wel of niet meer drachtig..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

wel of niet meer drachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 19:42

Een van mijn merries is ruim twee maanden geleden gedekt. Daarna gescand en drachtig.. Alles goed zou je zeggen, maar nu heeft die merrie twee weken geleden klem gelegen op stal, gekneusde ribben, verwondingen, e.d.
Ze heeft een aantal dagen goed last gehad van spierpijn (ook vrij normaal na zoiets) en plaste ook heel donker. De DA zei dat dat kwam doordat ze de reststoffen uit de spieren weg moest krijgen en dat ging via de urine..
Er bestond echter wel een kans dat ze zou verwerpen, door al die afvalstoffen in haar lichaam.
Vandaag zette ik de hengst buiten, want we hebben een merrie op stal die gedekt moet worden en die laat de hengstigheid slecht zien, dus de hengst ernaast in de paddock..
Komt Goodwill naar de hengst toegelopen en begint (een klein beetje) te plassen.. Dus ik balen, zou ze dan toch verworpen hebben, ik heb echter niets gevonden (hou haar goed in de gaten en 's nachts op stal). Maar de hengst had totaal geen interesse in haar!!!!! Verward
Nu pist ze ook als ze drachtig is en kwaad op de hengst is, maar dan zwiept ze erbij met haar staart en toont de hengst ook geen interesse... Ze zwiepte niet met haar staart vandaag, maar toch heeft bratt geen interesse...
Ik laat de DA maar komen om te scannen, dan weet ik het iig zeker...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:59

Als de hengst geen interesse toont zal ze waarschijnlijk nog gewoon drachtig zijn maar om het zeker te weten idd. even laten scannen.
Mijn merrie zou misschien ook verworpen hebben en mijn hengst toonde juist wel interesse alleen liet de merrie geen hengstigheid zien (doet ze sowieso al bijna niet) maar heb haar nog een keer laten scannen en gelukkig zit alles nog steeds op zijn plek

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:00

Een vrucht van twee maanden vind je niet. Ik hoop voor je dat ze nog drachtig is, inderdaad misschien beter even laten scannen, dan weet je waar je aan toe bent. Succes !

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:00

Hmm.. ik kan me goed voorstellen dat je hierdoor iewat onzeker bent en de DA laat komen Scheve mond !!
Hopenlijk blijkt dat ze toch drachtig is en dat het tot zo ver allemaal goed met haar gaat !! Sterkte, laat je de uitslag even weten Lachen ??!