal zoeken waar Fitz het goed heeft, verzorgd wordt, lekker naar buiten kan en waar jij kunt komen of gaan wanneer je wilt, zonder dat er moeten achter zit.
Ik zou Jesper ook niet kunnen verkopen, maar ik zou er wel vrede mee hebben om hem zoals ik het maar weer even noem 'als dure hond' te hebben.
Paard vermaakt zich ook prima zonder dat er iemand op zit hoor. Het is alleen even zoeken naar de juiste stal, met complete verzorging én vooral aandacht voor het paard. Dan kan hij best eens zonder jou als je een keer geen zin hebt.
Maar goed, mijn mening wist je geloof ik al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:46

Ik kan mijn kawa ook niet missen
niet missen in mijn hart
Terwijl mijn verstand vaak genoeg zegt dat ik hem moet verkopen.

Ik ben wat wedstrijden betreft met hem klaar, springen daarmee zat ik aan mijn uiterste van kunnen, met dressuur heeft Kawa zich al meer dan 300 % gegeven.
Hij heeft nu nog een verkoopbare leeftijd en is een leuk leerpaard voor een ruiter die van de pony's naar de paarden gaat, omdat hij 1.65 meet.

Ik zou dan met het geld weer een jonge kunnen kopen en van voor af aan kunnen beginnen.
Iets wat ik best zou willen.

Maar bij de gedachte dat Kawa er niet meer is, springen bij mij ook de tranen in mijn ogen, krijg een gigantische brok ik mijn keel.
Dus hij blijft maar lekker bij mij


Succes met de beslissing, want zoiets blijft heel moeilijk

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:06

Ik ben ontzettend bang dat ik binnenkort omdat ik ga studeren mijn Jopie móet verkopen. Het gaat super en ik wil hem nog steeds graag rijden, ben echt gek met dat beest, and I'd give anything... maar helaas, geld om hem aan te houden zal ik wsch niet hebben als ik ga studeren. Ik heb ook wel eens mijn slechte dagen dat ik niet rijd en helaas is hij daar vaak de dupe van, maar toch, als ik er op zit dan ben ik van de wereld.
Ergens weet ik ook wel dat mijn Joopsel sowieso binnenkort het aardse voor het hemelse gaat verruilen en dat ik toch afscheid moet nemen, maar ik wil niet dat hij nu nog naar andere mensen zou gaan (hij is 12 en ik heb hem nu 8,5 jaar)... Bah, het idee alleen al knijpt m'n keel dicht. Ik breng hem eerlijk waar nog liever naar de slager (moeilijk, maar dat moet er toch een keer van komen omdat hij lichamelijk gewoon behoorlijk oppig is) dan dat ik hem aan mijn beste vriend(in) zou verkopen. Ik vind dat van mezelf dan weer heel erg egocentrisch en dat maakt het dan weer helemaal niet makkelijker... Die rijke vent komt wsch ook niet binnen nu en een paar maanden en paps en mams willen het niet langer sponsoren... (willen ze al een jaar of 8 niet geloof ik)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:54

Laui! schreef:
Ik ben ontzettend bang dat ik binnenkort omdat ik ga studeren mijn Jopie móet verkopen. Het gaat super en ik wil hem nog steeds graag rijden, ben echt gek met dat beest, and I'd give anything... maar helaas, geld om hem aan te houden zal ik wsch niet hebben als ik ga studeren. Ik heb ook wel eens mijn slechte dagen dat ik niet rijd en helaas is hij daar vaak de dupe van, maar toch, als ik er op zit dan ben ik van de wereld.
Ergens weet ik ook wel dat mijn Joopsel sowieso binnenkort het aardse voor het hemelse gaat verruilen en dat ik toch afscheid moet nemen, maar ik wil niet dat hij nu nog naar andere mensen zou gaan (hij is 12 en ik heb hem nu 8,5 jaar)... Bah, het idee alleen al knijpt m'n keel dicht. Ik breng hem eerlijk waar nog liever naar de slager (moeilijk, maar dat moet er toch een keer van komen omdat hij lichamelijk gewoon behoorlijk oppig is) dan dat ik hem aan mijn beste vriend(in) zou verkopen. Ik vind dat van mezelf dan weer heel erg egocentrisch en dat maakt het dan weer helemaal niet makkelijker... Die rijke vent komt wsch ook niet binnen nu en een paar maanden en paps en mams willen het niet langer sponsoren... (willen ze al een jaar of 8 niet geloof ik)


Opzich is ie niet oud maar wat mankeert ie dan allemaal? Mijn pony heb ik al 10 jaar..........die kan ik echt niet missen, ALS ik al zou moeten kiezen dan zou ik op emotineel gebied kan ik met mijn ogen dicht zeggen dat ik mijn paard verkoop op sportiefgebied zou het verstandig zijn hem juist te houden.

Vaak genoeg denk ik ook verkopen dat paard en begin eens aan iets anders......maar ja opzich is ie toch wel heel lief en goed en braaf. Voor ons is hij toch een lotje uit de loterij. Maar soms vraag ik me dus af of ik wel verder wil in de wedstrijdsport op de manier zoals ik het nu doe. Ergens zijn de kriebels nog gewoon altijd bij de ponysport. Ik vind ponys gewoon veel leuker. Dus mocht mijn paard iets overkomen koop ik waarschijnlijk een grote pony om die iets te leren en uit te brengen en misschien weer te verkopen of iets.
Maar ja mijn ouders zeggen ook wel eens van heb je al gereden of van zou je neit eens gaan rijden omdat ik em bijv al een paar dagen niet gereden heb. Tja ergens begrijp ik dat wel het paard staat er anders ook maar voor jan banketstaaf bij en hun sponseren toch maar. Maarmijn pa heeft er al jaren geen zin meer in en voor mij voelt het alsof hij het maar doet omdat hetmoet.......kan nou niet zeggen dat dat bevoordelijk is. Als ik in de winter wilde rijdne dan moet ik alleen en dat wil ik niet omdat ik toch eigenlijk net dat beetje hulp nodig heb, ik vind het ongezellig maar zeker geeft het mij geen fijn gevoel dat ik hem alleen moet laden enzo.

Soms dnek ik gewoon de sport weg en een gave menpony kopen en mennen of dus ponys doorrijden en weer verkopen. Ook beleef ik zeer veel plezier in het begeleiden van mijn 2 zeer serieuze actieve leerlingen. Eentje rijdt nou ook mijn pony en dat gaat steeds beter.

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:05

Misschien moet je een andere tak v/d paardensport proberen? Dan krijg je er misschien weer lol in, omdat je weer van voren af aan kunt beginnen. Bijv. mennen of western.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:10

Uiteindelijk is het jouw paard, dus je kunt er mee doen wat jij wilt. En zoek er iets bij waar jij je prettig bij voelt. Als jij het leuk vind om er ander op te laten rijden, moet je dat vooral doen, en als je het leuk vind om hem in het land te zetten en er alleen een beetje mee te trutten, doe het dan vooral want daar heeft Fitz dus echt niet onder te lijden.

Maar maak voor jezelf een beslissing, want dit houd je ook niet lang vol. En laat dat jouw eigen beslissing, en niet wat "men" er van vind. Die Fitz van jou heeft niks te lijden!

Je zou trouwens de eerste bokker niet zijn die er na 2 jaar ineens weer enorm veel zin in krijgt... Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:15

neem geen onomkeerbare beslissing in emotionele toestand, dat is mijn advies. verder denk ik dat het allemaal erg persoonlijk is, aan de ene kant zeg ik het moet klikken en je moet plezier hebben en als je dat niet hebt, houdt het op. aan de andere kant weet ik dondersgoed dat er heel veel gevoel bij komt kijken en dat het geen pakje boter is.

heel veel sterkte ermee.

Amor Vincit Omnia

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:25

mss kun je hem eventjes bijiemand plaatsen en als je dan echt niet zonder hem kunt kun je hem altijd terughalen. Dan zie je zelf of je het rijden enzo echt gaat missen of of je er echt zonder kan. Het zijn natuurlijk geen gemakkelijke beslissingen. en idd zoals superpepijn zegt neem geen onomkeerbare beslissing in emotionele toestand. want dan kan je vaak niet meer terug. spreek uit eigen ervaring en dan kan je er heeeeel lang spijt van hebben. dus denk er lang genoeg en goed genoeg over na. nog heel veel sterkte en succes verder

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:43

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar heb je al gedacht aan een bijrijder? Waarom vind je het rijden eigenlijk niet meer leuk of wil je dat niet vertellen?

Het lijkt me in ieder geval verstandig om geen overhaaste beslissingen te nemen. Ik denk dat je nu te emotioneel bent om een goede beslissing te nemen. Probeer er even wat afstand van te nemen. ( ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan)

Ik zou zelf graag een paard willen om serieus de wedstrijden mee in te gaan. Dat zou echter betekenen dat mijn pony de deur uitmoet. Daar heb ik het best wel eens moeilijk mee gehad. Mijn pony is nogal "apart" en is o.a. verkocht omdat ze zich niet in wilde laten rijden. Ze liet zich bovenop de ruiter vallen. Ik heb echter een klik met haar en ze is erg aan me gehecht. Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n bijzonder paard vind en ze gaat dan ook niet weg. Misschien dat ik ooit met haar tussen de paarden ga rijden. Intussen rij ik regelmatig wat paarden voor mensen op stal. Kan ikzelf ook nog wat meer "groeien".

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat het je lukt om een oplossing te vinden waar je 100% achter staat. Of waar je in ieder geval vrede mee hebt.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:51

Ik ben iets minder emotioneel denk ik met betrekking tot verkopen dan de meeste die hier reageren. Ik heb ontzettend veel lol met en van de paarden, en dan maakt het niet zo veel uit of ik wel of niet rij. Een leven zonder paarden kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar daar hebben we ook ons huis op gezocht. Daar horen gewoon paarden bij.

Toch vind ik het niet heel erg moeilijk om een paard te verkopen. Ik ben er van overtuigd dat er heel veel mensen zijn die net zo goed als ikzelf of misschien wel nog beter voor mijn paard kunnen zorgen dan ik. Maar dan moet je wel zeker weten dat je je paard wilt verkopen -om wat voor reden dan ook. En dat is nou net waar het bij jou nu om draait, je weet niet of je hem wel wilt verkopen. Maar is het wel een optie om zo door te blijven gaan als dat jullie nu doen Verward . Misschien is het toch wel een goed idee om hem gewoon aan Eyes uit te lenen Knipoog

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:56

ik herken je verhaal wel, voorzover ik dat uit het bericht kan halen.
Ik heb er ook heel lang over gedaan om eindelijk de beslissing te nemen om mijn paard te verkopen. Ik heb hem vanaf veulen gehad en zelf ingereden en opgevoed, dus zijn hele leven is hij van mij geweest.
Het was/is een arabier, met bijbehorend karakter. En dat schrikkerige, zenuwachtige (alhoewel dat best meeviel) is me steeds meer gaan tegenstaan. Op het laatst had ik er dus echt geen lol meer in om te gaan rijden. Ik durfde er niet mee naar buiten, en in de bak is ook maar saai, ik ben geen echte dressuurruiter, en springen wilde mijn paardje dus niet zo graag.....
Ik werd zwanger en heb daardoor de beslissing voor me uitgeschoven, een bijrijdster heeft toen het meeste op hem gereden. Later heb ik hem naar een andere stal verhuisd en heeft mijn zusje (sprintje) hem nog een jaar gereden. Na de geboorte van mijn 2e kindje heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt. Ik heb de tijd echt nodig gehad om me van hem los te weken.
Ik heb hem een half jaar geleden verkocht. Soms heb ik nog wel een beetje spijt, maar ik denk toch dat het voor ons allebei (paard en mij) de beste beslissing is geweest.
Ik mis nu het rijden en de paarden wel een beetje en denk erover om rustig aan eens te gaan rondkijken naar een verzorgpaardje voor 2 dagen in de week. Zonder al te veel verplichtingen gewoon weer eens leuk ontspannen rijden.....

heeeeeeel veel succes en sterkte met de moeilijke beslissing!!!!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:10

Wat lijkt me dat een ellende, dat je er geen lol meer in hebt! Ik ga elke dag met zo verschrikkelijk veel plezier naar mijn paarden toe, en dat al 25 jaar (oei, ik word oud Haha!), ik kan me niet voorstellen dat het ooit zou gaan vervelen.

Ik hoop dat je snel een beslissing kan nemen waar je vrede mee hebt. Laat je niets door anderen aanpraten, doe alleen iets waarbij je zelf een goed gevoel krijgt. Zolang je nog twijfelt, de situatie gewoon nog even voort laten bestaan. Op een dag weet je wat je écht wilt. Ik hoop dat die dag snel komt!

Sterkte!

Extremely rare and Beyond Compare

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:34

Nou, spijtig dat je er geen lol aan beleeft maar als je je paard moest weg doen Lachen bel dan maar eens aan mijn inbox Knipoog haha..
Hopen dat je snel een passende oplossing vind.
grtjs

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 09:57

Voor degenen die mijn verhaal misschien niet goed begrepen hebben.

Het is niet dat ik geen lol meer heb in Fitz of in de paarden, ik ga er graag naar toe. Het niet 'moeten' neemt een heel stuk dwang weg, waardoor ik er toch nog bijna iedere dag ben Knipoog
Alleen zoals Jasmijn het stelt, het wordt zo wel een hele dure hond, zeker omdat hij ook in training staat.

Andere optie is om hem dus uit training te halen en ergens anders neer te zetten, maar vind in deze buurt maar eens een stal waar ik niet iedere dag naar toe hoef en waar Fitz het naar zijn zin heeft.
Dat valt dus niet mee.

Verder weg zetten dan waar hij nu staat vind ik niet echt een optie. Dan kom ik er onvoldoende en dan blijft het logischer om te verkopen.

Astridh, zoals jij het hebt is het natuurlijk ideaal. Wij zijn nog steeds druk aan het zoeken. Dat zou het wel een stuk makkelijker maken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers