Yes, twee merries drachtig!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Yes, twee merries drachtig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 23:08

Vandaag was de DA er, ze zou 3 merries scannen, maar de ene wilde niet goed stil blijven staan... we hebben toen maar besloten haar vrijdag naar de DA te brengen, die heeft een opvoelstal, dan staat ze iig rustiger.. (ze moet morgen naar de keuring, anders waren we vandaag wel gegaan, maar dat vond ik voor de keuring wat veel.. ze is pas 3...Haha!)

Maar iig, de DA scande toen de volgende merrie, deze hebben we ook net aangekocht en ze werd bijna direct nadat we haar hadden hengstig (onze hengst is ook zo knap ) en ze bleef lang hengstig... (om de dag gedekt, van 4 tot 16 juni Verward ) dus ik vermoede dat ze wel eens niet drachtig kon zijn, omdat de hengstigheid leek te zijn opgewekt door de aanwezigheid van een hengst... MAAR.... Ze is drachtig, waarschijnlijk zo rond de 9de bevrucht (aan de grote en de plaats van het eitje te zien)

De laatste merrie die ze zou doen vandaag was gedekt op de veulenhengstigheid en was maar twee dagen hengstig geweest, alleen gedekt op 9 juni en ze is drachtig!!

Er waren er al 3 drachtig, dus we krijgen volgend jaar een boel veulentjes!!

Over een paar weken wordt alles nog een keer gescand en dan weten we het zeker!!

Ik wil nu al dat het volgend jaar is Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


eeyore

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Nieuwehorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:28

Gefeliciteerd!!

Wij hebben twee merries, een is al drachtig, de andere wil helaas nog niet echt lukken. Nog eenmaal proberen, anders is het helaas!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:36

Super hoor, gefeliciteerd!
Ik kan ook haast niet wachten tot volgend jaar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers