hoefschoenen geven je paard vleugels!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

hoefschoenen geven je paard vleugels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 15:54

Vandaag gingen Minkieboy en ik weer onze schoenen testen met een rit naar Beetsterzwaag. Voor mij was dit de grote test van mijn hoefschoenen. Had ze twee keer eerder gebruikt op een kort en vrij rustig ritje in de omgeving.
Voor Andrew was het een hele tijd geleden dat we deze kant het bos in gingen, omdat we langs een grindpad moeten en dat was zonder ijzers altijd zo'n crime, dat ik daar geen zin meer in had.

Na een wat trage start en Minco die spoken zag onder elke brug en zich heel erg aanstelde en ons bijna plette met zijn "brede achterhand" Haha! kwamen ze na het eerste drafje al wat los. Nog wel rustig, maar niet sloom meer... . Het grindpad ging goed. Wel gestapt, maar hij liep rustig over die rottige stenen heen. Atex Daasspray leek inmiddels al weer uitgewerkt (als het al gewerkt had) en Andrew bedacht dat hij ze wel met een eikentak op afstand kon houden. Helaas was die voor hem wat te groot, dus heb ik hem maar overgenomen en de rest van de rit gebruikt om daarmee vervelende dazen weg te wuiven Schijnheilig

Na een klein half uurtje rijden kwam het bos in zicht, en toen gingen alle remmen los... Draven en galoperen in een behoorlijk tempo door de berm langs het fietspad. Teugeltjes los, neus naar de grond en lopen maar...
Daarna een lang zandpad... We kwamen de bocht om gestapt, en hup: Oortjes van Andrew naar voren en daar gingen we weer! Minco als een speer er achter aan, moest onderweg nog even Andrew ontwijken die een paar takken onderweg erg vreemd vond en we vlogen het pad over...
Phoeh, dat hebben we gehad, dachten we... Lekker even stappen langs de weg naar het volgende pad langs Landgoed Lauswolt.
Daar bedacht Andrew een fantastische manier om van de jeuk en de dazen af te komen: "je gaat er gewoon even bij liggen!"Dat moest maar niet, dus halverwege werd hij door mij weer overeind getikt. Dan maar weer in draf, dachten beide heren eensgezind... Snel even de Poostweg over steken en het Hemrikerpaad op. En ja hoor... Andrew nam het voortouw en Minco er achter aan. Tjonge, jonge. Houd het dan nooit op?
Wat een energie!
Graspaden, mul zand grindpaden en harde zandwegen... de Oldmacs waren net Nike-airs... (of zou het toch door de dazen zijn gekomen Verward )
Zo ging het de hele rit door. Oortjes naar voren en lopen maar. Af en toe trokken Alie en ik even op de rem omdat we bang waren dat ze zichzelf voorbij zouden lopen (en zondag gaan we naar Appelscha, en dan willen we graag nog zo'n rit kunnen rijden) Ze hebben zich heerlijk uitgeleefd, en pas het laatste stuk werd Andrew wat moe.

Heerlijk gedouched, gerold en gegeten en weer het land in. Het was een heerlijke rit! De schoenen bleven goed zitten Achter draaide 1 een heel klein beetje en Andrew een schaafplekje (hij heeft ook iets mok op het moment) Niet elke rit omdoen dus, maar voor de lange ritten met stukken slechte en/of harde bodem, zeker een succes! Zeker voor paarden met gevoelige hoeven/benen
(Andrew had voorheen ijzers met zooltjes en siliconen, maar zijn hoeven werden er heel slecht van)

Een heel verhaal, al met al, maar dus een positieve ervaring met de Old Macs!

Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:01

Wat heb jij een mazzel dat je zo lekker kunt rijden Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:01

nou dat is toch fijn dat het zo gewerkt heeft! lijtk mij ook verdomde handig hoefschoenen! vooral voor een lange rit enzo!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:55

mooi dat het zo goed werkt joh...
dat worden meer van die ritjes Tong uitsteken

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:08

Dat klinkt als een leuke rit Haha!
Wat mooi dat hij zo goed loopt met die hoefschoenen Lachen

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:06

Als je aan een stukje echte schapenvel kunt komen, moet je eens een stukje achter in de kootholte doen voor je de straps aantrekt. Dan snijden ze niet zo onder het rijden. Voor lange ritten zeker een aanrader. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:09

Sugarmiss schreef:
Als je aan een stukje echte schapenvel kunt komen, moet je eens een stukje achter in de kootholte doen voor je de straps aantrekt. Dan snijden ze niet zo onder het rijden. Voor lange ritten zeker een aanrader. Haha!


Natascha heeft dat gedaan met een stuk neopreen, werkt ook goed geloof ik...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 19:11

Ben benieuwd of hij zondag ook nog zoveel zin heeft en zo goed loopt. Dan gaan we zonder schoenen omdat we daar niet over de weg hoeven of slechte bodem... Was echt ontzettend fijne rit. Hoefde alleen maar mee te liften en ze waren niet aan het klieren of drammen (hebben wel eens van die buien Knipoog ). Gewoon lekker aanpoten met zijn tweeen!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:13

joyce B schreef:
Ben benieuwd of hij zondag ook nog zoveel zin heeft en zo goed loopt. Dan gaan we zonder schoenen omdat we daar niet over de weg hoeven of slechte bodem... Was echt ontzettend fijne rit. Hoefde alleen maar mee te liften en ze waren niet aan het klieren of drammen (hebben wel eens van die buien Knipoog ). Gewoon lekker aanpoten met zijn tweeen!


Ja ja het was zeker een heerlijke rit,dat kan inderdaad ook anders met die twee Knipoog
Het ging vandaag echt super,ook Minco had zijn old macs aan en ondanks dat de voorste schoenen wel wat naar buiten draaien liep ie als een trein .
Echt een uitkomst hoor die schoenen.
Ene Joyce ik heb u al zin in zondag Haha!