Heb een lotgenoot van mijn paard gevonden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 16:29

Ik heb zelf een paard met een hanentred. Maar nu was ik een beetje op marktplaats aan het neuzen en ik zag daar volgende advertentie staan:

Z1 dressuurpaard met 5 winstpunten,kan meer.
Mooi chique type met veel uitstraling.
Heeft klein schoonheidsfoutje nl lichte hanentred re.achter.
Maar alleen in stap zichtbaar en geen last van want meneer heeft zich toch zodanig bewezen.
Heeft altijd 8 tot 9 voor uitgestrekte draf,heeft mooie gangen heel mooi gebouwd,goed gespierd.
Is gechipt heeft goede papieren en nu halen is morgen starten.
Voor zeer goed tehuis te koop,geen handelaren.

Ik heb blijkbaar nog geluk want mijn paard heeft er alleen last van als ze op stal staat en als ze vaststaat om te poetsen en niet tijdens het rijden ofzo. En het hoeft dus ook helemaal geen belemmering te zijn om goed in de sport te presteren.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:48

Gelukkig maar. Blijkt maar weer eens dat je met de meeste paarden kunt starten en nog ver komen ook!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 16:00

Kan dat eigenlijk kwaad, zo'n hanentred, of is het inderdaad een schoonheidsfoutje?
Is er een reden voor (onzekerheid of zo iets?) of is dat een soort afwijking in de benen? Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-07-28 17:00 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 16:14

Ik dacht dat je een hanentred altijd in stap had, soms minder zichtbaar indien goed warm gereden.
Als het alleen op stal en bij het poetsen is, is het dan niet een kramperig been ipv een hanentred?
Ik kan er helemaal naast zitten hoor.

Navragen is beter dan afvragen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 17:43

Volgens de hoefsmid is het echt een hanentred. Maar dat bestaat ook in verschillende gradaties, dus mijn paard heeft dat in de lichtste vorm.
Een hanentred kan geen kwaad. Nog volgens de hoefsmid is het zelfs zo dat ze nooit anders heeft geweten omdat ze er mee geboren is.
Ik heb het ook nagevraagd bij de dierenarts en die was van dezelfde mening. Er kan wel geopereerd worden, maar de resultaten van zulke resultaten vond hij nogal dubieus. Beide hebben mij aangeraden als ik er zelf geen problemen mee had om er niets aan te laten doen of haar te verkopen, want ze heeft er zelf ook geen last van.
In de vorm waarin mijn paard maar een hanentred heeft, dus alleen bij het stilstaan op stal en bij het poetsen zouden zij geen van beiden het paard verkopen, als het hun paard was.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 22:44

Weer wat geleerd *LOL* Party!! *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 09:04

Misschien een stomme vraag, maar wat doet je paard dan als het een hanentred heeft? trekken met het been of zo? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 09:54

Ik heb maar bij 1 paard gezien en die trok heel spastisch zijn ene achterbeen op al shij ommoest draaien bij het poetsen en als je die hoef moest uitkrabben. Met het rijden zag je er niks van.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 10:20

Pasha: een paard met een hanentred trekt soms een van zijn achterbenen op, houdt het even opgetrokken en zet het dan terug neer.
Het is dus eigenlijk een kramp die ze in het been krijgen.

Katrien: dat was toch niet toevallig mijn paard dat je gezien hebt?! Want dat is dus precies beschreven hoe mijn paard last heeft van de hanentred!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 11:05

Ik heb een keer een paard gezien die het had in zwaardere vorm, je*us wat trok die z'n achterbeen raar op, maar alssie eenmaal ging draven was het over......leek eigenlijk best grappig....

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 08:41

Mijn paard doet dat ook, als hij de hele nacht op stal heeft gestaan en dan weer eruit wordt gehaald. Niet altijd, maar af en toe. Is toch niks ernstigs ofzo? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 09:32

Bit: nee dat lijkt me stug dat nu jouw paard is. Dat was namelijk Cliff, een enorm hoog manegepaard.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 13:54

Ja Katrien, het was ook maar eventjes een "grapje" van mij. Dat zou inderdaad sterk zijn, aangezien mijn paard al ettelijke jaren in België is.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:01

Hanetred, dat is toch als een paard het ene achter been wat meer optilt dan het ander en het met een klap weer neer zit. Een beetje een stijve beweging. Mocht deze omschrijving kloppen bij hanetred dan heeft beau dat ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers