De minst leuke kant van ruinen houden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:24

Botervlieg schreef:
Sedalin mag niet meer gebruikt worden.


Mag wel, maar het bestaat niet meer onder die naam voor zover ik weet. Het is nu Sedasan, maar het is hetzelfde spul. Of zit ik er nou naast?

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:24

Hmm die kokerreiniger heb ik nog nooit geprobeerd.. De mijne heeft volgens mij echt aanleg voor een smerige koker, dus dat is vaak schoonmaken. HIj vind het niet zo heel erg. Tijdens het afspuiten met warm water stop ik altijd de slang erin hihi, door dat warme water spoelt er al een hoop uit, dan ga ik met mijn hand erin om de rest eruit te halen ( het is nu lekker zacht geworden) als laatste nog een paar babydoekjes erdoor en het is weer vrij schoon..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:41

Oscar, ik denk dat die chemische geur kleur en smaakstoffen niet goed zijn, maar die zijn ook niet goed voor baby's. Zwitsal staat er iig om bekend dat het niets irriteert, je kunt bij wijze van spreke die shampoo drinken. Ik denk dat het in dat geval dus echt niet zo erg is.
Iemand noemde ook al amandel olie oid en dat is natuurlijk ook een goede optie, dat is gewoon puur natuur en het lijkt me ook steriel en dus niet gevaarlijk voor het beest.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:53

Ik heb nu dus eenhensgtveulen en volgend jaar word ie gecastreerd.
wanneer moet je beginnen met de koker te wassen dan?

enne bij ons opde manege lopen heel wat ruinen maar die worden nooi schoongemaakt hoor

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:02

Ik maak connor ook iedere week schoon is ook wel hard nodig, niet alleen aan de buitenkant maar ook de binnenkant zijn heel erg smerig.

Ik heb altijd geleerd betadine scrub te gerbuiken omdat het parfumvrij is en olie alleen maar meer aanklontert in de schacht.

Alleen connor weigert dus zijn moos uit te laten hangen en moet ik iedere keer zelf naar buitn trekken, is geen leuk werk maar hij is er inmiddels gelukkig aan gewend.

je maoet alleen heel stevig vasthouden en best wel hard trekken, maar eraf trekken schijnt niet mogelijk te zijn.

Mijn DA zei ooit een keer droog, pas op het moment dat je zijn moos los in je handen hebt heb je te hard getrokken.

Alleen de lucht blijft vreselijk, en met handschoenen werken vind ik niet echt prettig.

Sorayalover, wen je hengst er zo snel mogelijk aan dat je zijn moos schoonmaakt, heb je later alleen maar profijt van.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:04

krijgt ie danjuist geen trauma aan het piele wassen?
en eerst gewoon met babydoekjes wassen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:02

Bedankt voor het meedenken Laui !
Ik had idd. Zwitsal gekocht vanwege het verhaal dat jij hier ook vertelt.
Amandelolie zal ik eens kopen zodra m'n flesje Zwitsal leeg is Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:16

Ik dacht erover om als volgende paard een ruin te kopen omdat merries soms lastig kunnen zijn ivm hengstigheid. Maar na jullie verhalen hoef ik dus echt geen ruin meer! Als ik deze verhaaltjes aan Sox lat lezen wordt ze gelijk hengstig denk ik Lachen Wat een gepruts en gefriemel. Babydoekjes, babyzalfjes, olietjes en hup erin gaan.... Gedver, ik zou er gewoon vanaf een afstandje een handje water tegenaan kletsen. Als ik bij Sox haar staart optil knijpt ze haar prulleke al helemaal samen en ik kom er niet eens aan. Ziet er ook altijd schoon uit gelukkig. Maar misschien moet ik me daar ook meer om bekommeren. Een merrie is zo te lezen makkelijker in uh genitalisch (?) opzicht dan een ruin. Moet je met een hengst niks doen dan? Of is die zelfreinigend Knipoog Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:21

een merrie is altijd heel makkelijk, scheelt wel Tong uitsteken
lekker werkje is dat zeg...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:33

Oscar schreef:

Hebben jullie trouwens positieve ervaringen met die kokerreiniger, of werkt het ongeveer hetzelfde als met olie / water ?
En zijn er risico's aan het gebruik van babyolie ?
Ik vroeg met dat toch af, er zit tenslotte een geur aan het goedje, dus misschien toch kans op irritaties ?
'k Heb het wel tig keer nagespoeld met lauw water, maar of je dan ook echt alles verwijderd ? Verward


Ik vind het goed werken, het is niet chemisch en het irriteert ook niet bij hem Knipoog