Balen, Jerai wéér niet in orde :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Balen, Jerai wéér niet in orde :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:34

Jerai is dus wéér ziek, eerst leek het alsof ze een lichte koliekaanval had (liggen, naar buik kijken), dus ik meteen de da bellen. De da kon niet echt heel duidelijk iets vinden dat op koliek duidde. Ze mestte nog, ze at gewoon etc. Ze heeft voor de zekerheid wel een koliekspuit gehad.

Vervolgens werd ze in een paar dagen tijd weer broodmager (dierenarts bleef ondertussen langskomen voor controle). Jerai had tussendoor overigens momenten dat er, afgezien van de magerheid, niks mis leek. Echter viel ze dan toch vrij snel weer terug. Als ik bv om 13.00 uur 's middags kwam leek ze helemaal in orde en om 14.30 was het weer erg duidelijk dat iets haar dwars zat.

Ze is helemaal uitwendig onderzocht en aan de buitenkant was niks te vinden. Tot maandag was haar temperatuur ook nog goed, maandag had ze 38,8 graden. Er is toen maandag bloed afgenomen en daar kreeg ik gisteren de uitslag van.

Jerai heeft hoogstwaarschijnlijk ergens een ontsteking, alleen de vraag is waar. Gisteren is de dierenarts ook weer geweest (om antibiotica te brengen en voor controle) en toen had ze 39,8 graden koorts.

Vandaag was de temperatuur gelukkig weer gezakt naar 38,1, maar Jerai is nog steeds beroerd. Ik moet nu iedere dag haar temperatuur meten en hopen dat ze over 5 dagen (dan is haar kuur afgelopen) opgeknapt is.

Ik baal dus echt ontiegelijk, het is zo sneu voor haar, elke keer als ze net weer helemaal lekker in haar vel lijkt te zitten gaat er weer iets mis.

Ik ga me ook echt afvragen hoe het nou kan komen dat ze weinig weerstand heeft, ik zit erover te denken om als ze weer opgeknapt is haar misschien helemaal te laten onderzoeken. Maar dat schijnt dus ook weer lastig te zijn als ze niet precies weten waarnaar te zoeken.

Hoogstwaarschijnlijk komt ze hier over een tijdje ook weer gewoon bovenop, maar ik heb wel echt steeds meer het gevoel dat het wachten is op het volgende. Echt bevordelijk voor haar toch al slechte weerstand is een nieuwe ontsteking natuurlijk ook niet.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:41

Jeetje, dat is balen zeg, frustrerend is dat he? Ik maak nu zoiets dergelijks met mijn kind mee, je wordt er gewoon moedeloos van...
Er zijn wel weerstandsverhogende druppels, kijk eens bij de paardendrogist. Zij geven ook kundige adviezen als je ze belt.
Succes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 00:32

Probeer het eens met Opkikker, dat zijn vitamines en gisten die de darmflora weer op gang brengen en het werkt weerstandsverhogend. Ik begrijp uit je verhaal dat Jerai weer antibiotica gaat krijgen? Als je na de kuur dan de Opkikker geeft, dan is de darmflora (die je in principe na de antibioticakuur hebt vernietigd) zo weer op peil.

En Patricia, Jerai is een knokker, die komt er weer bovenop. Ik zal in ieder geval haar vanavond proberen te helpen...

Je suis Charlie.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:23

Ik denk dat weerstandsverhogende middelen niet de oplossing zijn. Als ze steeds opnieuw ontstekingsverschijnselen vertoont, dan is het waarschijnlijk een ontsteking die nooit helemaal weg gaat en steeds weer opleeft. Je zult dus op zoek moeten naar de oorzaak. Ik raad je aan naar een goede paardenkliniek te gaan (bv. Utrecht), waar ze haar volledig kunnen onderzoeken.
Je verhaal klinkt alsof het al veel vaker zo is gegaan. Je eigen dierenarts had ook wel eens wat meer initiatief mogen tonen om achter de echte oorzaak van dit probleem te komen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:15

Jeetje, alweer. Ze heeft wel pech hé. Wat sneu nou!
Als Cassidy weet dat dat middel werkt zou ik het iniedergeval wel proberen.
Een groot onderzoek zo als je al vertelde kun je toch proberen?
In iedergeval heel veel beterschap voor Jerai! Sterkte!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:41

Kazoo schreef:
Ik denk dat weerstandsverhogende middelen niet de oplossing zijn. Als ze steeds opnieuw ontstekingsverschijnselen vertoont, dan is het waarschijnlijk een ontsteking die nooit helemaal weg gaat en steeds weer opleeft. Je zult dus op zoek moeten naar de oorzaak. Ik raad je aan naar een goede paardenkliniek te gaan (bv. Utrecht), waar ze haar volledig kunnen onderzoeken.
Je verhaal klinkt alsof het al veel vaker zo is gegaan. Je eigen dierenarts had ook wel eens wat meer initiatief mogen tonen om achter de echte oorzaak van dit probleem te komen.


Als ik het met goed herinner is ze eerder in Utrecht geweest, of zijn er iig DA's van Utrecht bij Jerai geweest.

Patries, balen zeg dat het nu weer niet goed gaat. Ze zal er vast weer boven op komen, maar idd wat is dan weer het volgende. Je zou toch verwachten dat het een keer op moet houden.
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, Fientj, marinst, Martje80 en 83 bezoekers