En toen stond ze opeens niet meer in het land!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

En toen stond ze opeens niet meer in het land!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 22:01

Mijn paard staat bij een pensionstal bij mij in de buurt. Aangezien de vrouw waar die pensionstal van is het meestal druk heeft heb ik de verzorging van de paardjes op me genomen(het zijn er op dit moment maar 3).
Sinds kort hebben we een nieuwe pensionpony er bij....een sekreet van een beest maar dat is een ander verhaal....
Ik kwam vanmiddag in het land om mijn paard te pakken voor de les, en toen stond de pony er opeens niet meer bij!!
Dus ik Joke bellen(degene van de pensionstal). die zei kijk eens in de sloten in de buurt. Ik zwaar in paniek die sloten afrennen, maar gelukkig niets! Maar goed ook die pony niet gevonden. Dan de eigenaresse maar bellen. Die heft de politie gebeld en is gaan rondzoeken.
Ik toch maare even bij de buren vragen of die iets hadden gezien. De buren is trouwens iets van 2 kilometer verderop. Ik bel aan en vroeg of ze ook een klein bruin ponytje hadden gezien. Ja die staat hier op stal zeiden ze!!!!
Pfew...dikke opluchting...
Vervolgens nam ik haar mee, wat bleek ze zat onder de plekjes, waarschijnlijk heeft mijn paard haar even goed te pakken gehad, geen wonder dat ze de benen nam...gelijk had ze maar ze moet me niet meer zo laten schrikken....


Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:26

Ha, toevallig is bijons in de buurt van het weekend ook zoiets gebeurt. Een meisje moest examen doen voor het ruiterbewijs en komt 's morgens bij haar weialnd, is het hek niet goed dicht, lopen de shetjes los en Max, haar fjord is weg! Ze dachten eerst dat hij misschien gestolen zou zijn, omdat het hek niet dicht was en de shetties ook losliepen. Grote paniek natuurlijk, want waar was Max? En dan ook nog de stress van hoe moet dat dan met mijn examen? Gelukkig mocht ze voor het examen een fjord van iemand anders lenen, maar goed, dat was eigenlijk pas de tweede zorg, de eerste was toch wel, waar is Max? Na flink zoeken bleek hij ongeveer anderhalve kilometer verderop in een sloot te staan. De sporen volgend heeft hij dat hele stuk door de sloten afgelegd, die momenteel niet niet stonden ivm de weinige regen. Hij moet naar alle waarschijnlijkheid minstens 4 uur al in de sloot hebben gewandeld. Gelukkig kon hij er wel uit zonder hulp van de brandweer en konie weer lekker terug naar huis.
Het examen heeft zij toch maar niet op Max gedaan, die zag er nogal uitgeput uit. Maar op de geleende fjord is ze wel geslaagd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:06

Bij ons gebeurd het wel eens andersom. Komen we op stal, staat er weer een vreemde pony op stal. Is er weer een aan komen lopen. Is nu al een aantal keer gebeurd. Een jongen in de buurt komt tegenwoordig meteen naar onze stal als hij zijn pony kwijt is. Blijkbaar vindt die het bij ons wel gezellig.
Trouwens nog geluk dat hij bij de buren beland is...


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:19

Dat is schrikken ja, wij hadden laatst ook dat Floor ontsnapt was (lekker jeuken aan een paal, is die paal opeens weg Verward ) en daarna kijk je toch wel meer als ik er even langs kom...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:33

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt:
Ik fietse een keer langs een wei waar 3 paarden staan en opeens zag ik Koos daar in de wei staan... ik had echt zoiets van: "neeeh, dit kan echt niet! ik droom!" Later bleek dat Koos was ontsnapt (iemand had het hek opengelaten, *dom*dom*) en dat hij onder de draad van de andere paardenwei door is gekropen en toen zijn geluk kon beproeven, namelijk: keihard rennen tussen de grote paarden, terwijl er 5 mensen achter hem aanrenden om dat kleine mormel te vangen... *ik schaamde me dood*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:56

dat is inderdaad wel schrikken zeg! ik heb het ook eens een keer gehad met mijn vroige pony... maar die ahd zich gewoon in een greppel verstopt en lag heerlijk te slapen

Dag lieve mama...

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:31

Lijkt me een raar idee, kom je daar bij het weiland aan is je paard weg. Gelukkig nog nooit gehad en ik hoop dat het mij ook nooit gebeurd Lachen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:35

Denman schreef:
Lijkt me een raar idee, kom je daar bij het weiland aan is je paard weg. Gelukkig nog nooit gehad en ik hoop dat het mij ook nooit gebeurd Lachen

precies 't zelfde

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:56

dat is schrikken, mijn oud-verzorg paardjes waren een keer terug ook ontsnapt, er was niemand thuis en ze stonden op de weg, heb ze toen terug gezet.

De vrouw heeft en pension stal, alleen heeft er geen tijd voor?
beetje gek hoor, sorry

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 16:40

Haha nou het is ook niet echt een pension stal...Ik sta daar gewoon met mijn paard omdat zij en mijn moeder vriendinnen zijn. Voor de rest staat daar naast mijn paard nog een pony die ik tijdelijk onder mijn hoede heb...en haar paarden..
mar ik noem het voor het gemak dus maar ff een pension iets


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ComscoreBot, gillian, JeRekers, lauralarissa, Vagabondo en 57 bezoekers