De minst leuke kant van ruinen houden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:01

hm ik maak het gewoon nooit schoon.. en gele korsten zie ik nooit, hooguit van die vettige zwarte klodders Knipoog maar dat is vast voor de smering Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:21

Geel zie ik idd ook nooit
ook alleen maar vettige zwarte zooi.
En dat ook alleen in de koker
want zijn piemel zelf is vaak vrij netjes.

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:11

Hoiiii,

Ik dacht voordat ik Lennon kocht, ook zo'n beetje alles afwist van de verzorging van paarden, hahahahaha.

Op een dag had hij dus lekker zijn pielemoos eruit hangen en daar hingen allemaal gele vellen aan, dus toen kreeg ik te horen dat ik dat moest schoonmaken Tong uitsteken Eerst dacht ik dat ze een geintje maakte, maar nee hoor, het is dus echt zo
Gelukkig lukt het me wel aardig. Hij vindt het niet leuk en ook Lennon laat hem niet lekker hangen.

Als ik het had geweten Haha! .............. nee, hij is het wel waard Tong uitsteken

groetjessssssssss

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:25

Ik gebruik die kokerreiniger en die laat ik even intrekken, dan spoel ik het uit met water en ga daarna nog met die vochtige babydoekjes doorheen, zoooo Piep zijn koker weer schoon, aan zijn "piep" mag ik wel komen maar hij schacht niet 123 uit.
Verder staat hij het heel braaf te ondergaan als stoere hengst Cool

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:40

Mijn merrie heeft gelukkig alleen een soort zwarte modderklontertjes aan haar uier zitten dus dat is niet zo ranzig. Dat haal ik meestal weg met een Zwitsal Babyolie Doekje Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:43

Nee, als ik er naar kijk dan gaat Piep weer gauw naar binnen, en als ik hem beetpak ook (ik knijp m maar niet fijn, dat lijkt me ook zo zielig). Dus die gele vellen hangen er wel aan (dat is aleen bij Piep's met wit pigment Knipoog ). De zwarte klonters zijn juist het probleem, dit heet dacht ik smegma en hier kan je paard veel pijn van ondervinden. Die week ik er dus netjes af.
Cloris: wat voor kokerreiniger is dat? Aangezien babyzeep niet gelijk resultaat geeft ben ik wel benieuwd! Moet ook maar eens babyolie en doekjes gaan proberen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:48

Roze piep: gele velle
Donkere piep: zwarte velle
Bonte piep: gele en zwarte velle/korsten

Is allebei smegma.
En allebei pijnlijk.
En geeft allebei kans op ontsteking (t/m piepkanker)
en verstopping van de pisbuis.
Weet dus wat je riskeert als je je paard niet helpt bij de schoonmaak
('ergens'heb ik gelezen van een paard dat zittend met z'n tanden zelf de vellen eraf trok, maar da's wel een heel bijzondere)

'Die' kokerreiniger die cloris zegt te gebruiken zal dan de Sheath (nogwat?) van de Paardendrogist zijn?
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:13

Renske20 schreef:
tsja ik heb een ruin die je trapt als je er alleen al aan denkt om het schoon te maken....dus ik hoef nix te doen Tong uitsteken

soms, heel soms, laat ie hem ff hangen, maar ziet er niet vies uit ofzo!

doe weleens, als ik heel dapper ben, van een afstandje de slang er een stukje in, dat het iig voor mijn idee beetje schoonspoelt

maar ja in de natuur wordt t ook niet schoongemaakt, en ik ga geen trap riskeren, want hij slaat dan dus echt gericht!

maar het is idd een ranzig klusje!


Same here; mijn paard raakt al over de zeik Haha! als ik er alleen al naar wijs! *LOL* Dus ik doe het ook heeeeeel voorzichtig een beetje met de slang.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:29

Orbaldo laat tijdens het poetsen alles hangen.
Daarnaast is het een hengst die dekt maar voor elke merrie maak ik zijn piep toch schoon.
Hij denkt niet dagen achter elkaar zoals in de natuur en om baarmoederontstekingen etc te verkomen gaat voor elke merrie (en anders 1 x per maand) zijn piep in de was.
Gewoon vochtigdoekje erover en klaar Haha!

lodewijk is iets lastiger die laat 'm soms na het rijden hangen.
Als ik dat zie dan besluip ik 'm en grijp zijn piep voordat ie 'm naar binnen heeft *LOL* goed vasthouden doekje erover en dan kijkt lottie heel boos Haha! ze doen beide gelukkig niets

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 18:41

Nimber schreef:
Orbaldo laat tijdens het poetsen alles hangen.
Als ik dat zie dan besluip ik 'm en grijp zijn piep voordat ie 'm naar binnen heeft *LOL* goed vasthouden doekje erover en dan kijkt lottie heel boos Haha!


LOL! Dat wil ik wel geloven, dat 'ie dan boos kijkt! Haha! Extreme duivel

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:49

Nou ik heb toch niet het idee dat die klontertjes in de weg zitten... Het zijn geen vellen hoor, alleen wat vettig spul. Hangt er zo'n klont aan zijn schacht dat wil ik die er (iewww stank, gelijk handen wassen ) wel afhalen, maar zn gevalletje wassen met allerlei middeltjes, nou nee. Denk overigens wel dat het zou lukken, als ik aan zn schacht zit kijkt hij wel even vuil achterom maar verder negeert ie het..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:56

Picasso"]
[quote="Renske20 schreef:
tsja ik heb een ruin die je trapt als je er alleen al aan denkt om het schoon te maken....dus ik hoef nix te doen Tong uitsteken

soms, heel soms, laat ie hem ff hangen, maar ziet er niet vies uit ofzo!

doe weleens, als ik heel dapper ben, van een afstandje de slang er een stukje in, dat het iig voor mijn idee beetje schoonspoelt

maar ja in de natuur wordt t ook niet schoongemaakt, en ik ga geen trap riskeren, want hij slaat dan dus echt gericht!

maar het is idd een ranzig klusje!


Same here; mijn paard raakt al over de zeik Haha! als ik er alleen al naar wijs! *LOL* Dus ik doe het ook heeeeeel voorzichtig een beetje met de slang.
[/quote]

Pfiew, gelukkig heb ik een ruin die, als je hem poetst, meteen uitschacht. Ook plast hij vaak in mijn bijzijn, dus kan ik mooi controleren of zijn pielemoos vies is.

Mijn DA adviseerde mij om gewoon Badedas of iets anders wat je zelf onder de douche gebruikt, te nemen en dan uit laten schachten, neem Moos in de houdgreep en boenen maar met een washandje!
Een echt vies karwei vind ik het niet, Moosje is altijd redelijk zuiver.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:06

Dan wil ik toch nog graag practische tips om Piep oftewel Moos buiten te houden áls je m eenmaal beet hebt?
Ik durf dus niet te hard te knijpen (zielig), en als ik m toch vasthoud gaat Joop dus wél meppen, en gericht ook, tot die tijd mag ik er wel aanzitten, dus het is echt een wedstrijdje, kijken wie het t langst volhoudt (als hij gaat meppen houd ik gelijk op, het moet geen straf voor m zijn). In z'n koker wassen mag trouwens wel, daar doet hij niet moeilijk over, maar Piep vasthouden, no way! Ik geloof dat onze hengst het wel grappig vindt als ik z'n piep vastpak, heb ik nog niet geprobeerd ookal staat hij de godganse dag te masturberen (zo erg is het niet hoor, maar hij doet t wel vaak, m.n. voor en na t eten).
En tegen de stank moet je gewoon goedkope chirurgen handschoentjes kopen, trek er 1 aan en klaar is Klara, voor de job dan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:45

Een echte tip heb ik niet, ik houd Moos gewoon ferm doch zachthandig vast...
Wat ik wel eens heb gedaan, toen ik Imker nog maar net had, was toen de DA hem Sedalin had gegeven om tandjes te veilen: Moos proberen nog verder eruit te trekken, zie je het al voor je??? Ikke maar trekken en niet weten dat hij zijn voorhuid had omgeschoven over zijn andere deel Moos.
Arme Imker, helemaal verdoofd en dan een baasje wat hem zowat aan het aftrekken is. Erg he?
Uiteindelijk vond ik dus uit dat ik zijn huidje naar achter moest doen en toen ging het goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:13

Laui! schreef:
zodra hij uitschachtte .


sorrie hele domme vraag mss, ik ben 31, heb zelf een merrie maar wat...moet ik me hier bij voorstellen weet je dat ik dit echt nog nooit gelezen heb?

Apart verhaal! Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:55

Als ik ooit een ruin/hengst koop dan vraag ik jullie om tips, want ik kan me er echt geen beeld bij vormen (wat misschien ook maar beter is). Het lijkt me al helemaal l*llig (oei, toepasselijk) als je iets beschadigt.... Het lijkt me sowieso ook niet echt een prettig karweitje.. Lips are sealed

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:36

Ik was hem met biotex(weet effe niet meer blauw of groen.....)als je zelf een b.v ontsteking ofzo hebt adviseren ze ook in t ziekenhuis om hiermee te wassen/weken......
Ik sluip meestal op Quintje af en ga voorzichtig kriebelent op zijn handel af.....en na wat gedribbel laat hij het goed toe maaaaaaaar hij hou het wel goed in de gaten...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:42

Chiqa"]
[quote="Laui! schreef:
zodra hij uitschachtte .


sorrie hele domme vraag mss, ik ben 31, heb zelf een merrie maar wat...moet ik me hier bij voorstellen weet je dat ik dit echt nog nooit gelezen heb?
[/quote]

Uitschachten - z'n penis uit de schacht laten zakken.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 02:09

Biotex? NEVER!
Badedas? DA's kletsen soms ook maar wat.
Van een prof van 'Utrecht' weet ik dat die het reinigen ooit afraadde,
omdat je eerder vuil dan schoon zou maken.
Het is dus altijd maar weer: je eigen boerenverstand gebruiken.

Tip voor lastige jongens:
Doe het met z'n 2en.
Doet de een gezellige dingen met/aan z'n hoofd
(kletsen, kriebelen, lekkers voeren)
en de ander nuttige dingen met de pielemoos.
Neem er in ieder geval rustig de tijd voor.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je een hengst extra kunt afleiden met uitzicht op een knappe merrie.
.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 06:44

Op de stal waar ik hier voor stond kregen de lastige paarden een spuit sedalin *slapen maar en piep op half 7 * ideaal.
maargoed dat moest ook echt wel ivm de merrie's

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:18

Ik ben dus een van de gelukkigen met een paard die hem zelf uitschuift Schijnheilig *LOL* ! Hij schuift namelijk altijd zijn je-weet-wel uit als je zijn staart aan het uitpluizen bent ! Raar paard... Alleen als je hem vervolgens schoon wil maken trekt ie hem wel weer zo snel mogelijk in! haha! IK speol heel vaak na het rijden met lauw water de koker uit, ik heb horen zeggen dat dat goed is, dus doe ik dat iig maar!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:20

Laui! schreef:
Nee, als ik er naar kijk dan gaat Piep weer gauw naar binnen, en als ik hem beetpak ook (ik knijp m maar niet fijn, dat lijkt me ook zo zielig). Dus die gele vellen hangen er wel aan (dat is aleen bij Piep's met wit pigment Knipoog ). De zwarte klonters zijn juist het probleem, dit heet dacht ik smegma en hier kan je paard veel pijn van ondervinden. Die week ik er dus netjes af.
Cloris: wat voor kokerreiniger is dat? Aangezien babyzeep niet gelijk resultaat geeft ben ik wel benieuwd! Moet ook maar eens babyolie en doekjes gaan proberen.


Die kokerreiniger is van http://www.jordenshippo.nl (even kokerreiniger bij zoeken doen anders zoek je je rot Knipoog) je doet gewoon dat spul op je handen, en dan goed in de koker aanbrengen, even laten zitten en heel goed uitspoelen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:50

Sedalin mag niet meer gebruikt worden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:44

Ik ben het mijn jaarlinghengst gewend aan het maken dat ik z'n zaakje aanraak. Gewoon tijdens het borstelen "glip" ik over z'n ballen of z'n koker/penis. Hij blijkt het nog fijn te vinden ook hij trapt niet en vaak gaat hij nog een stukje "moos" tonen ook . Echt gewassen heb ik nog niet, hij is pas een jaar, maar er hangen wel al velletjes aan. Ik heb chirurgische handschoenen klaar liggen en een washandje (oud dun afgedacht exemplaar Knipoog). Langzaam aan bouwen we op. Nu "borstel" ik nog met de rubber hondeborstel met lange "rubberharen" z'n piep of zakje, en ik heb al z'n buik gewreven met het washandje ook. Mijn enige probleem is dat hij denkt dat ie gaat krimpen van water

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:52

Haha, wat een geweldige verhalen ! Haha!
Wij hebben al ruim twintig jaar ruinen op stal staan, en voordat ik op Bokt kwam had ik er eigenlijk nog nooit aan gedacht om z'n zaakje schoon te maken.
Komt misschien ook omdat ik geen stalgenoten heb, moet alles zelf uitvinden en niemand die tips geeft of me op nieuwe ideeen brengt.

Een maand geleden heb ik toch maar eens geprobeerd om de hele reutemeteut schoon te maken.
En ik moet zeggen dat ik me behoorlijk genant voelde Bloos
Eerst kijken of er niemand me bezig kon zien, dat was nog de grootste uitdaging Knipoog
Met borstelen laat meneer z'n zaakje netjes hangen, dus dat was poetsen geblazen.
Met lauw water kwam ik al een aardig eind, tussendoor telkens weer even borstelen natuurlijk.
Daarna heb ik er wat babyolie op gemikt en het zaakje even in laten werken onder het genot van een borstelbeurt.
De laatste "klontjes" kon ik er zo afhalen en daarna nog even goed schoongespoeld met lauw water.
Meneer staat er weer keurig bij !

Hebben jullie trouwens positieve ervaringen met die kokerreiniger, of werkt het ongeveer hetzelfde als met olie / water ?
En zijn er risico's aan het gebruik van babyolie ?
Ik vroeg met dat toch af, er zit tenslotte een geur aan het goedje, dus misschien toch kans op irritaties ?
'k Heb het wel tig keer nagespoeld met lauw water, maar of je dan ook echt alles verwijderd ? Verward