Rijden bij een bekende ruiter/amazone

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:43

Ik heb verleden jaar les gehad van Herman Wientjes en dat was super bevallen. Dit jaar komt hij gelukkig onze kant weer uit om 6 x in het Westen des lands les te geven.
Ik vind hem helaas te ver zitten om er iedere keer te gaan lessen maar misschien moet ik dat nu toch maar gaan overwegen.

O ja, Zep wat je zegt over goede ruiters, had ik ook al mijn mening over gegeven bij een topic op Vraag-maar-Raak. Ik zal het ff kopieren:

Ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan wat mensen zelf rijden. 't zegt mij niet zoveel of iemand Intermediair, ZZ-zwaar of weet ik veel wat rijdt. Met een goed paard en goede instructie kunnen mensen ver komen.

Wat mijns inziens het belangrijkste is, is dat je instructeur aan jou over kan brengen wat je moet doen om je paard nog beter te laten lopen. Er moet steeds een stijgende lijn in zitten en hij/zij moet inzicht hebben aan wat je paard aanbiedt. Op het moment dat je instructeur jou niet meer vooruit kan helpen en je weet zeker dat het niet aan jou of je paard ligt, zou je andere instructie kunnen overwegen.

Ook vind ik diploma's niet belangrijk zolang de instructie maar weet waar ze mee bezig is en geen onzin staat te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:18

Citaat:
Op 2001-07-31 18:03, schreef Madelein:
en Sonja Gademann ( Aalst, bij zaltbommel), bij Sonja maak je waarschijnlijk meer kans dan bij Coby, maar weet niet hoe zij les geeft..? Zelf traint ze met Jup bij Sjef, dus indirect heb je ook van hem les Knipoog

Even off-topic maar ik zou niet zo gauw bij Sonja gaan lessen. Ik vind haar bijzonder paard onvriendelijk. Haar Jup wordt elke (!) dag een uur gelongeerd. Dus niet stapmolen maar echt werken aan de longe om meer spieren te kweken. Mag nooit in de wei of eens rollen in de bak. Alleen een beetje aan een touwtje maar eigenlijk zelfs dat liever niet. Daarnaast is ze ook nog kindonvriendelijk, althans tegen haar eigen dochter. Die mocht niet meer met haar buurjongetje naar de manege want dat vond ze leuker dan de privelessen op haar eigen pony (kind was toen 8).

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:39

Ja bedankt! Het was echt een heel leerzame en leuke opleiding! Echt super keten met zijn allen. Echt een stel jonge honden. De leraren werden helemaal gek van ons. He Karin....stond er ook een foto bij of niet? Ik heb het namelijk niet gezien. Wel de Hoefslag gezien maar de Paardenkrant heb ik niet. Ze hebben wel foto's gemaakt maar stond die er ook in?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:02

Citaat:
Op 2001-07-30 23:55, schreef suzanne:
Ik les bij Vivian v Tiel...zij is redelijk bekend...


Mijn zusje werkt bij haar.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:57

Is werken bij ook goed? Ik werk namelijk bij Hans & Harriet van de Berg. En ik mag daar soms wel eens rijden. Ik weet niet of Hans en Harriet erg bekend zijn Verward Maar bij mensen met haflingers toch zeker wel. Ik bedoel wie kent Wallenstein, Sturm, Arizona, Waldo en Acardian nu niet Haha!
Ik mest daar als ik er ben meestal alle 18 stallen uit en soms wassen we de hengsten. En dan nog alle manen uitkammen en staarten uitpluizen da's een werk!!! Vooral Wallenstein en Sturm hebben zo'n dikke staart en manen en ook zooooo lang
Maa rhet is echt hartstikke leuk om daar te werken hoor!
Groetjes Astrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:02

hoi
Ik ken ze wel
Ik heb even bij de vader van Hans gereden tot ze verhuist zijn.
Al heel lang geleden hoor

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:06

Even off-topic maar ik zou niet zo gauw bij Sonja gaan lessen. Ik vind haar bijzonder paard onvriendelijk. Haar Jup wordt elke (!) dag een uur gelongeerd. Dus niet stapmolen maar echt werken aan de longe om meer spieren te kweken. Mag nooit in de wei of eens rollen in de bak. Alleen een beetje aan een touwtje maar eigenlijk zelfs dat liever niet.
[/quote]
Ik ken Sonja niet persoonlijk of zo hoor, maar ik weet wel dat Jup als een achterlijke tekeergaat als hij los wordt gegooid!
Naast het feit dat je wil voorkomen dat er met je lieveling wat gebeurt, is het natuurlijk ook een enorm financieel risico, dat paard is een vermogen waard!
Ik vind ook dat longeerverhaal onzin, dat paard heeft gewoon een zee aan overenergie!

Ik denk dat Jup zich wel kan vinden in zijn verzorging! Anders zou hij niet zo presteren!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:32

Hij krijgt bij Sjef wel elke dag halfuurtje weidegang, en inderdaad hij maakt erg tevreden indruk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:32

Wat ik sneu vindt is dat dat paard ook niet beter weet. Zolang ze hem heeft mag hij niks, hij moet alleen van alles. Geen wonder dat hij dan zo gek doet als ze hem toch eens loslaat. Ik vind het ook een leuk paard om te zien maar ik vind het gewoon niet aardig hoe ze er mee omgaat. Hij moet ook presteren. Elke keer, het gaat nu nog goed maar ik vraag me echt af hoe dat is als hij ouder is.
En ze longeert hem niet omdat hij zoveel energie heeft (heeft hij wel want hij is goed gezond) maar om hem meer spiermassa te geven (wat wel werkt moet ik zeggen). IMO gaat ze er bijna mee om alsof het een apparaat is. Hij mag nooit eens even gewoon paard zijn, altijd is er die druk.
Maar goed misschien kijk ik wel te kritisch omdat ik haar dus wel persoonlijk mee heb gemaakt (ze woont tegenover een oude vriendin van me in Aalst) en ik haar persoontje niet zo mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:34

Staat hij niet meer bij haar thuis? Even voor de goede orde ik ben al meer dan een jaar niet in Aalst geweest dus ik weet inderdaad niet hoe het er nu aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:40

Katrien, ook nog eventjes over Sonja. Ik weet niet of je IDS leest maar nog niet zo lang geleden heeft ze een intervieuw gegeven over dat ze nu bij Sjef Jansen traint [IDS van 31 mei jl.].
Daarin schrijft ze: ''het dagprogramma van Jup bestaat uit aan de hand stappen, trainen onder het zadel door Sonja met Sjef,een half uurtje tot een uur weidegang met de shet Bugs Bunny en soms nog even werken aan de hand met Sjef. En dat 7 dagen in de week. Jup moet harder weken dan ooit, maar hij is vrolijker en fitter dan ooit.''
Ik geloof niet dat paarden op dat niveau goed kunnen presteren zonder dat ze 100% lekker in hun vel zitten, om Jup hoeven we ons heus geen zorgen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:52

Nee, ik heb de IDS niet. Gelukkig maar dat het echt goed gaat met Jup. Ik geloof ook niet dat ze echt kunnen presteren als ze het niet naar hun zin hebben maar ik vroeg me wel af hoe lang het zo goed zou blijven gaan. Wanneer het een keer teveel zou worden.
De tijd waar ik het over heb is nog van voor haar echte doorbraak, toen kenden weinigen haar nog en leste ze nog niet bij Sjef.
Ik zal me geen zorgen meer maken over Jup Haha! .

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:28

katrien, ik denk dat ik een beetje weet wat je bedoelt met dat persoonlijke over haar, ik ben er maar 2 x geweest en heb een paar keer over-en weer gemailed met haar.. op zich vind ik haar niet onaardig, maar...ik dwaal af, zal je wel ff een pb tje sturen, lijkt me handiger. AAngezien de emesten dit waarschijnlijk niet boeit.

En over dat presteren; (top) paarden hebben IMO niet veel keus hoor! Als ze al durven te laten merken dat ze iets niet willen/kunnen, wordt dat meetal wel afgestraft.. ( denk o.a. aan de bekende dikke viltjes onder de neusriemen..)
dat Jup nu opeens wel buiten los mag, neem ik dan maar aan ( ben er zoals de meeste lezers niet bij..), maar bij haar zelf kwam 'ie idd niet meer buiten.
Hij mocht naar buiten, tot 'ie een beetje niveau kreeg en ging scoren ( en bekend werd en veel geld waard werd..)
Aangezien Jup al sinds de pavo finala best bekend is, komt 'ie al zo'n 4 jaar niet meer buiten..
Maar dat dat geld boven t welzijn van dat paard gaat, dat staat me dus zo tegen in die hele topsport-business. "ohjee, nu is 'ie geld waard, nou dan moeten we 'm maar niet meer naar buiten doen de rest van z'n leven!"..
En tuurlijk doet 'ie gek buiten; voor hem is dat z'n zeldzame uitje, z'n uurtje voor hemzelf: hij is dat niet gewend dus doet 'ie 'eng'.
Ik rijd vrijwel dagelijks langs de paarden van Koot in de wei, in het begin v/h seizoen zie je een enkele keer er wel eentje gek doen, maar na de eerste paar keer doen ze vrijwel niets meer ( sowieso gaan ze pas na een uur trainen) en ze staan net zo rustig te grazen als mijn Roy van half 30 Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:40

Ik vind Jup écht niet zielig. weet je wel hoe goed die paarden verzorgd worden, die mensen willen toch het allerbeste voor hun paard, (wij ook maar dat is anders) en kosten nog moeite zullen gespaard worden.
Mensen, dat paard weet niet beter. paarden nemen het leven zoals het is en voor Jup is het zo. Hij is daar tevreden mee blijkbaar, dus wat zeuren we nog?

- we zijn alleen óntzettend offtopic Extreme duivel -

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 00:33

"Kosten noch moeite worden gespaard" : daar ligt t idd niet aan nee, hoor je mij idd ook niet zeggen
(solarium, duur eten,voedingssuplementen, dure
( en goede) smid en DA, grote veewagen om te reizen, etc. etc.
Maar blijft t feit dat 'ie 22 uur p.d. in en tal staat van 3 bij 3 , niet (veel) buiten komt -om wat voor reden ook!- en gewoon lekker in de frisse lucht kan scharrelen, zonder iemand op z'n rug of aan de andere kant v/h touw.
Dat vind ik gewoon jammer.
" voor Jup is het zo" : tja, idd..maar t is makkelijk gezegd dat 'ie niet weet wat 'ie mist oid., want daar komt t op neer, toch..?


Maar laten we dit maar stoppen (hier), is idd beetje oftopic.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:01

Ik krijg les van iemand die het eerste internationale paard van Albert Voorn heeft bereden.
Maar bij ons op de manege worden geen lessen gegeven van superkwaliteit. De paarden zijn daar ook helemaal niet op getraind.
Ik zou wel willen dat je wat meer beginners en gevorderde paarden zou hebben, die naarmate ze gevorderd zijn een steeds hoger niveau lopen, maar dat zal wel een droom blijven. Hoger als L kom je hier helaas niet.
Groetjes Van Patricia

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:26

Ik les bij Frenk Jespers.. hij zit in Teteringen, vlak bij Gert Jan en Anne van Olst.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:36

Ik rijd bij Lilian Pruissen. Meer bekend bij de cobs-fokkers en misschien kennen enkele welsh-houders haar ook wel.