Haflinger modepaarden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:25

In elk ras heb je paarden die geschikt zijn voor kinderen.
Ik ben dan zelf in het bezit van een blondje en een gele.
Ik kan ze allebei rustig door kinderen laten poetsen en met toezicht durf ik ze zeker op felix te laten rijden, buiten is een ander verhaal natuurlijk dan spelen er mer factoren mee.

Maar als je voor een kind onder de 14/15 jaar een pony koopt(ligt ook aan de ervaring) maakt niet uit welk ras dan heeft zo'n kind gewoon veel begeleiding nodig en moet er een paard gekocht worden dat een goede opvoeding heeft gehad en netjes gereden is.

Onlangs heeft iemand bij mij op stal een fjord gekocht, volgens mij is ze een jaar of 14, en dat is zo'n super braaf dier. Het is haar eerste eigen paard. Ze heeft al wel veel ervaring opgedaan met de shetlanders hier maar toch.

Hoe moet het dan in oostenrijk?? De meeste boeren hebben alleen maar haflingers Haha! [/quote]

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:28

Sorry maar ik vind Haflingers dus echt geen mode paarden. Ik denk dat het meer eraan ligt wat Cassidy zei. Het valt je pas op als je er zelf mee bezig bent Haha!

Tinkers zijn imo veel meer modepaarden.
Fjorden zie je hier bij ons in de buurt bijna helemaal niet. Bij ons in het dorp misschien 3-5.

Verder kunnen we misschien een nieuw topic starten over Haf = kinderpony ja/nee?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 12:43

Feetje schreef:
Sorry maar ik vind Haflingers dus echt geen mode paarden. Ik denk dat het meer eraan ligt wat Cassidy zei. Het valt je pas op als je er zelf mee bezig bent Haha!

Tinkers zijn imo veel meer modepaarden.
Fjorden zie je hier bij ons in de buurt bijna helemaal niet. Bij ons in het dorp misschien 3-5.

Verder kunnen we misschien een nieuw topic starten over Haf = kinderpony ja/nee?


Goed idee!!! *LOL*
Open jij het of......

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:11

Ik ben er een aan het maken maar het is nogal veel typen dus hij is vanavond ofzo pas af Lachen

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:37

Haflingers in de mode? Sinds wanneer? Nee, idd, als je zelf een hebt valt het pas op hoeveel mensen er een hebben. (geldt voor alles) *LOL*
Haflingers kinderpony's? Ik denk niet dat een ras een kinderras is. Er is geen paard en geen karakter identiek.... gelukkig maar .

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:15

Feetje schreef:
Fjorden zie je hier bij ons in de buurt bijna helemaal niet. Bij ons in het dorp misschien 3-5.


en dat is bijna niet? als er in ons dorp 2 haflingers staan, is dat het meest vertegenwoordigde ras Haha!
er staan er ook gewoon twee. echt ontzettend veel.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:16

Maar bij ons in de buurt zie je best veel paarden...
Het kunnen er ook minder zijn hoor. Ik kom nooit op andere stallen.
Ben met mijn eigen pony pas 2x een fjord tegen gekomen. Waarvan er ene nu ergens anders staat.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:19

Quellian schreef:
Plus dat ik Fjorden karakterloos vind!


Boos! Boos! Extreme duivel Extreme duivel

waar slaat dit op??? hoe bedoel je geen karakter!! kom amar eens kennis maken met buddy mijn fjord kun je zien wat karakter is!!!!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:20

Quellian schreef:
AAAAAHH!!! Hier is heel wat teweeg gebracht, mijn nekharen gaan ervan overeind staan! HAFLINGER EEN KINDERPONY? NO WAY!!!! Die van mij is nog net niet levensgevaarlijk! Heb bijrijders gehad vanaf 20 jaar en geen van allen kon hem aan! Heb als advies gehad om hem met pelham te rijden. En nog wat anders: mijn haflinger is heel wat groter dan de gemiddelde Fjord, 1.53 m. Plus dat ik Fjorden karakterloos vind!


waar slaat dat op dat je fjorden karakterloos vind, ten eerste, het slaat nergens op, ten tweede in elk paar dzit verschil, bij mensen ook, dus persee fjorden is gewoon een vooroordeel,
ook zou het handig zijn als je er ff bij zou zetten waarom je dat vind, want dit staat echt raar,
en ik weet niet wat jij onder karakter verstaat, maar ik vind juist paarden die flink in verzet gaan, en die het ook redden op hun eigen hachje, di ehebben karakter!!! en dan ook echt karakter,
dus fjorden, haflingers, en alle andere onafhankelijke paardenrassen hebben karakter, en zijn nog niet zo geautomatiseedr door de mens,
blegh, ik haat de mens

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:21

DIT SLAAT NERGENS OP IEDER PAARD HEEFT KARAKTER!!!!!MEESTAL LIGT HET AAN DE EIGENAAR DAT HET KARAKTER ER NIET UITKOMT!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:21

kinglover"]
[quote="Quellian schreef:
AAAAAHH!!! Hier is heel wat teweeg gebracht, mijn nekharen gaan ervan overeind staan! HAFLINGER EEN KINDERPONY? NO WAY!!!! Die van mij is nog net niet levensgevaarlijk! Heb bijrijders gehad vanaf 20 jaar en geen van allen kon hem aan! Heb als advies gehad om hem met pelham te rijden. En nog wat anders: mijn haflinger is heel wat groter dan de gemiddelde Fjord, 1.53 m. Plus dat ik Fjorden karakterloos vind!


waar slaat dat op dat je fjorden karakterloos vind, ten eerste, het slaat nergens op, ten tweede in elk paar dzit verschil, bij mensen ook, dus persee fjorden is gewoon een vooroordeel,
ook zou het handig zijn als je er ff bij zou zetten waarom je dat vind, want dit staat echt raar,
en ik weet niet wat jij onder karakter verstaat, maar ik vind juist paarden die flink in verzet gaan, en die het ook redden op hun eigen hachje, di ehebben karakter!!! en dan ook echt karakter,
dus fjorden, haflingers, en alle andere onafhankelijke paardenrassen hebben karakter, en zijn nog niet zo geautomatiseedr door de mens,
blegh, ik haat de mens
[/quote]

Amen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:41

Waterkippie"]
[quote="kinglover"][quote="Quellian schreef:
AAAAAHH!!! Hier is heel wat teweeg gebracht, mijn nekharen gaan ervan overeind staan! HAFLINGER EEN KINDERPONY? NO WAY!!!! Die van mij is nog net niet levensgevaarlijk! Heb bijrijders gehad vanaf 20 jaar en geen van allen kon hem aan! Heb als advies gehad om hem met pelham te rijden. En nog wat anders: mijn haflinger is heel wat groter dan de gemiddelde Fjord, 1.53 m. Plus dat ik Fjorden karakterloos vind!


waar slaat dat op dat je fjorden karakterloos vind, ten eerste, het slaat nergens op, ten tweede in elk paar dzit verschil, bij mensen ook, dus persee fjorden is gewoon een vooroordeel,
ook zou het handig zijn als je er ff bij zou zetten waarom je dat vind, want dit staat echt raar,
en ik weet niet wat jij onder karakter verstaat, maar ik vind juist paarden die flink in verzet gaan, en die het ook redden op hun eigen hachje, di ehebben karakter!!! en dan ook echt karakter,
dus fjorden, haflingers, en alle andere onafhankelijke paardenrassen hebben karakter, en zijn nog niet zo geautomatiseedr door de mens,
blegh, ik haat de mens
[/quote]

Amen
[/quote]

amen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:45

Lees tekst van topic, en lees waar jullie het over hebben

Ik begon dit tpic om te vragen naar jullie mening of het een modepaard is??? Niet een kinderpony ja of nee

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:51

ja, dat snap ik, maar als mensen hier onredelijek dingen op gaan zetten, dan mag ik toch best reageren...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:56

Jah ik reageerden op dat fjorden karakterloos waren.En daar ga ik me niet over inhouden want dat slaat nergens op Lips are sealed .Verder de topic is zo gelopen dat het over haflingers en fjorden gingen die mode paarden waren en ik was daar niet over begonnen.Wat ik trouwens niet zo vind.Donni (haflinger) zet er maar een kind op overleeft ze niet. maar jah mening geven mag hier niet jammer.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:14

kinglover schreef:
ja, dat snap ik, maar als mensen hier onredelijek dingen op gaan zetten, dan mag ik toch best reageren...


Ooit wel eens van PB gehoord?????

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:16

dola schreef:
Jah ik reageerden op dat fjorden karakterloos waren.En daar ga ik me niet over inhouden want dat slaat nergens op Lips are sealed .Verder de topic is zo gelopen dat het over haflingers en fjorden gingen die mode paarden waren en ik was daar niet over begonnen.Wat ik trouwens niet zo vind.Donni (haflinger) zet er maar een kind op overleeft ze niet. maar jah mening geven mag hier niet jammer.


Feetje is er een topic over aan het schrijven en komt ook op paardenpraat. Daar kan deze discussie verder voortzetten. Nou is mijn topic verknalt omdat haflingermensen en Fjordenmensen duidelijk niet zo goed de karakter eigenschappen van elkaars paard kennen!!!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:26

Dus nu wou jij tegen mij zeggen dat ik mijn pony niet ken...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:29

Je moet lezen wat er staat !!!!!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:31

dola schreef:
Dus nu wou jij tegen mij zeggen dat ik mijn pony niet ken...


NEE, dat je elkaars paard niet kent zei ze.
trouwens, er kunnen best heel erg vervelende haflingers rondlopen, maar over het algemeen zijn ze net als veel andere paarden gewoon heel lief (zelden is een paard van bij de geboorte echt stout, immers).

DAT, gecombineerd met de voordelige hoogte, de veelzijdigheid, maakt de haflinger naar mijn mening in bepaalde streken een MODEpony. en ook een kinderpony maar daar ging het niet over.
hier zijn haflingers idd in. daar val ik absoluut niet over, al heb ik liefst een groter paard.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:34

fsoudan"]
[quote="kinglover"]ja, dat snap ik, maar als mensen hier onredelijek dingen op gaan zetten, dan mag ik toch best reageren...
[/quote]

Ooit wel eens van PB gehoord?????
[/quote]

[quote="kinglover schreef:
sorry hooooooooooooooor als ik je topicje verknalt eb, owjee krijg je nu straf???


Goh ze hebben de PB ontedekt, niet omlkaar af te zeiken over fjorden haflingereigenschappen. Maar nee om mij nu te gaan beledigen.

KINGLOVER & DOLA

start lekker een eigen topic om deze discussie daar uit te vechten!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:54

ok, waar slaat dit der op, dit i smijn mening, en die mocht ik toch niet plaatsen??????????? dach t ik tenminste gehoord te hebben in een PBBBBBBBBB

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:56

hahah, en dan moet je er wel bij zetten dat ik ook mn excuses heb aangeboden, omdat ik het gewoon niet vond kunnen o0m de paarden ineens af te gaan zeiken, hahahaha dit slaat echt alles, zielig gewoon

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:56

kinglover schreef:
ok, waar slaat dit der op, dit i smijn mening, en die mocht ik toch niet plaatsen??????????? dach t ik tenminste gehoord te hebben in een PBBBBBBBBB


Pffffffff Slapen Slapen Slapen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:12

pb's zijn persoonlijk de inhoud ook. kan je aaaal de rest even via pb laten, en dit topic laten voor wat het bedoeld is? hierbij geef ik het goede voorbeeld Lachen met een qoute van mezelf hierevenboven Lachen

trouwens, er kunnen best heel erg vervelende haflingers rondlopen, maar over het algemeen zijn ze net als veel andere paarden gewoon heel lief (zelden is een paard van bij de geboorte echt stout, immers).

DAT, gecombineerd met de voordelige hoogte, de veelzijdigheid, maakt de haflinger naar mijn mening in bepaalde streken een MODEpony. en ook een kinderpony maar daar ging het niet over.
hier zijn haflingers idd in. daar val ik absoluut niet over, al heb ik liefst een groter paard.