stomme stomme rothorzels!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:37

als t wekrt wil ik t ook hahaa

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:46

Ik word er ook werkelijk niet goed van. Ik zit bij de drunense duinen en het barst hier van die beesten. Mijn paard is net een maanlandschap. Vliegenspray helpt niet en zijn vliegendeken heeft ie gesloopt.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:10

Zielig he! Vandaag heb ik nog de paarden & het veulentje volledig ingespoten, waar ze toch al niet zo dol op zijn, en dan nog komen er zulke enorme prikbeesten overal op zitten! En van die ranzige beesten die net zo groot zijn als de neusje van het veulen! Echt een plaag.....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:57

flubber"]
[quote="Jessie88 schreef:
Ik heb gister zelf een middeltje gemaakt Tong uitsteken Onze spray was dus op en ik zat te denken aan iets met knoflook. Wij hebben knoflooksnippers voor de paarden om door het voer te doen (maar dat eten ze niet). Ik heb die knoflooksnippers gemaald tot (bijna) poedervorm en toen water erbij gegooit, ff in laten trekken en daarna afgegoten... dan krijg je vies, stinkend knoflookwater. Ik heb ook nog wat kruidnagels gemaald en erbij gegooid en nou stinkt het echt heeeeel erg!!! Ik ben benieuwd of het werkt, dat zal ik nog wel ff laten weten Knipoog
By the way, je moet het allemaal wel heel erg goed filteren, met bijv. een koffiefilter... en let op je handen.... mijn handen stinken nu nog Misselijk
Groetjes Jessie

en? werkt t????
[/quote]

Nah, ik heb het vandaag op Hrannar gespoten en er kwamen nog steeds van die ellendige krengen op af! Na het rijden heb ik hem afgespoeld met water en hem heeeeeeel erg ingespoten met dat spul, toen vlogen de dazen nog wel een beetje rond hem, maar ze gingen niet op hem zitten..... lijkt me niet echt gezond als ik hem elke dag zoveel in moet sprayen... nee, ik hou het voorlopig nog maar ff op die Atex Daas Spray! Voor Hrannar koop ik waarschijnlijk een vliegendeken, want hij wordt echt kapot gestoken, hij zit helemaal onder de bulten.... echt heel zielig Scheve mond ! De andere paarden hebben helemaal geen last van de dazen (in de wei).... Maarja, tot nu toe is dit mijn eerste ervaring met mijn zelfgemaakte daas-spray.... ik ga zometeen nog ff naar de paardjes om te checken hoe Hrannar er nu bij staat met zijn knoflook-deodorant Misselijk *LOL*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:56

Hier barst het ook van de dazen, zit middenin de bossen hè en dan ook nog vlakbij de Drentsche Aa, een riviertje dat ook die stinkmoddervliegen aantrekt. Ik ga morgen de vliegendeken omgooien want ik laat haar niet lekprikken. Ze staat nu toch niet met knuffers op het land die de deken kapot kunnen trekken. Ik gebruik nu Phaser en dat helpt eventjes. Doe ik er ook op als ik haar ga poetsen, is ze tenminste even verlost van die lekprikkers. De honden hebben er trouwens in de bossen geen last van, wel van veel teken, ik moet ze iedere dag nakijken en de teken eruit trekken Boos!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:02

Soxje schreef:
De honden hebben er trouwens in de bossen geen last van, wel van veel teken, ik moet ze iedere dag nakijken en de teken eruit trekken Boos!


Ja, hier ook! Zelfs de paarden zitten onder de teken... Fraeva had er laatst een op haar ooglid, tussen de wimpers Boos!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:41

rotbeesten Boos!

bij ons in het park hebben ze iets nieuws verzonnen: wespen Scheve mond
gister ben ik 2 x gestoken, en vandaag hingen ze weer om ons heen, sharir bokte er gewoon een paar keer van (= heel heel zeldzaam, dat doettie nooit) kdenk dat hij ook gestoken is Scheve mond

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:51

Wespen??! Verward Die heb ik dit jaar nog bijna niet gezien... Zijn ze daar zo agressief? Scheve mond Nee, ik vind het zo wel genoeg... dazen, vliegen, teken... Owja, en wij hebben hier ook van die vliegende kevers (meikevers ofzoiets)... heeeeeeel irritant, ze vliegen echt achter je aan en ze maken een eng brom-geluid... en dan met z'n 10en ofzo....bbrrr! Gelukkig steken ze niet... Hebben jullie ook last van deze vliegende griezels? Ze zijn best groot en raken daardoor gemakkelijk uit balans, dus ik mep ze altijd op de grond *aaah zielig* Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 01:04

Ik heb ff een plaatje van de Mei-kever opgezocht Tong uitsteken :

Afbeelding
Zo vliegen ze dus achter je aan, haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 09:29

getver zeg!

maar ja ze steken iig niet!

heb hier heel veel last van teken, de honden zitten er helemaal vol mee, zelfs als ze alleen in onze tuin+wei spelen....laat staan als je ze meeneemt naar de bossen, en ook de honden hebben zelfs in onze achtertuin last van de horzels!

en vanaf augustus stikt het van de wespen, leuk als je dan gaat BBQ'en

heb nu nog maar een paar wespen gezien, maar augustus&september is t een echte plaag!maar dan zitten er weer minder horzels, zo vanaf september, en dan vanaf oktober zijn we beestjes-vrij

en dan eindelijk weer lekker in de bossen rijden!en gewoon overdag weer kunnen rijden&longeren, en de paardjes weer de hele dag in de wei laten staan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:24

We hebben in Otterlo dazen (vrij veel, maar niet zo erg als in sommige verhalen) maar helemaal geen teken (heel vreemd, ben er nog geen 1 tegen gekomen na een jaar bosritten maken, en ik zoek er wel naar) en verder gelukkig niet zo veel ellendigs. Wespen, IEK! Dan zou ik het bos niet meer ingaan. Maarja, wij hebben ook geen rijbak, dan kan ik Rowan net zo goed de hele zomer stilzetten...

Later als ik groot ben wil ik aan zee wonen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:26

Oww, ik verheug me nu al op Oktober... Ik ga iig vandaag een vliegendeken kopen voor die arme Hrannar! Ik hoop dat hij dan al voor een deel van die stomme rotbeesten af is!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:32

En dan is het winter, komen er op Bokt duizenden topics over: 'Brrrr...wat is het koud!' 'Ik wil zomer!' Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:40

Jaaa, idd! Dacht ik net ook aan *LOL* Alleen het voorjaar en het najaar zijn de fijnste tijden.... geen enge beesten... (nog) geen koude dagen.... Tong uitsteken

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:57

waarom ze die dazen ontworpen hebben is mij een raadsel. die van mij wordt ook altijd lek geprikt. niets helpt aan vliegensprays. alhoewel ik atex daas spray nog niet heb geprobeerd. ga ik toch eens doen.
en ja in de winter loop ik ook altijd te mopperen want dan kan ik niet buitenrijden en dat doe ik toch graag. alleen in de zomer doe je het weer niet ivm dazen. ik heb nu wel zo'n vliegendeken gekocht met uitsparing voor het zadel. ideaal om mee te rijden.
hij is daarmee een stuk rustiger.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:50

Ik heb vandaag ook een vliegendeken gekocht voor Hrannar, het is echt een super oplossing! Hij heeft geen last meer van die dazen en is nou ook een stuk rustiger, eindelijk geen jeuk meer!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:10

Ik heb vandaag een nieuw middel geprobeerd, op aanraden van Letty in V'daal - Duits natuur-gebaseerd spul. Stinkt als de hel (lijkt iets teer-achtigs in te zitten), de geur zit nog op m'n handen.
Maar werken deed het! Er zijn 3 dazen gaan zitten, allemaal op een plekje dat ik net niet helemaal goed had ingespoten. Les: ook een beetje op mezelf spuiten, want nu gingen ze op mij zitten. Ze blijven ook nog steeds om ons heen hangen, maar geen steken meer voor Rowan.
't heen Bemmel Brenel of zoiets. 'k zal morgen de naam opzoeken. Prijzig, bruinig, vies-stinkend goedje, maar het werkt! Oh wonder.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:41

Die Atex Daas Spray lijkt heel erg op jou spray ArwenLune! Precies hetzelfde verhaal: de dazen vliegen nog wel om je heen maar ze steken niet en het is een vies stinkend naar teer, bruin spul! Maar je moet idd ook jezelf inspuiten Misselijk
Maar na een tijdje ga je wel wennen aan die geur, vind het niet zo vies meer Lachen Het belangrijkste van zo'n spray vind ik dat het wel allemaal op een natuurlijke base gemaakt moet worden.... geen chemische troep op mijn paard!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:50

imker schreef:
Ik gebruik sinds kort VliegVrij van Sectolin. Vreselijk duur (€ 21.95) per fles, maar geheid dat hiermee (en hier zitten écht veel dazen) geen dazen meer op je paard gaan zitten.


Dat heb ik dus bij de divoza een keer meegenomen. Echt super spul alleen nergens te krijgen hier.De divoza ligt in Leek en Zoetermeer en ik woon in Limburg. niet echt naast de deur dus Boos!

Maar heb nu een goedkopere oplossing die ook super helpt. Nl. anti muggen spray van Kruitvat merk. Kost 1 euro 75 lekker goedkoop maar je paard gaat wel enorm naar de citroen stinken hoor Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:46

Ik heb Sox vandaag in de wei de vliegendeken omgedaan, het is niet normaal meer zoveel dazen dat er zijn. Ik wou hem om een uur of 6 afdoen maar het barstee nog steeds van die rotbeesten. Dus heb hem maar omgelaten. Doe hem morgen tussen de middag dan maar af (als hij er nog niet afgetrapt is) want er wordt regen voorspeld. Er zat allemaal bloed op haar hals van de steken dus heb ook maar weer de hals, borst en benen ingespoten met Phaser, helpt maar een korte tijd maar ieder half uurtje dat ze niet wordt gestoken is meegenomen. Sommige paarden worden helemaal gek van die dazen, staan alleen maar te schudden, vreselijk, ben blij dat ik geen paard ben.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:10

Zo te lezen bevind ik me in een uitgelezen gezelschap insectologen... Een vraagje dus: wat is het verschil tussen dazen en horzels? Er vliegen hier (op zeer bescheiden schaal) 2 soorten steekbeesten rond. De ene is niet al te groot (formaat wesp) en vrij plat en grijs. Deze beesten noemden wij op vakanties in Drenthe altijd dazen, maar of ze het ook zijn?? De andere doet me nog het meest aan een klein vogeltje denken en komt heel erg aggressief over! Zijn dit dan horzels??

Ik heb de laatste tijd zitten genieten van het feit dat wij hier in het Westland zo heerlijk beestvrij zijn, tot ik ik Tjal vandaag ging poetsen. Hij had twee bescheiden bultjes op zijn flanken, maar onder zijn buik hingen echt complete eieren! Zo groot als mandarijnen en wel 8 bovenop elkaar! En dan te bedenken dat hij maar van 6 tot 9 's ochtend buiten staat en we op 5 km van de zee af zitten... Volgens mij is het dit jaar echt extreem!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:29

Ik weet het eerlijk gezegt niet zeker, mensen gebruiken de namen door elkaar. Dazen zijn plat en grijs, en als ze steken krijgen paarden er bultjes van (bij Rowan alsof er een grote erwt onder de huid zit) en ikzelf krijg een grote 'plakkaatbult' van minstens een handbreedte diameter.
Horzels zijn volgens mij groter, en die leggen de kleine gele eitjes op de paarden in... ik weet niet meer in welk jaargetijde. Weet wel dat ik die er op de vorige stal af moest schrapen met een mesje. Op deze stal heb ik ze nog niet gezien.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:30

deedee19 schreef:
Dat heb ik dus bij de divoza een keer meegenomen. Echt super spul alleen nergens te krijgen hier.De divoza ligt in Leek en Zoetermeer en ik woon in Limburg. niet echt naast de deur dus


Kun je ook bestellen bij de paardendrogist. Binnen een paar dagen (laatste keer dat ik iets bestelde had ik het in 2 dagen) heb je het thuis.

Renske: De Atec Daas Spray zou ik zeker een keer uitproberen! Ik heb hem zelf ook (19,50 euro per fles bij Van Nunen in Oirschot) en het werkt super!! Ik spuit mijn paard er altijd mee in voor hij op de wei gaat. Een hele hoop zwiepende staarten op één na... van die van mij!! Ik ben afgelopen weekend overigens nog richting het oude meer gereden (tussen Vessem en Wintelre) en het viel reuze mee met de dazen. Bij ons valt het sowieso nog wel mee vind ik. Wel rijd ik nu (buiten althans) met een vliegendeken (van Bucas met nekstuk) en dat gaat super. Dus als je ooit een paard met een wit gewaad voorbij ziet komen... ik ben het maar!!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:33

Marijn4045 schreef:
Zo te lezen bevind ik me in een uitgelezen gezelschap insectologen... Een vraagje dus: wat is het verschil tussen dazen en horzels?


Er is wel een duidelijk verschil. Dazen steken (eigenlijk bijten) inderdaad terwijl horzels alleen eitjes leggen. Hier is een topic over geweest. Ik heb foto's geplaatst van zowel dazen als horzels. Even de zoekfunctie gebruiken.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:55

Ja ik wilde gister laat nog op Beauty gaan rijden.
Maar nee hoor.....dat kon niet want het stikte er nog van de dazen.
In brabant is het echt heeeeel erg met die beesten. Arme paarden....
Ik heb maar niks gedaan want vond het zo zielig en het was nog zo heet. Rotbeesten ook