SUPER DAZEN en VLIEGEN PRODUCT ONTDEKT!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:52

En 't was bruin? Ik heb witte paarden... *snik*

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:59

Er is nog een ander middel op basis van herzhoorolie (oid) het heet
Atex Daas Spray, het stinkt enorm. Maar het werkt. Je apuit het net als gewone vliegenspray op een fles kost geloof ik 19 euro. Ik heb vier paarden ingespoten en ze staan buiten, en raad eens.......... juist geen last van dazen terwijl ze zonder dat spul al in groepen aanvallen als ik ze net de stal uit heb. Het werkt een paar uur (4 a 5) bij werkende/zwetende paarden tot zo'n 12 uur bij paarden in rust. Het is wel wat bruinig, maar je ziet het niet terug op je paard.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:20

Ik heb ook een middeltje wat niet eens verkeerd is (Dr. Schaetens Fliegenspray), puur biologisch en stinkt naar een overvolle asbak, waar bier overheen gekiept is en al een week staat Tong uitsteken !!
Heb alleen de pech dat mijn paarden naast een slootje met veel brandnetels er langs staan en dat zelfs dát goedje niet meer afdoende werkt Scheve mond !!
Heb ze van unicorn maar een mailtje gestuurd, of ze dat spul misschien hier naar toe willen sturen Lachen ! Het is iig het proberen waard!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:11

ik kreeg van een vriendin een mailtje dat ze unicorn had gemail. dat had ik zelf ook al gedaan. Sterre kennelijk ook. Die club wordt platgemaild vandaag Lachen

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:30

Laten jullie weten hoe het werkt?
een bevriende paardenshopmens heeft het ook al ingedaan maar hij krijgt vooral veel reacties dat het niet werkt... hopelijk werkt het bij jullie beter

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:02

Ik heb net ook die Daas-spray van atec gekocht en gelijk uitgeprobeerd. Vliegen gingen nog wel op hem zitten, maar tijdens de les met flink zweten heb ik geen last gehad. Helaas bij het naar huis rijden al weer weer iets. Maar uiteindelijk vonden ze mijn hand toch aantrekkelijker dan Andrew, want ik ben geprikt!!! Het stinkt echt een uur in de wind (naar hertshoornolie wat je ook inspuit tegen staartbijten)! En is inderdaad bruin. Pas dus op met vlekken op je mooie witte dekje...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:40

De dierenarts waar ik werk had gister ook zo´n fles unicorn staan, een van de assistentes gaat het testen of het werkt.
Heb even aan de fles gesnoven, maar het stinkt helemaal niet, ben benieuwd of het werkt.
Het is een dikke lotion wat je met een spons op moet brengen, en het is wit, dus voor degene met witte en bonte paarden kan het voor de kleur geen kwaad. Stond op de fles dat het een naturlijk product was, maar staat nergens wat er nou in zou moeten zitten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:50

De Belgen zijn zo dom niet hoor ... als je het recept erop zet gaat meteen iedereen het na-apen en ben je mooi je inkomen kwijt!!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:19

Nee, logisch, maar als je paard allergisch is voor 1 van de ingredienten heb je wel een probleem en kom je er niet achter waarvoor hij allergisch kan zijn...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:36

sorayalover schreef:
end an bremsen brems werkt ook tegen dazen en blinde muggen?en stinkt dat enhoe duur is dat en waar kun je dat krijgen


Ja het werkt goed tegen dazen en het kostte me ongeveer 20 euro voor een liter. Het stinkt wel een uur in de wind maar ja, je moet er iets voor over hebben Haha! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:06

Uit de gegeven site blijkt dat de 30 onderzochte paarden geen huidirritaties kregen...
Hoelang hebben ze deze paarden ermee ingesmeerd staat er niet bij. Verward

De 3 gedane Ecotoxiciteitstesten hebben 2 tot 4 dagen geduurd. Lips are sealed

Ik geloof het pas als er van het middel na jaren nog geen schadelijke bijwerkingen zijn gerapporteerd. Schijnheilig

Heus niet alle ecologische middeltjes zijn zo lief als men ons wil doen geloven.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:34

Ik heb ook gemaild want op de site stond dat ze nog verdelers voor Nederland nodig hadden maar per 1 Juli is er dus 1 exclusieve verdeler voor Nederland gekomen en dat is: Maxantix uit Boxtel, voor info over het produkt kan je bellen met: ***

Overigens, dat de Belgen zo stom nog niet zijn dat ze de ingredienten er niet op zetten om namaak te voorkomen....is het niet verplicht dan om de ingredienten te vermelden op de fles? Volgens mij wel hoor....?
Laatst bijgewerkt door Eline op 10-05-12 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam + nummer verwijderd van ex-werknemer van bedrijf

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:39

Sugarmiss schreef:
Uit de gegeven site blijkt dat de 30 onderzochte paarden geen huidirritaties kregen...
Hoelang hebben ze deze paarden ermee ingesmeerd staat er niet bij. Verward

De 3 gedane Ecotoxiciteitstesten hebben 2 tot 4 dagen geduurd. Lips are sealed

Ik geloof het pas als er van het middel na jaren nog geen schadelijke bijwerkingen zijn gerapporteerd. Schijnheilig

Heus niet alle ecologische middeltjes zijn zo lief als men ons wil doen geloven.


Daar heb je wel gelijk in...Aan de andere kant is het middel niet alleen getest op de huid van paarden maar ook op algen, watervlooien en zebravissen...zie hieronder. Als je op de linkjes van de site klikt krijg de testresultaten daarvan ook. Ik hou niet van dierproeven, maar kennelijk is het ook getest volgens voorgeschreven protocols....

Dit stukje is dus een kopie van hun site...
Unicorn Protector werd uitgebreid getest op aquatische testorganismen volgens de protocols die voorgeschreven werden door het Europees Chemicaliën Bureau.

Toxiciteitstest op Daphnia magna (Watervlooien)

Toxiciteitstest bij Scenedesmus subspicatus (Algen)

Toxiciteitstest bij Danio rerio (Zebravis)

Deze testen tonen aan dat Unicorn Protector onschadelijk is voor mens, dier en milieu.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:45

Die resultaten heb ik gelezen, maar die testen duurden maar 2 tot 4 dagen. Dat mag dan wel volgens protocol zijn, maar misschien is dat goedje wel heel erg langzaamwerkend giftig Verward

Ik ben nogal wantrouwend van aard Haha! en laat nieuwe middeltjes graag door anderen uittesten Clown

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:50

Sugarmiss schreef:
Die resultaten heb ik gelezen, maar die testen duurden maar 2 tot 4 dagen. Dat mag dan wel volgens protocol zijn, maar misschien is dat goedje wel heel erg langzaamwerkend giftig Verward

Ik ben nogal wantrouwend van aard Haha! en laat nieuwe middeltjes graag door anderen uittesten Clown


Dat ben ik wel met je eens! Ik heb ook maar 1 paard (nou ja 1,5). Dus je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:41

Hai,
Ik heb net een fles besteld van het nieuwe wondermiddel,kijken of het echt werkt.Krijg de fles maandag in huis.Als het echt werkt horen jullie het wel.
Het is al wel in winkels te koop door heel nederland maar je kan het ook per mail bestellen.
groeten baudy

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:57

Kun je het bij Divoza kopen??

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:33

Tong uitsteken mensjes ik ben ook een belgje en ik heb het product sinds zo'n 2 weken in huis.(unicorn)
ik moet zeggen dat het hier een ganse revolutie ontketend heeft! mn paard is zowat allergisch aan alle stofjes die ook maar een beetje chemisch zijn,maar ik heb het spul een beetje afgelengd met water (gewoon dan wat vaker aanbrengen) en ik moet zeggen dat ook ik aangenaam verrast ben
geen enkel vliegje te bemerken op mn merrie,anders zitten dr ogen altijd vol,das balen!
je mag het overal aanbrengen,ook aan de billen en rond de geslachtsorganen,het is niet chemisch,het is doorzichtig dus kleurt niet(het is wit maar als je het uitsmeert doorzichtig),en het ruikt zelfs lekker!
AANRADER dus! geloof het vrij van een dom belgje Knipoog

ps het is het eerste middel dat ik koop tegen vliegen,ik geloofde dr ni in,maar heb meteen geluk!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:33

oja het kostte me 24 euro in een dierenspeciaalzaak voor 1 liter,
maar het is het waard

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:56

veerust, daar maak ik altijd gebruik van, zuinig in gebruik, en mooi prijsje.
ik vind dat super. kuss

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:36

pretty schreef:
:P mensjes ik ben ook een belgje en ik heb het product sinds zo'n 2 weken in huis.(unicorn)
ik moet zeggen dat het hier een ganse revolutie ontketend heeft! mn paard is zowat allergisch aan alle stofjes die ook maar een beetje chemisch zijn,maar ik heb het spul een beetje afgelengd met water (gewoon dan wat vaker aanbrengen) en ik moet zeggen dat ook ik aangenaam verrast ben
geen enkel vliegje te bemerken op mn merrie,anders zitten dr ogen altijd vol,das balen!
je mag het overal aanbrengen,ook aan de billen en rond de geslachtsorganen,het is niet chemisch,het is doorzichtig dus kleurt niet(het is wit maar als je het uitsmeert doorzichtig),en het ruikt zelfs lekker!
AANRADER dus! geloof het vrij van een dom belgje Knipoog

ps het is het eerste middel dat ik koop tegen vliegen,ik geloofde dr ni in,maar heb meteen geluk!


Hoeveel dagen werkt het...of weet je dat nog niet?

En eh...Veerust (topic hierboven) is mij door mijn dierenarts stellig afgeraden. Dat is nu echt niet goed voor paarden...

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:10

Ik wil het ook graag proberen, want mijn paard wordt gek van de dazen. Kan iemand mij vertellen waar je het in Nederland kan kopen? Of kan je het bestellen via de website en krijg je het dan thuisgestuurd?

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:47

Toxiciteitstesten en ecotoxiciteitstesten van 2 tot 4 dagen zijn NIET volgens protocol oftewel volgens de gelden EU richtlijnen. Toxiciteitstesten worden (voorschrift) uitgevoerd op diverse (warmbloedige) diersoorten. Verlangd worden zeker drie verschillende studies van diverse lengtes, de langste duurt minimaal 4 jaar. Ecotox. wordt uitgevoerd o.a. op gevoelige waterorganismen, vissen en vogels. studies ook van diverse lengtes, maar nooit zo kort. Dan zijn er nog bodem- en wateronderzoeken nodig. Er is voor de registratie van een produkt nog wel meer onderzoek nodig. De tijd dat dat in beslag neemt kan oplopen tot meer dan 10 jaar. Daarna krijg je de registratieperiode die ook zeker nog wel enkele jaren in beslag neemt. Als dan het produkt geregistreerd wordt kun je aannemen dat de onschadelijkheid voor mens, dier en milieu voldoende is bewezen. De overheden zijn hier héél streng mee. (Waren ze met andere dingen ook maar eens zo streng) Een produkt als veerust is al een "oud" geregistreerd merk. Voor de geregistreerde produkten wordt monitoring verlangt en bij herregistratie na een aantal jaren nieuwe onderzoeksgegevens. Uiteraard kan het voorkomen dat iemand (mens of dier) allergische reacties kan vertonen. Zaak is dus het etiket of de bijsluiter heel goed te lezen en daarna te handelen. Overdaad schaadt altijd. De veearts die dit produkt heeft afgeraden heeft misschien iets van een andere fabrikant in het schap staan en wil dan dat graag verkopen. Zo werkt dat nu eenmaal.
Voor wat betreft het produkt Unicorn. Dit zal een produkt zijn onder de noemer homeopathische middelen. Dan is het hele traject zoals wel erg summier beschreven niet nodig. In België worden deze produkten wel bij de overheid aangemeld en dan doen ze een paar van die testen. Gooien het spul in een bakje water met de aangehaalde waterorganismen. Gaan die niet allemaal dood dan mag je het op de markt brengen. Deze uitleg is ook wel redelijk kort door de bocht, maar het voert wel een beetje te ver de komplete procedures hier neer te schrijven. Die kun je overigens wel vinden op de site van de EU onder registratie procedures chemische produkten, ten behoeve van....vul maar in.

Ik wil echter hiermee niet beweren dat het produkt niet goed zou werken.

Ik heb nog geen verpakking van Unicorn gezien, maar de EU richtlijnen schrijven wel voor dat ook hierop de gebruikte componenten vermeld moeten worden. Ook als je deze componenten kent, zal het wel bijna onmogelijk zijn de formulering na te maken. Bovendien zijn op nieuwe produkten patenten aangemeld. Je kunt wel een dergelijk produkt maken, maar nooit het zelfde. Het moet dan een afwijkende formulering zijn.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:04

Sugarmiss schreef:
Ik ben nogal wantrouwend van aard Haha! en laat nieuwe middeltjes graag door anderen uittesten Clown

Dance: bedankt Haha!
Dat ik mezelf nog eens zou quoten Lachen
Voorlopig dus maar weer gewoon de vliegendeken en -masker op Clown

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:56

Is het nu goed of niet...?