Superrrrr Rachel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Superrrrr Rachel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 13:08

Vanochtend vroeg naar stal gegaan, ik had weer eens zin om mijn westernzadel erop te gooien. Ze heeft nu 2 weken achter elkaar lekker gelopen, dus ik vond dat we wel weer aan de slag konden. Ik stapte op, reed weg, goed diep in het zadel zittend en goed voorwaarts drijven, en ja hoor, Rachel kwam mooi naar beneden. Soms bijna met het snoetje over de grond, maar ach het begin is er! Na meer dan een half jaar goed op been te gereden hebben, begint ze nu eindelijk lekker na te geven. Lovers Daarna Cecilia erop, en ja hoor, ook zo mooi met d'r koppie naar beneden. Ze was alleen een beeeetje merrie-ig aan het doen, oh en dat was eng, oh nee dat, en stuur was soms een beetje kwijt, maar verder echt goed!

Jammergenoeg geen foto's gemaakt, het zag er echt goed uit, euhm.. Pleasurewedstrijdje? Schijnheilig Haha! Neee... we gaan eerst maar eens goed oefenen, wedstrijden rijden kan altijd nog wel, niet te snel van stapel lopen

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:56

Rij je alleen western met haar of ook engels?
Mijn paardje is engels gereden, maar aangezien ik voor lange ritten een westernzadel heb aangeschaft en ook die tak van rijden erg interressant vind zou ik me er wat dieper in willen verdiepen.
Allereerst door op een ervaren paardje westernles te krijgen (zit hier vlak in de buurt een westernmanege) en vervolgens mijn paardje bij te scholen. Vandaar mijn vraag.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 18:34

Ik wissel het wat af, westernzadel en engels zadel, omdat ik echt een loeizwaar westernzadel heb, wat ik met mijn schouder niet elke dag kan tillen. Ik probeer wel western te rijden op mijn engelse zadel, ik rij wel telkens op de zelfde manier. Ach we zijn toch nog met de basis bezig Haha! En mijn zusje wil ook wel eens een sprongetje maken en dat doet ze liever met een Engels zadel Knipoog