SUPER DAZEN en VLIEGEN PRODUCT ONTDEKT!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:42

Het is een combinatie van olieën en bestaat enkel uit natuurlijke ingrediënten. Het is dus niet chemisch. Bv: knoflookolie heeft toch ook niet die hele testprocedure doorlopen?
Ik gebruik het al even en het is niet zo dat de vliegen er bij doodvallen, dazen gaan zitten en vliegen direkt weer weg. Rondom de ogen werkt het niet goed vind ik. Logisch misschien wel Lachen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 05:23

Het is - als natuurlijk product - WEL chemisch.
Maar niet synthetisch.

Knoflookolie is geen samengesteld of bewerkt product.
.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 07:34

Bij mijn paard staken de dazen gewoon door hoor. unicorn of geen unicorn...ik heb het al een maand, gewoon in de ruitershop gekocht, maar helpen doet volgens mij niks dit jaar...zouden ze overal immuun voor zijn tegenwoordig?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:33

Als je mailt naar:roel@maxantis.com
dan weet hij of adresssen in de buurt van jou waar het te koop is of je kan het bij hem bestellen.Kost 29,95 per fles
groeten baudy

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:10

Hallo allemaal,
ik heb het ingekocht en uitgeprobeerd op mijn 2 paardjes en het helpt tot nu toe 3 dagen! Haha!
Ik verkoop het zelf ook maar je kunt het sinds een paar dagen in Nederland kopen bij ruitersportzaken en het kost 30 euro de liter, je doet er 35-50 dagen mee.
TIP: gebruik een washandje ipv een spons, dat absorbeert minder en is dus voordeliger in gebruik.. Knipoog

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:46

Eef18 schreef:
veerust, daar maak ik altijd gebruik van, zuinig in gebruik, en mooi prijsje.
ik vind dat super. kuss

Vee rust mag in nederland niet meer verkocht worden.
Omdat dit een niet geregistreerd produkt is.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:52

hmmmm mijn haffie spike krijgt snel een vette vacht (heb ik al eerder meegemaakt met vliegenspul) Weet iemand of de paarden er een vette vacht van krijgen?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:09

Wij hebben het ook op de manège, en ik heb de mensen al horen zeggen dat het niet beter helpt dan alle andere producten... Helpt goed, tot ze beginnen zweten. Gelukkig is mijn Mushje niet populair bij dazen en aanverwanten :d
-xxx-

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:30

ik gebruik gewoon citronella met water gemengd en dat help niet perfect maar het helpt wel een beetje of gewoon citroensap gebruiken of knoflook gemend met water en insmeren maar ja het ruikt wel maar helpt ook een beetje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:06

Ik heb nu maar eens een fles bestelt en als het goed is, krijg ik het woensdag. Ik heb een hoog-drachtige merrie, die echt helemaal gek wordt van al die steekbeesten Verdrietig ! Ze gooit zichzelf iedere keer op de grond en komt dan door die dikke buik, weer erg moeizaam overeind Knipoog !
De mensen bij ons op stal, gebruiken allemaal wat anders en ik heb de middeltjes allemaal al geprobeerd met wisselend succes Scheve mond ! (Mijn "Dr. Schaette-spul" helpt nog het beste !). Dit is het laatste wat ik uit probeer ! Ben dus erg benieuwd of dit helpt !!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:54

Hmm, ik heb dat product ook , heb het gebruikt, maar mijn paard reageert er niet op Boos!
Ik had haar de dinsdag goed ingesmeerd , met een spons, en de woensdag stond ze vol met vliegenbeten (anders heeft ze dat nooit)
Ik dan maar vlug een andere vliegenspray gekocht .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:49

Wij zijn net 1 1/2 uur met de ruinen door het bos gereden met uitrijdeken over de achterhand en unicorn op de voorkant en hoofd.
De dazen komen aan van ha lekker paard en keren vlak boven de huid als een speer om.
Afgelopen dinsdag had ik nog geen unicorn en ging met Anouk uit rijden, na 10 minuten zijn we omgekeerd.
Dus ik ben super tevreden

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:01

Sara waren de ruinen ook flink bezweet? Want het lijkt vaak zo te zijn dat de middeltjes wel werken, tot de paarden flink gaan zweten, dan helpt er niks meer aan. Die van mij is met deze hitte zeiknat na een kwartiertje werken, en dan komen dazen en vliegen gewoon op haar zitten......maar goed dat er niet heeeel veeel dazen zitten bij ons.........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:05

Fabienne dit spul is wat stroperig dus blijft ook zitten op een zwetend paard.
Ze worden er niet mooier van zeker als ze dan ook nog gaan rollen Haha! .
Maar ik vind het een absolute uitkomst.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:24

ik vind hetook wel lastig om open te smeren !

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:19

Kost 25 Euro en je doet er een maand mee..... Euh, dat is op 4½ paard dus 112 Euro/maand. DAT IS HET DUBBELE VAN WAT IK AAN VOER KWIJT BEN!!!!!!!!

Citronel-olie of citroen in water werkt inderdaad prima. Ongeveer 2 dagen goed en dan nog een dag een beetje.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:43

Wij gaan uit van het benelux gehalte aan dazen en die reageren dus niet op citronelle etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:48

shasta"]
[quote="Eef18 schreef:
veerust, daar maak ik altijd gebruik van, zuinig in gebruik, en mooi prijsje.
ik vind dat super. kuss

Vee rust mag in nederland niet meer verkocht worden.
Omdat dit een niet geregistreerd produkt is.
[/quote]
en ik heb het een maand geleden nog gekocht Verward

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:00

Ik heb gisteren nog met een spuitbus in mijn handen gestaan, ik heb het niet meegenomen want het helpt geen bal.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:29

Samoerai schreef:
het is helemaal niet duur, je moet het alleen in de juiste winkel kopen, ik heb het bonnetje nagekeken en het kostte 12 euro voor een liter, het is echt niet chemisch!!! En het werkt hardstikke goed bij mijn paardjes


Welke winkel dan???

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:07

runningkawa"]
[quote="shasta"][quote="Eef18 schreef:
veerust, daar maak ik altijd gebruik van, zuinig in gebruik, en mooi prijsje.
ik vind dat super. kuss

Vee rust mag in nederland niet meer verkocht worden.
Omdat dit een niet geregistreerd produkt is.
[/quote]
en ik heb het een maand geleden nog gekocht Verward
[/quote]

Dat vraag ik me nou ook af.
Gister was ik in de winkel en waren ze zelfs in de aanbieding... Verward

Helpt veerust trouwens nou echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:11

ik vind het helpen net als alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, en dat is al veel

Het werkt tot het paard gaat zweten

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van bokkers, vooral in bosrijke gebieden, hoe het spul bevalt wat in dit topic beschreven word

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:19

Dit heb ik gevonden over VeeRust Super. Overigens staat er geen datum bij, dus ik weet niet of het nog recent is.

Citaat:
VeeRust Super geregistreerd als diergeneesmiddel

Elke zomer weer hebben zo’n anderhalf miljoen koeien veel last van vliegen. Om tijdens het melken de vliegen te verjagen schuurt, beweegt en trappelt de koe met de achterbenen. Dat kan leiden tot een verminderde melkafgifte. Alsof het nog niet genoeg is, kunnen de stekende vliegen een bacterie verspreiden die ontsteking van de uiers – wrang – veroorzaakt.

VeeRust Super is onlangs als enige product tegen vliegen voor directe toepassing op de koe erkend als diergeneesmiddel. Het heeft een Reg NL-nummer van het Bureau Registratie Diergeneesmiddelen verworven.

VeeRust Super: veilig en snel

VeeRust Super – leverbaar in handige spuitbussen van 600 ml - laat zich gemakkelijk aanbrengen. De twee werkzame stoffen – pyrethum en piperonylbutoxide – zijn opgelost in water.
Behandeling van verzamelplaatsen van vliegen (schouders, nek, horens, flanken en de basis van de staart) met VeeRust Super beschermt effectief tegen de stekende stalvlieg. Tien seconden sprayen in een gelijkmatige cirkelbeweging op een afstand van ongeveer 60 centimeter is voldoende.

VeeRust Super is veilig voor melk én vlees van een behandeld rund. Het is dan ook niet nodig om na het sprayen een wachttijd in acht te nemen. VeeRust brengt rust in de stal én in de wei.

Alles over insecticiden vindt je hier:
http://www.brd.agro.nl/back/07_pub/files/Regnl297.pdf

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:50

ik smeer de vitaalste delen bij na 5 dagen,gaat goed! Cool

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:58

runningkawa schreef:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van bokkers, vooral in bosrijke gebieden, hoe het spul bevalt wat in dit topic beschreven word


Zie mijn post hierboven