Stal vol springtoppers! ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Stal vol springtoppers! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 23:13

Vandaag was het Orri zijn beurt om een sprongetje te maken, voor de afwisseling. Ik heb hem eerst geslingerd met pessoateugel over op de grond liggende cavaletti. Hij ging heel mooi ontspannen lopen. Toen ik het genoeg vond heb ik de pessoateugel eraf gehaald en heb ik een sprongetje gemaakt van 2 cavaletti op elkaar. Orri kende het principe en deed er niet moeilijk over, lekker rustig in een handgalopje eroverheen, moeiteloos. Toen heb ik ook de derde er op gezet, toen hij aankwam had hij de eerste keer even zoiets van: *IEKS* maar hij sprong en ook daarna ging hij in een rustig handgalopje eroverheen, terwijl hij na de sprong lekker met zijn neusje over de grond galoppeerde en draafde. Hij is al behoorlijk geroutineerd in het springen, dat is wel te merken! Lachen

Toen hij klaar was bedacht ik me ineens dat ik nog nooit zonder zadel op hem had gezeten. Dus met behulp van de cavaletti erop. Oke, hij had dan wel een sjabrak en singel op, maar orri (Manon dus) had niets teveel gezegd, hij zit hemels!! Natuurlijk moest ik ook even uitproberen hoe hij zat in draf en galop. Djiezzz die galop... Kwijl Kwijl je zou bijna niet meer willen stoppen!! *LOL*

Was in elk geval een leuke ervaring. Morgen weer dressuur. }>

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:31

Jura schreef:
Was in elk geval een leuke ervaring. Morgen weer dressuur. }>


Weet je dat zeker Haha! ? Vergeet niet dat springen ook super is.

Maar leuk adt het zo goed ging.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:04

Heeeee daar had ik nou foto's van willen maken Haha! (ik ga niet voor niets sparen voor een mooie barebackpad *LOL* )
Mijn instructeur had eens gezegd dat Or zo'n fijne galop heeft dat je er van Parijs naar Keulen aan een stuk zou kunnen galopperen *LOL*

Eh, geroutineerd Tong uitsteken 2x aan de longe, 1x vrijspringen en 1x onder de man *LOL*
Laatst bijgewerkt door orri op 03-07-03 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:06

Grinnik, dat was idd weer een dagje nieuwe ervaringen. leuk dat ze het allemaal zo goed oppakken. Heb je met Jurita ook weleens gesprongen vroeger?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:17

gaaf! way to go!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 18:18

Hé gaaf orri, een barebackpad!! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:59

Hé Jura, kom je mijn paard ook leren hoe hij een sprongetje moet maken? *LOL* Zoals al eerder vermeld, bij mij wil hij het maar niet snappen! Leuk trouwens dat Orri het ook leuk vindt om te springen. Wanneer krijgen we foto's en verslagen van het springen onder de man of vrouw in dit geval?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 23:58

*LOL* Ik weet niet of ik daar de juiste persoon voor ben. Ik ben meer een dressuurprikker. Haha!

Jaaaa, foto's volgen heel binnenkort!! Ik heb nog helemaal geen foto's van de paarden tijdens het springen dus die moet ik absoluut hebben. En zeker nu AMSAMSAMS een digi heeft!! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 01:32

Hahaha, in Or's geval was het ook onder de vrouw hoor Haha!
hij trekt niet aan op de sprong, blijft boelkloedig Knipoog

Ja dan moet AMSAMSAMS flink oefenen met die digi natuurlijk!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:13

*LOL* die cavaletti die ik gefabriceerd heb komen toch maar goed van pas zeg! Haha! enneuh... Maartje, nu nog een keer zonder zadel over de hindernis Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 10:40

Or blijft zeker boelkloedig met springen, terwijl hij 10 meter verder staat als ie een kalfje in een hokje ziet! Haha!

Maarten, ik ben je zó dankbaar voor die cavaletti!! Anders had ik nooit kunnen springen met de paarden, iig niet aan de longeerlijn. Dus thank you!!!! Lachen
Ja zonder zadel springen deed ik vroeger altijd, ik denk dat ik het wel weer eens doe, maar niet meteen over 3 cavaletti dan. Lijkt me leuk, jeugdsentiment hihi. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:04

Jura schreef:
Or blijft zeker boelkloedig met springen, terwijl hij 10 meter verder staat als ie een kalfje in een hokje ziet! Haha!



Zijn mama heeft vroeger vast eens tegen hem gezegd;
"Zoon denk erom, om de mens te plezieren moet je 2 dingen onthouden..." 'Wat dan mama' vroeg kleine Orinoco Flow.
"Mensen willen een springpaard dat koel blijft en een dressuurpaard dat heet is" ... Knipoog

Slimme merrie hoor... tis vast het Amorbloed dat het hem doet *LOL* Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 18:32

Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 122 bezoekers