Verschil tussen dressuur en springpaarden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:57

Laui!"]
[quote="Zep schreef:
Als je je paard nooit weer bij elkaar krijgt als je hem een keertje voluit laat gaan, is er iets grondig misgegaan in je basisopleiding!


Amen, zelfs ik weet dat en ik rijd officieel niet eens dressuur. In het bos krijgt hij trouwens standaard een lange teugel, af en toe doen we eens wat wijken/appuyeren op een bospad om dat kijkerige er een beetje af te halen, hij moet namelijk wel aan de hulpen blijven staan en goed ook. En lekker scheuren is nog steeds hobby, dus dat doen we ook vrij vaak. Ik merk zelfs dat als hij niet 100% loopt en ik hem rust geef en het liefst nog een rondje bos doe met 'm hij daarna veel en veel beter loopt OK dan!
[/quote]

ja je paard moet inderdaad wel aan de hulpen blijven staan. Maar bij suleika merk ik vaak dat als ik in de bossen rij, dat ze dat zooo leuk vind dat ze echt niet meer aan de teugel zoekt enzo en als ik dus vraag aan haar om aan de teugel te komen gaat het errug moeizaam. Dus in de bossen heb ik meestal zowiets van TRLALALALA beetje knolhobbellen..... Maar de dag nadat ik in de bossen heb gereden merk ik vaak dat ze juist lekker ontspannen is omdat ze die dag ervoor een beetje heeft kunnen flierefluiten. Lachen

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:43

in me vorige bericht staat banketstaaf wat vaag maar het moet zijn wat banketstaaf ik toch weer vaag