Likit....voor wie bedoeld paard of mens??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:43

jah ze zijn heel populair want elk paard lust ze, alleen de appel vinden sommige niet zo heel lekker. voor de mensen die ze willen bestellen, vaak bij een paardewinkel en iig bij de paardendrogist die kun je vinden op internet. Ieder paard zit de dag erna er helemaal onder en die dingen zijn dan helemaal op dus mayb kun je ze beter niet ophangen voor de wedstrijd.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:49

sophie_kurk schreef:
jah ze zijn heel populair want elk paard lust ze, alleen de appel vinden sommige niet zo heel lekker. voor de mensen die ze willen bestellen, vaak bij een paardewinkel en iig bij de paardendrogist die kun je vinden op internet. Ieder paard zit de dag erna er helemaal onder en die dingen zijn dan helemaal op dus mayb kun je ze beter niet ophangen voor de wedstrijd.


Ja dag, dan heb ik geen paard maar iets anders wat er op lijkt. Verward

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:51

De paarden bij ons op stal hebben ze ook. Die hangen wel een paar weken, ze spelen (likken) er steed seven mee en dan laten ze het weer met rust. Hij hangt bij ons ook zo dat hij nergens kan klemmen, dus dan moeten ze er echt heel veel moeite voor doen willen ze hem zo snel op hebben Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:06

yupz
je hebt ook de naturel blokken
en ze zijn goed want er zitten vitaminen en mineralen vioor de pony in
dus het heeft wel een functie
wij hadden ook zo'n ding in het schuilstalletje maar ja de pony's kwamen bijna niet in het stalletje
en het smaakt nogal eeuh erg zout;)

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:59

jaaa ik vind ze ook lekker hoor Haha!
Je hebt zo ook in salmiak smaak. Ook niet naar om eens een likje van te nemen Knipoog

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:28

sophie_kurk schreef:
jah ze zijn heel populair want elk paard lust ze


Ehm.... niet helemaal. Wij hadden voor alle drie de paarden zo'n ding gekocht in houder; groen, oranje, en geel, maar ze vinden het alledrie helemaal niks. Ze hebben er nog niet eens naar gekeken! Ze hangen al maanden onaangeroerd in stal.... zo zonde eigenlijk.

Inderdaad.... dagdag centjes!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:53

Wij noemen ze hapslikwegit....onze paarden doen er maar een paar uur mee en zitten dan ook helemaal onder. Ik koop ze niet meer.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:08

Dat van die vitaminen en mineralen vind ik zo'n onzin. Die krijgen ze al binnen via het voer als het goed is.

Zo'n ding vinden ze meestal erg lekker. Maar het is zo'n zoete troep. Dat kan gewoon niet goed zijn...

Verder is ie in een keer op. Kan ik hem net zo goed een appel geven. Beter voor zijn tanden, vol met vitaminen en veel goedkoper!!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:36

Helemaal mee eens Heike!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:36

ik had es eentje met een dropachtig smaakje....haha die vond ik zelf ook lekker ( ik hou van drop Haha!) maar mn pony vond mn nog lekkerder...ik weet neit hoe ze het heeft gedaan maar ze had m echtb innen 3 kwartier op haha Haha!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:40

Prachtig verhaal zijn hier foto's van? Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:38

Heike schreef:
Dat van die vitaminen en mineralen vind ik zo'n onzin. Die krijgen ze al binnen via het voer als het goed is.

Zo'n ding vinden ze meestal erg lekker. Maar het is zo'n zoete troep. Dat kan gewoon niet goed zijn...

Verder is ie in een keer op. Kan ik hem net zo goed een appel geven. Beter voor zijn tanden, vol met vitaminen en veel goedkoper!!


het is hoeft geen zoete troep te zijn
ik had het namelijkn hier over het naturel blok
en daar zitten wel (extra)vitaminen en mineralen in.
en die zijn dus erg zout en niet zoet
en ze plakken ook niet

Citaat:
yupz
je hebt ook de naturel blokken
en ze zijn goed want er zitten vitaminen en mineralen vioor de pony in
dus het heeft wel een functie
wij hadden ook zo'n ding in het schuilstalletje maar ja de pony's kwamen bijna niet in het stalletje
en het smaakt nogal eeuh erg zout;)

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:48

en zoutblokken vinden ze ook lekker die van hierboven dus
want ze likken toch aan je handen?
omdat dat zout is
en toen ik buiten kwam ging mijn verzorg pony
de grond likken

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:48

mijn geitjes doen er veel langer mee Vork
die ga ik niet proeven want die ligt al een beetje lang onder t stof in de stal Haha!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:57

Ik had ook ooit zo'n ding maar dan in minimaat, voor mijn hamstertje Haha!
heb ik t stiekem ook een likje geprobeert.......zout! Knipoog

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:20

hm wij hebben alleen zout liksteen en daar nemen ze bij ons op stal toch niet graag een lik van hoor Tong uitsteken Haha!
maar wel grappig,mijn vriendin had wel een keer een soort paarden-lolly maar dat vond haar paard zo lekker dat ie ook binnen een dag op was en ook zat ze helemaal onder,echt vies Tong uitsteken
maar waar koop je die dingen??hoewel ik denk dat mijn paard het niet gaat likken (ze is meestal bang voor likstenen Verward ,of ik koop er een voor de mensen op stal Haha! )

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:13

in de ruitersportzaak zijn ze te koop ook tevens in een smaakje

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:17

Ik heb een tijd geleden de ´aanbieding´ gekocht van de Paardendrogist.

Drop lik it. Met warm lopen ze uit, dus midden in de winter geen probleem......dacht ik Schijnheilig

We haalden Nic de volgende dag uit de wei, en het was gewoon 1 grote dropzuurstok. Zijn redelijk grote witte bles was vaag bruin zwart. Meneertje plakte aan alle kanten. hij was gewoon te vies om aan te pakken. Moet zeggen dat zijn manen (jawel, tot achter zijn oren) errug goed in model bleven zitten Haha!

Hij keek heel onschuldig en snapte niet waarom we zo moeten lachen. Het ergste was nog de manier waarop ze hem die ochtend in de wei hebben gezet.........
Hek open, neusje en pluk manen vastpakken en los laten die handel, naar d wei. Hij was te vies om vast te pakken Tong uitsteken Vingers aflikken We konden wel zien wie er had genoten!

Nu heb ik de kleine versie van de likt die ik in zijn bak gooi (kan je niet ophangen) en die heeft hij binnen 5 minuten op. Als hij een mintkleurige eet is het net of hij met zijn bekkie in de pleepot heeft gehangen en het wc blokje op heeft gegeten *LOL* Maar lekker is het wel! Vingers aflikken AHHAHA

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:18

Ik heb dus geen probleem met die zoutblokken. Soms kunnen ze wel wat zout gebruiken. Maar als ze zo'n zoutblok binnen een dag op hebben dan moet je eens serieus naar je paard kijken. Of hij krijgt echt veel te weinig binnen.

Of het is zo'n schrokop. teveel zout is echt heel slecht.Ik weet niet meer precies welk orgaan de grootste klap krijgt dan. maar dat kan de DA vast vertellen.

Verder blijf ik die zoete dingen ondingen noemen. Ja ze vinden ze lekker. maar met die drop plak dingen zitten ze helemaal onder. En de stal ook! (eigen ervaring dus ik begrijp wel dat jullie die kopen hoor) Die zote zooi is nergens goed voor. Ik heb het idee dat er meer nadelen dan voordelen aan vast zitten.

Niet meer eens? maak dan eens een plus en min punten lijstje. Misschien verander ik mijn standpunt dan.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:29

Nee hoor Heike, ik ga jou niet overhalen hoor! Ieder zijn eigen mening.

Nic krijgt geen drop likit meer Haha! Dat is me teveel schoonmaakwerk. Hij heeft idd een zoutblok op stal hangen, maar daar likit zijn buuv meer aan dan hij zelf Vingers aflikken

En zo'n andere likit krijgt hij eens in de zoveel tijd. Beest wordt hartstikke verwend *LOL* staat hele dagen in de wei dus hij snuffelt maar lekker zelf zijn extraatjes bij elkaar

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:13

Linda250 schreef:
Ik ken ze niet. Waar koop je die dingen?
En is het alleen voor het lekker, of heeft het ook een functie?


Het is eigenlijk bedoelt voor op stal tegen de verveling. Tegenwoordig lekken ze niet meer hoor, ze hebben ze veranderd.
Maar ik koop ze niet vaak...vind ze redelijk duur, aangezien ze binnen 1 dag of 2 dagen op zijn hihi...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:29

Camilla vreet ze echt binnen 3 uurtjes helemaal op. Vingers aflikken
Ik koop ze dus niet meer aangezien ze zich 3 uur later weer staat te vervelen. Knipoog

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:26

Nou ja, tegen verveling............... Ik vind het meer een lekker extraatje. Soort van groot snoepje zeg maar Vingers aflikken

Tegen verveling vind ik andere dingen meer geschikt.............lekker tutten, rijden, poetsen, paar uur per dag de wei op en zo Haha! }>

BTW, ik bestel ze bij de paardendrogist.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:33

Hahah ik had twan gister zon appel gegeven en binnen een half uur Bloos ofzo mis iets langer maar echt niet veel had hij hem op hij kauwde er gewoon op hele stukken te gelijk weg 6 euro ofzo Tong uitsteken

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:14

ik koop ze niet want ik doe appels in zn stal rond gooien en hij zoekt et maar uit hooi in hooinet een jolly bal en hij vevelen nee dacht et niet hoorr