De zin van het hebben van een paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:51

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat er heel veel mensen zijn die net zo goed als ikzelf of misschien wel nog beter voor mijn paard kunnen zorgen dan ik.


Dat weet ik ook zeker, de meeste paarden worden toch echt aangeschaft door mensen die er alles voor over hebben, dat zou dus ook voor mij niet de reden zijn dat ik hem niet kan verkopen.

Ik zeg wel heel vaak, een volgende paard is voor de verkoop, en dan hou ik toch een klein muurtje ertussen om niet al te veel te gaan hechten
Maar bij Kawa is dat muurtje er helemaal niet en ik heb me volledig op hem gestort, dus die mag (hopelijk) zijn oude dag gaan slijten bij me.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:33

Ik denk dat iedereen wel eens een periode van balen heeft. Ik heb dat ook gehad met Capriola. Die rij ik sinds november en een maand of 3 geleden heb ik haar gekocht. Ineens al mijn aandacht op haar en het ging ff mis. In het bos ging ze aan de kletter nadat ze ergens van was geschrokken en ik viel eraf. Kon twee weken niet rijden en de eerste keer daarna dat ik erop ging zitten ging ze weer aan de kletter, in volle galop door de bak en viel ik er weer af. Vertrouwen in mijn paard volledig kwijt! Nu gaat het gelukkig weer goed en ik ben zo dol op mijn paard dat ik haar toch niet weg kan doen. Het word toch een soort van beste vriendin van je. Ze zeggen ook wel na diepe dalen volgen hoge bergen of die van na regen komt zonneschijn. Als je echt geen afscheid van je paardje kan nemen probeer er dan het beste van te maken, sla desnoods een andere weg in er zijn zoveel mogelijkheden in de paardensport! Succes.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:26

Wat jammer dat je nog steeds op hetzelfde punt zit meis! Weet niet goed iets aanvullends te zeggen... Sterkte!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:21

Ik heb ook niet het idee dat Jesper het alleen bij mij goed heeft hoor.

Maar ik wel zo aan hem gehecht dat ik hem niet kwijt wil, en dat ik, als ik niet meer zou willen rijden hem zou houden als 'dure hond'.
Maar ik heb makkelijk praten, want ik sta op een stal waar dat ook makkelijk kan.
Aandacht genoeg, ook als ik een keer niet zelf zou gaan. En de verzorging is dan ook prima, hij komt niets tekort.

Kortom, hij kan wel zonder mij, maar ik niet zonder hem. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:10

ik heb het vorig jaar ook gehad, het begon al het jaar daarvoor toen ik weer eens van stal moest verhuizen. Toen werd na 2 maanden felix kreupel en zou nooit meer goed komen.
Ik heb toen heel serieus over nagedacht om alles weg te doen. Maar ja je bent zo gehecht aan die beesten. Ik heb me toch aan een puntje weten vast te houden. Dat puntje heeft geholpen en ik kon toch weer wat met felix gaan doen. De zin om te rijden kwam ook langzaam weer terug.
Zo veel dat ik me voor had genomen zeker een paar keer te starten dit jaar.
Helaas ben ik nu al 4 maanden geveld door een hernia, ik heb het soms heel moeilijk en de enige afleiding die ik dan heb zijn mijn paarden.
Ik heb van de week ook gezegd tegen mensen dat ik echt heel blij ben dat ik ze nog heb.
Ik ben vandaag op een wedstrijd wezen kijken, eigenlijk had ik daar moeten rijden, maar dat komt wel weer.

Als je echt niet meer wilt en daar 200% zeker van bent zul je die stap moeten nemen. Een vriendin van mij had hetzelfde, ze vond het wel moeilijk maar heeft er nu na 2 jaar nog steeds geen spijt van gehad.

cowgirl1
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:45

nu denken jullie mischien van o daar komt zij weer maar waarom probeer je niet eens een andere tak van het rijden.
westernrijden heb je dar al es over ged8.
ik doe het al 10 jaar en zou niet anders meer willen

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:54

Je loopt nu al een hele tijd met het idee je beestje te verkopen. En als je ook geen lol ziet in tuigen/freestyle/western en al die andere variaties op de paardelarij...
Verkoop hem dan.
Zoek er een goed plekje voor, bij mensen die van hem zullen houden en zijn onderhoud kunnen betalen...een plekje waar je hem met een gerust hart achterlaat, dan maar voor wellicht wat minder geld dan hij feitelijk waard is. Een schoon geweten is immers ook wat waard.

Verkoop kan je rust brengen. en wie weet, pak je na een tijdje absolute paardenpauze de draad ooit weer eens op. En anders maar niet. Het enige wat je je paard verschuldigd bent is dat je een goed plek voor hem vind als jij er niet meer mee verder wilt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:42

He verdorie, wat rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je hem niet kwijt wil maar het is idd wel een erg dure hond. Is er niet een talentvolle jonge ruiter in jouw buurt die hem graag zou willen uitbrengen? Dan zou je aan een soort lease constructie kunnen denken, maar dan moet je wel eerst iemand vinden waar het goed mee klikt (met jou en Fitz).

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:26

En als je haar nou uit training haalt en een bijrijder zoekt? Dat kost je geen geld (soms krijg je nog geld toe) en dan hoef je toch niet elke dag heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:26

Hee Fitz,

Wat naar dat je nog steeds er niet uit bent, ik weet niet wat voor advies ik je moet geven. Doen wat je gevoel je zegt zou ik zeggen: Maar je gevoel twijfelt al heel lang.

Misschien is het een idee om hem toch te verkopen, en geheel overnieuw aan de slag te gaan met een jong dier. Die jonge dieren hoef je niet iedere dag te rijden, dus ben je er een stuk minder druk mee. Ergens waar ze ook weidegang hebben, zodat ze wel iedere dag er lekker uit komen. Ook een optie is om voor iemand anders te gaan rijden, zodat je wel lekker aan de slag blijft, maar die verantwoording niet hebt. Mocht je dan toch echt volledig geen zin meer hebben, kan je altijd nog stoppen.

En.......waarom vind je het niet leuk meer, probeer daar achter te komen, laat je niet in de war brengen door mensen die achter je rug om kletsen, dat is meer jaloezie dan iets anders!!!!

Je bent niet voor niets in korte tijd Z2 geworden he!!!!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:44

Tsja ik zou toch echt naar een goed nieuw baasje voor hem op zoek gaan...

Zoals je zelf al zegt: het is te duur om zo'n paard maar aan te houden op deze manier. Ik heb al eerder op een topic van je gereageerd en daarin zei ik dat ik precies hetzelfde probleem had: ik verloor de lol is het rijden maar was helemaal zot op dat paard, dus hield ik haar nog een tijdje aan en liet haar rijden door een bijrijdster, maar uiteindelijk heb ik besloten haar te verkopen, omdat ik zelf toch niets meer met haar deed.

Ik heb keihard gehuild toen ze de trailer in werd geladen naar haar nieuwe plekje en heb me er tijden ellendig van gevoeld, ben expres niet gaan kijken omdat ik dat niet aan zou kunnen, maar na een jaar ben ik toch eens langsgegaan en dat deed me erg goed. Ze is daar prima terecht gekomen dus zij blij en ik blij.

De stap om je paard te verkopen is vreselijk, maar het bespaart je uiteindelijk een hoop geld en zorgen (verkoop ik hem nou wel of niet?) dus ik zou toch eens op zoek gaan naar een nieuw plekje voor hem...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:48

Zep schreef:
Je zou trouwens de eerste bokker niet zijn die er na 2 jaar ineens weer enorm veel zin in krijgt... Knipoog


Knipoog

Ik weet er alles van Fitz! Iedereen maakt echt wel zo'n periode mee, de een wat langer dan de ander. Maar zolang er nog twijfel is, zou ik hem gewoon nog houden. Ik moet er niet aan denken als ik Tol destijds zou hebben verkocht. Ik zou het mezelf nooit hebben vergeven. Nu is de band sterker dan ooit....

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 14:14

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik weet wel dat er maar 1 is die de beslissing kan nemen en dat ik dat zelf ben.
Maar iedere keer dat ik een knop om wil zetten, weet die schooier me weer in te palmen Knipoog.
Volgens mij heeft ie daar een neus voor Haha!