SUPER DAZEN en VLIEGEN PRODUCT ONTDEKT!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:14

20-30 euro vind ik wel erg duur Scheve mond
maargoed mocht ik van velen mensen horen dat het op al hun paarden werkt, ook al ze zweten en voor meerdere dagen, dan schaf ik het vast wel aan Lachen
tot die tijd blijf ik lekker spuiten met m'n eigen mengsel van azijn, dettol en gekookte knoflook, want daarmee keren ze ook om

ik las trouwens in dit topic van bokkers die zelf last kregen van dazen. ik heb dit ook altijd, maar tegenwoordig met rijden spuit ik mijn armen ook in met m'n mengsel en sindsdien ben ik niet meer gestoken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:28

sarabande"]
[quote="runningkawa schreef:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van bokkers, vooral in bosrijke gebieden, hoe het spul bevalt wat in dit topic beschreven word


Zie mijn post hierboven
[/quote]

had het gelezen Lachen
Maar wacht nog op meer Lachen

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:56

runningkawa"]
[quote="shasta"][quote="Eef18 schreef:
veerust, daar maak ik altijd gebruik van, zuinig in gebruik, en mooi prijsje.
ik vind dat super. kuss

Vee rust mag in nederland niet meer verkocht worden.
Omdat dit een niet geregistreerd produkt is.
[/quote]
en ik heb het een maand geleden nog gekocht Verward
[/quote]

en ik vorige week nog. het viel me alleen op dat er niet meer op staat dat het ook voor paarden is (alleen koeien staat er nu)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:08

Heee dit klinkt wel als het ideale vliegenmiddel!
Maar hoe duur is het nu ik lees hier 12, 20, 25 euro ik weet n iet zo goed wat het nu is. Lips are sealed
Ik ga in ieder geval nu even mailen naar die mensen, hopenlijk krijg je snel een reactie terug....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:13

Nou ik heb het geprobeerd tijdens mijn vakantie in België, ik smeerde het op en zo'n 2 uur later heb ik alles er weer met shampoo afgewassen, Kasmier kreeg een allergische reactie. Helemaal onder de jeukende zwellingen waar ik het spul gesmeerd had. Die troep gebruik ik dus echt niet meer. Ook verbaast het mij dat er geen bestandsdelen vermeld staan op de fles.

De andere paarden die ermee behandeld waren hadden er ook niet veel profijt van, die werden alsnog met extra vliegen/dazenspul ingesprayt.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:46

Iemand van de manege bij ons heeft het ook en die spuit het op haar hand en dan wrijft ze het open, maar een spons is toch beter denk ik Knipoog
En het werkt echt super, er komt geen enkel beest op af. En de dag nadien zei ze tegen mij: kijk nou eens die strepen staan er nog op van gisteren...en de dag nadien was het nog zichtbaar.
Dus het blijft er wel echt lang op hoor.
Echt een goed spulletje
grtjs

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:02

Hmm, ik heb nu een fles anti vliegen en muggenspray voor paarden en pony's van Grand National voor mij staan.
Gewoon bij de Welkoop meegenomen en koste maar iets van 6 Euro nog wat (was wel in de aanbieding) had deze nog nooit gehad en dus om te proberen meegenomen, lekker goedkoop.
Vanmiddag op Kevin gespoten en raakte daarbij een daas Haha! Extreme duivel deze viel dus meteen dood op de grond neer
Alleen ook op deze fles helaas geen ingredienten, er staat alleen op: natuurlijke werkzame stoffen. Bevat citronella.......ja, welke spray niet Haha!
Maar goed, als dit goed blijft werken zal ik dit blijven gebruiken, het is overigens wel baggervet, je krijgt er wel een vies paard van maar ach, Kevin is toch altijd al vies

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:26

De nieuwe versie van Unicorn bevat minder citronella (ruikt ook minder) omdat sommige paarden dus blaasjes kregen van de citronella olie. Het werkt evengoed vind ik.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:33

Ik gebruik veerust zodra mijn paard op de poetsplaats staat.. Na het rijden verder niet ofzo, dan krijgt hij een paar uur zijn vliegendeken op.
Ik heb van Vroegop een antivliegenmiddel geprobeerd maar dat ruikt alleen citroentjes fris maar de vliegen vonden het heerlijk ...
Dus voorlopig Veerust voor mij, gewoon te koop bij Ranzijn Tuin en Dier.

cowgirl1
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:17

sorayalover schreef:
mm leuk idee maar tis alleen in linburg te krijgen in nederland volgens de site.....mmm enne stinkt t spul ook erg anders valt er niet opde rijden jah




nee belgisch limburg!!!!!!!!!
Huilen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:23

Maar als het paard gaat zweten dan helpt het niet meer want dan zweet het spulletje eraf. Ik geloof er niet meer in. het wondermiddel bestaat toch niet. Huilen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:48

Mayo schreef:
De andere paarden die ermee behandeld waren hadden er ook niet veel profijt van, die werden alsnog met extra vliegen/dazenspul ingesprayt.


Waar wij zaten was het alleen erg extreem met de dazen (omgeving Bree - België).
We zijn tot 2x toe omgekeerd waarvan we 1x de paarden met Unicorn behandeld hadden. Ook in de wei was het geen succes. Ik ga het hier in NL nog eens proberen (ik heb het spul maar meegenomen Mayo Knipoog), aangezien hier gewoon veel minder dazen zitten.

Maar het was mij ook opgevallen dat er niks op de fles stond over wat er precies in zat. Het kostte € 29,00 en wij hebben het in Neeroeteren gekocht.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:15


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:28

Zelfde ervaring als Mayo en Naz. De eigenaar van de ruitersportzaak die het ons aanraadde was er zelf erg enthousiast over, maar in de praktijk bleek het bij ons niet te werken. Misschien dat het wel werkt als je met één paard tegelijk het bos in gaat? Wij waren met z'n vijven en van zo'n grote kudde paarden worden dazen volgens mij erg bloeddorstig, daar helpt geen antidazengoedje meer tegen. Haha!

Ben weer over op de Atex en Leovet Phaser voor in de wei en Sectolin Vliegvrij Gel voor training en wedstrijden, hoewel die daar in het met dazen overgoten Breese bos ook niet echt werkten.

BTW goed punt van Naz idd was dat ze constateerde dat de samenstelling van Unicorn niet op de fles staat. Er staat alleen dat het 'biologisch' o.i.d. is, maar niets over bestanddelen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:31

Weet je nog vorig jaar Ka in Drenthe??? Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:34

Nou idd, zo ging het bij ons die ochtend ook! Net als in die film 'Birds', maar dan met dazen. Je kon niet anders dan in galop over het asfalt het bos uit, echt zo'n zwerm achter je aan. Brr...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:44

Boomerang schreef:
ik ben even "vreemd" gegaan en las daar een niet zo positieve uitwewerking van unicorn.

http://paarden.nedforum.nl/forum/viewto ... 9&forum=12


Inderdaad niet zo mooi deze ervaring, dat verklaart volgens mij enigszins dat het niet zo biologisch is als het zou moeten zijn... Het paard van Mayo kreeg ook accuut een allergische reactie op dit spul.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:58

Naz"]
[quote="Boomerang schreef:
ik ben even "vreemd" gegaan en las daar een niet zo positieve uitwewerking van unicorn.

http://paarden.nedforum.nl/forum/viewto ... 9&forum=12


Inderdaad niet zo mooi deze ervaring, dat verklaart volgens mij enigszins dat het niet zo biologisch is als het zou moeten zijn... Het paard van Mayo kreeg ook accuut een allergische reactie op dit spul.
[/quote]

huh? sinds wanneer bestaat er een oorzaak-gevolgrelatie tussen allergie en biologisch of niet-biologisch. Ik ben gigantisch allergisch voor aloe vera. Toch behoorlijk biologisch. Hetzelfde geldt voor wespensteken (acuut medicijnen nodig). Kortom... Het spul kan best bij sommige paarden allergie veroorzaken, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet biologisch is.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:36

Ben ik met je eens Anya!!
Het hoog aangepezen tea-tree oil, hoef ik bij mijn paard ook niet te gebruiken, daarvan gat ´ie dus pas écht schuren Scheve mond !!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:11

Soms lijkt het wel of die rotbeesten op geurtjes als citronella afkomen... van knoflook enzo blijven ze echt weg, maar ik heb het idee dat die citronella-geurtjes niet echt vlieg-daas-afstotend zijn Scheve mond

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:21

Het spul van de topic plaatster werkt bij mij super, ook als ze zweten en het ruikt niet.
Dus mijn paarden en ik zijn haar erg dankbaar voor de tip

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:17

Ik heb het dus vandaag ook voor het eerst uitgeprobeerd.Het is wel een aardig klusje om het goedje op je paard te krijgen.Je bent wel ff bezig.Maar je denkt dan ...ach als het werkt waarom niet.Ik vind het raar spul.Het is inderdaad olie achtig.Ik had netjes 200ml afgemeten en dat heb ik opgedaan.Toen ik me bakje om ging spoelen,kreeg ik het spul er heel moeilijk af.Denk aan.Vaseline op je handen en dan je handen met water wassen,dat idee.Heb me paard in de wei gezet.En inderdaad geen vliegen.Testen of dat morgen ook nog is.Hij heeft een soort vetlaagie om hem heen.Als je er water op gooit blijft het er volgens mij op liggen.Heel raar.Stel dat het morgen echt nog werkt is het wel aardig.Het nadeel is wel,dat je je paard dus niet kan afspuiten.
Breng morgen verder verslag uit.
groeten baudy

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:52

Anya"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Uit de gegeven site blijkt dat de 30 onderzochte paarden geen huidirritaties kregen...
Hoelang hebben ze deze paarden ermee ingesmeerd staat er niet bij. Verward

De 3 gedane Ecotoxiciteitstesten hebben 2 tot 4 dagen geduurd. Lips are sealed

Ik geloof het pas als er van het middel na jaren nog geen schadelijke bijwerkingen zijn gerapporteerd. Schijnheilig

Heus niet alle ecologische middeltjes zijn zo lief als men ons wil doen geloven.


Daar heb je wel gelijk in...Aan de andere kant is het middel niet alleen getest op de huid van paarden maar ook op algen, watervlooien en zebravissen...zie hieronder. Als je op de linkjes van de site klikt krijg de testresultaten daarvan ook. Ik hou niet van dierproeven, maar kennelijk is het ook getest volgens voorgeschreven protocols....

Dit stukje is dus een kopie van hun site...
Unicorn Protector werd uitgebreid getest op aquatische testorganismen volgens de protocols die voorgeschreven werden door het Europees Chemicaliën Bureau.

Toxiciteitstest op Daphnia magna (Watervlooien)

Toxiciteitstest bij Scenedesmus subspicatus (Algen)

Toxiciteitstest bij Danio rerio (Zebravis)

Deze testen tonen aan dat Unicorn Protector onschadelijk is voor mens, dier en milieu.
[/quote]

en ik stem proefdiervrij... >;)

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:36

ik gebruik het nu 1,5 week, na 6 dagen moest het weer gedaan worden Scheve mond (de dazen gingen weer zitten, daarvoor landen ze nog niet eens!). k smeer het met een natgemaakt uitgeknepen washandje op het paard, want anders zit er te veel in de spons. Ik doe het ook tegen de haren in en het werkt goed. Ik heb achter een stand in Breda gestaan met Unicorn en meerdere mensen kenden het en hadden goede resultaten. 7-10 dagen haalde niemand, maar 6 dagen zeker wel! *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:44

Beste Anti/dazen en vliegenmiddel± Gaan rijden met de Bucas buzzoff over je zadel. Zo ben ik midden in de zomer het hele bos doorgereden met een paard dat panisch reageert op dazen.
Die vliegspullen zijn leuk, maar de dazen bij ons lijken er imuun voor te worden. Laten we het maar helemaal niet hebben over wanneer ze gaan zweten...