Ik zou heel graag willen weten of er bokkers zijn die de camino de santiago de compostela per paard gedaan hebben of gaan doen en wat hun ervaringen zijn. Het heeft me altijd geweldig geleken om zoiets te gaan doen!! bedankt
Heb je hier wat aan? http://www.ruitertoerisme.eu/documenten ... ie2004.doc Misschien als je hierop verder zoekt, dat je nog meer informatie tegenkomt. Ik heb het stuk even doorgelezen en het lijkt me ontzettend zwaar. Ook voor het paard. En die Duitse vrouw heeft een pakpony meegenomen. Het is in ieder geval een hele onderneming!
VeerenAshley
Geplaatst: 21-08-10 10:25
Grappig dat ik dit tegenkom! Een voet- of trektocht met of op mijn pony (pony's) naar Santiago is ook een droom van mij, en ik zou graag meer informatie verzamelen over de tocht. Dit kwam ik tegen op internet: http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a (hierop is o.a. een routegids voor ruiters te vinden, wel alleen van de Franse routes).
Lon83
Geplaatst: 21-08-10 10:30
Hoi! Ik heb het zelf gelopen, en kan je zeggen: zwaaaar! Maar wel enorm leuk en gaaf. Ik heb een tijdje meegelezen op een blog van een man die het met een aangespannen shetlander deed, erg leuk om te lezen, maar hij had ook de nodige problemen.
Er zijn wel meer blogs van mensen die er te paard heen gaan (maar veel meer van wandelaars). Je kan het ook bij de nederlandse vereniging proberen, misschien weten die namen/adressen van mensen. Over het algemeen willen mensen die er naartoe gelopen/gereden/gefietst zijn, er dolgraag over vertellen.
Heel veel succes met zowel je zoektocht en je eventuele tocht! (alvast: Buen Camino!! )
p.s.: mocht je meer willen weten over de route ofzo of voorbereidingen: pb maar even
VeerenAshley
Geplaatst: 22-08-10 12:41
Lon83, ben jij vertrokken uit Nederland? En hoe lang heb jij erover gelopen? Ben je alleen gegaan?
Het lijkt mij ontzettend leuk die tocht, ik ken wel veel mensen die hem gelopen hebben en ze komen met de mooiste verhalen terug, het schijnt ook dat er heel veel kloosters of jeugdherbergen zijn waar je je paarden gewoon op stal kunt zetten voor de nacht. 5 jaar geleden kregen we het plan om het met een groep te paard gaan doen, en dan de bagage in een auto die ons volgt met een persoon die voor dierenarts studeert zodat die eventuele eerste hulp zou kunnen bieden mocht dat nodig zijn, maar een paar haakten af en toen zijn we toch niet meer gegaan maar het lijkt me ontzettend gaaf!!!! En allle respect voor degenen die het wel gedaan hebben met hun paard of pony, wat een ervaring moet dat geweest zijn!!!
Nee, ik had daar helaas de tijd niet voor... Ik heb twee zomers gelopen: eerste keer in drie weken van Leon naar Santiago (met vele blessures) en het jaar daarop in ruim twee weken van Logrono naar Leon. (ja, ik doe 'm achterwaarts ofzo ) Eerste jaar met mn pa, en tweede jaar alleen. Alleen was leuker
Zeker met een paard zou ik wel van tevoren je overnachtingsplekken uitzoeken. Dat is toch lastiger dan je denkt... Ik lees inderdaad vaak dat je wel een 'back-up'-trailer nodig hebt... Iemand die meerijdt en spullen meeneemt.
Adrian
Geplaatst: 24-09-10 12:35
Hallo, Beetje late reactie mijnerzijds, maar ik wilde even melden dat ik samen met mijn paard onderweg ben naar Santiago de Compostela. We zijn op de helft nu. Al veel meegemaakt onderweg en het is redelijk zwaar op de manier waarop wij het doen. De gastvrijheid onderweg ervaren we, als warm en wonderbaarlijk. Volgend jaar maar weer verder. Lees mijn reisverslagen op: