Damn! Ik krijg een sullige ruin :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:20

amen?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:13

Ik denk dat waar de meeste hier op doelen als ze zeggen "je kan het echt wel zien of er 1 ruin is of niet" is de echte hengsten kenmerken. Ja die zijn er! En ik ben daar ook een groot liefhebber van. Bij alles wat ik nu ga zeggen moet je MEESTAL erbij denken. Ik heb geen zin om dat 10 keer op te moeten schrijven.. Een hengst heeft een sprekender hoofd door de grovere kaken en de bespiering boven de ogen, en het strakkere neusje. Ook de houding van een hengst is anders "zie mij hier staan, ik ben de mooiste hier..." Dat is natuurlijk wel mooi. Ook de gangen van een hangst zijn wel eens anders. Ha maar na als een hengst zich wil tonen, dan gaat ie echt verheven lopen, daar kickt iedereen toch op? Ik wel! En dan als laatste het karakter van een hengst is totaal anders. Een hengst heeft meestal 1 baas, en daar doet ie alles voor. Dat is dan wel de gene die hem in z'n waarde laat. Een hengst laat zich niet gemakkelijk kleineren, de meeste (!!!!!) ruinen wel. En juist DAT is wat mij nou zo verschrikkelijk aanspreekt in een hengst, dat gevoel van eigenwaarde.
Zo nu krijg ik heel ruin houdend bokt over me heen Haha!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:16

maar hoe je nu zeg met neusje enzo? gaat ze neus dan veranderen? als ie gecastereerd word?

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:00

wat een gemiere.... over een castratie, castreer dat geval en zeur niet zo. als t nou een dekhengstje was. of als er nou nog iets te showen viel. wat een moeilijk gedoe.
ballen er af! probleem op gelost en anders doe je t lekker niet

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:15

nee sherwood ik ga helemaal met je mee hoor! Wat meer ruinen zouden trouwens ook een groter gevoel van eigenwaarde moeten hebben, dan werd ze niet zoveel onrecht aangedaan.
Maar bij die 2 shetjes zag ik gewoon echt geen verschil

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:42

Als je hem graag hengst wilt laten blijven moet je dat zeker doen. Maar een hengstje van vijf jaar wordt niet meer een echte sul. Mijn paard is vier jaar en zes maanden geleden gecastreerd en reken maar dat hij nog graag op mijn merrie zit *LOL* Als het kan de hele dag. Hij gedraagt zich nog netzo als een hengst.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:44

roxie schreef:
wat een gemiere.... over een castratie, castreer dat geval en zeur niet zo. als t nou een dekhengstje was. of als er nou nog iets te showen viel. wat een moeilijk gedoe.
ballen er af! probleem op gelost en anders doe je t lekker niet


pfff, het was dus de bedoeling om Timon voor de hengstenkeuring te brengen....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:13

bonney4evver schreef:
maar hoe je nu zeg met neusje enzo? gaat ze neus dan veranderen? als ie gecastereerd word?

Ja ik denk het wel. Alles wordt gewoon net even iets minder na de castratie. Ligt er natuurlijk aan hoe oud ie is al het gebeurd, maar meestal gaat ook dat wel een beetje weg. Jammer, want ik ben gek op die neusjes Knipoog

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:11

ja inderdaad. na de castratie zie je duidelijk verschil opkomen. uitstraling verdwijnt gewoon. en dat is niet leuk. ik ben het eens met sherwood. me Lovers hengstjes Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:41

toch ben ik dat niet helemaal met jullie eens. Wij hadden een klophengstje op stal (welsh B) die is 2 jaar geleden ongeveer geopereerd, maar hij toont nog echt hengst (is alleen superbraaf, maar je hebt ook superbrave hengsten natuurlijk)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:08

ArwenLune schreef:
't klinkt mij meer naar een raar soort elite-trekje. 'Hengsten zijn beter.' -> Ik ben beter (meer? stoerder?) als ik een hengst heb.'


OK dan! , Arwen Lune.
Als dat niet waar is,
eet ik mijn virtuele capje op. Haha!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:27

je weet t gewoon nooit de ene word er rustig van en de ander blijft gewoon hengsten verdrag vertonen je kan t gewoon nooit weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:51

ach kind maak je niet druk ... ruin hengst wat maakt het uit als je maar gelukkig bent met hem...

en tja ik heb een sullige hengst dus dat maakt ook geen verschil Haha!
Afbeelding

Knipoog

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:54

precies debo.. als jemaar gelukkig met hem ben mooi gesproken Lachen

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:11

bonney4evver schreef:
precies debo.. als jemaar gelukkig met hem ben mooi gesproken Lachen
inderdaad!ik vind of je pony nou een hengst of ruin is moet niet zoveel uit maken!1het is natuurlijk net wat je met hem wil doen!al wil je hem nou laten dekken!!ik bedoel te zeggen je mag al heel blij zijn dat je zon mooi shetje heb!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:04

Botervlieg"]
[quote="ArwenLune schreef:
't klinkt mij meer naar een raar soort elite-trekje. 'Hengsten zijn beter.' -> Ik ben beter (meer? stoerder?) als ik een hengst heb.'


OK dan! , Arwen Lune.
Als dat niet waar is,
eet ik mijn virtuele capje op. Haha!
[/quote]
Ik zou zeggen eetsmakelijk Vingers aflikken

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:59

Ik snap haar wel. Hensten zijn heel fijn om mee om te gaan vind ik.Eeen heel eerlijk karater met veel lef. En als je ze consequent aanpakt zijn ze super.
Ik denk dat je vooral bang bent dat hij dan anders word rustig en minder pit. Een deel van zijn karakter vervaagt zeg maar. Ik zou het heel moeilijk vinden.

Ik hoop dat bugs ook een tijd henst blijft. Maar dat beslis ik niet, hangt er ook vanaf hoe braaf hij is. Nu is hij super braag, heel volzaam, bijt hapt nooit. Is 1 keer tegen me opgaan steigeren toen heeft hij toch een grote mond en een schop gahd en streken heeft hij niet verder niet, dus ben benieuwd Lachen

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:23

Als hengsten echt beter zijn dan ruinen, waarom mogen ze in de sport dan wel tegen elkaar starten?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:05

Wennie: het paard blijft natuurlijk hetzelfde, maar ondat zoiets niet bewezen kan worden (denk ik alle paarden zijn toch verschillend) kunnen ze zoiets natuurlijk niet maken.

Maar hengsten zzijn wel beter jah over het algemeen. Er zit nog een natuurlijk drang in om te presteren ofzo.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:21

Ik bedoel ook niet dat ik vind dat ze dat niet meer moeten doen. Knipoog
In de nieuwe BIT (ja, nummer 100) staat dat in een willekeurige wedstrijd ze allebei net zo goed presteren. Onderscheid maken is dus niet nodig.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:54

bonfire is ook een ruin, dus dat zegt wel genoeg dacht ik zo. Hengsten zijn ook wel een slastig tijdens wedstrijden hoor, maar ik zweer erbij.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:29

ach wat maakt het nou uit!een paard is een paard hoor!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 07:08

sherwood"]
[quote="Botervlieg"][quote="ArwenLune schreef:
't klinkt mij meer naar een raar soort elite-trekje. 'Hengsten zijn beter.' -> Ik ben beter (meer? stoerder?) als ik een hengst heb.'


OK dan! , Arwen Lune.
Als dat niet waar is,
eet ik mijn virtuele capje op. Haha!
[/quote]
Ik zou zeggen eetsmakelijk Vingers aflikken
[/quote]

Vergis jij je niet?
Lees nog eens? Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:53

Na het lezen van het hele topic ben ik van mening dat je hem beter kan castreren...... waarom?

Je zegt zelf al dat je hem moeilijk aan kan als er merries om de hoek komen lopen, lijkt mij als je een hengst wil hebben dat je hem ook aan moet kunnen. In jouw geval heb ik het idee dat dat niet zo is en dat uiteindelijk je paard de baas gaat worden.

Helemaal gezien het feit dat je hem ook nog met draverijen wil uitbrengen, dan heb je controle over je paard nodig en ik krijg het idee dat je zelf nogal twijfeld of dat gaat lukken......

Ten derde vind ik dat het houden van hengsten iets is dat niet voor iedereen is weggelegd. Tuurlijk zijn er brave hengsten, maar zoals al eerder gezegd word, een hengst heeft een sterke leider boven zich nodig anders gaat ie met je aan de haal en daar kunnen behoorllijke ongelukken van komen. Daarbij komt nog eens dat niet iedereen een hengst op stal wil hebben.

Ik weet niet precies wanneer Mijn Nappie is gecastreerd, volgens mij vrij vroeg, maar af en toe is het nog een echte hengst. Ok hij is verschrikkelijk lief in de omgang, maar zodra er een hengstige merrie in de buurt is word het een heel ander paard Kop erop, nek erop en het hele zaakie komt naar buiten Rolleyes Ook als een van de hengsten naar buiten word gezet en Nap is in de buurt veranderd hij plotseling, gaat staan stampen op de grond met zijn voorbeen, nek erop, kop erop en als je niet oppast word het vechten........ doet ie anders nooit Haha!

Je kan nooit vantevoren zeggen hoe een ruin zich na de castratie ontwikkeld maar je hebt meer kans op nog hengstuitsraling als je hem op latere leeftijd castreerd. Om de sulligheid zou ik het niet laten, liever een wat sulliger paard dan een hengst die je straks niet meer de baas kan en waar ongelukken van gaan komen en wie krijgt er uiteindelijk de schuld als het mis gaat................... precies, die hengst!!!!!!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:22

Botervlieg"]
[quote="sherwood"][quote="Botervlieg"]
[quote="ArwenLune schreef:
't klinkt mij meer naar een raar soort elite-trekje. 'Hengsten zijn beter.' -> Ik ben beter (meer? stoerder?) als ik een hengst heb.'


OK dan! , Arwen Lune.
Als dat niet waar is,
eet ik mijn virtuele capje op. Haha!
[/quote]
Ik zou zeggen eetsmakelijk Vingers aflikken
[/quote]

Vergis jij je niet?
Lees nog eens? Haha!
[/quote]
Nee ik denk het niet. Of je nou een ruin of een hengst hebt, dat maakt niet uit. Het gaat er om waar je op valt, en sommige mensen hier vaalen nou eenmaal meer op een hengst dan op een ruin. Ik ben daar 1 van, maar beter ben ik er niet door. Er zijn veel meer mensen met een ruin dan mensen met een hengst. Dus als je beter zou zijn met een hengst, tja ik denk dat er dan minder mensen hun paard zouden laten castreren. Het gaat er uiteindelijk toch om op welke manier jij je paard het leukst vind. Ik vind ze het leukst als ze nog hengst zijn, maar de meeste mensen vinden het toch fijner als ze ruin zijn. Niks beter of slechter. Tenminste zo denk ik erover. Pennymeisjes, dat is denk ik weer wat anders, die zijn altijd super stoer met hengsten, en vooral beter dan de rest. Maar ja dat zijn pennymeisjes he..... Haha!