Knabbelend hengstenveulen

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Primula

Knabbelend hengstenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:39

Hoi!

ons hengstenveulen is nu bijna 3 maand oud. ik had mij al allerhande erge dingen voorgesteld bij zo'n jonge hengst, maar moet toegeven: dat valt echt goed mee!! Het is echt een schat van een beestje en ik had mij al vanaf dag 1 voorgenomen om hem niet tot een dominante hengst te laten uitgroeien. Toen hij een paar weken oud was heeft hij 1 keer gebokt naar mij, maar ik ben er toen dadelijk al schreeuwend achteraan gegaan en sindsdien heeft hij nooit nog iets dergelijks geprobeerd. Het is echt een held op sokken Clown Maar het enige -wat volgens mij iets typisch hengstachtig is- is dat hij soms nogal bijterig is, en dat kan ik hem maar niet afgeleerd krijgen. Volgens mij bedoelt hij het niet slecht hoor Scheve mond . Het is gewoon, als ik hem in zijn manen beknabbel met mijn vingers, wil hij gewoon terugknabbelen, maar bijt dan zo hard dat ik elke keer in de lucht spring Lips are sealed . Eigenlijk wil hij alleen maar vriendelijk zijn, maar bij mij komt dat wel wat hard aan Verward Eigenlijk weet ik er niet goed raad mee; moet ik hem hiervoor straffen of niet? Verward
Ook als ik hem een deugddoende borstelbeurt geef - en daar kan hij echt wel ten volle van genieten- wil hij terug "knabbelen". Verward

Silvia

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:47

Nee hier kun je hem niet voor straffen, is een natuurlijke reactie, een instinct. In de natuur knabbelen paarden aan elkaar, en in dit geval neem jij de rol van "ander paard" op je. Uiteraard mag hij niet bijten, maar dit (terug-)knabbelen kun je hem niet aanrekenen. Beter voorkomen.

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:49

Als hij het doet, gelijk stoppen met kriebelen en weglopen. 't kan even duren, maar hij krijgt wel door dat er alleen gekriebeld word zolang hij niet terugkriebelt Knipoog

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:28

ik snap wel dat je dat niet kan blijven toelaten, want dat terugknabbelen wordt soms best pijnlijk. maar is weglopen dan een oplossing? ik heb altijd geleerd dat je van een paar en zeker niet van een jonge hengst nooit mag weglopen als ze iets misdoen. nu weet ik wel niet of het hier echt gaat om MISdoen, want uiteindelijk wilt hij alleen maar vriendelijk zijn hè...
vind het toch wel echt een probleem Verward

jana

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:25

Als ie je wil terug kroelen gewoon z'n koppie wegduwen, en doorgaan met kroelen. Mijn hengst deed het ook en nu heeft ie geleerd onbeschaamd te genieten zonder dat ie iets terug wil doen voor z'n masseur Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 22:30

Bedankt allemaal voor de goede raad OK dan! Ik zal het in mijn achterhoofd houden als ik met hem bezig ben...

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie