de nachtmerrie van elke bijrijder...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

de nachtmerrie van elke bijrijder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 18:42

Is dat je bijrijdpaard wordt verkocht! Ik baal echt, ben in een half jaar redelijk gehecht aan hem geraakt, en nu wordt hij verkocht! Heb vandaag misschien wel voor het laatst gereden, en dat was echt een naar gevoel. Ik heb ook maar even gereden, zag niet zoveel door de tranen...
Huilen
Maar als iemand nog op zoek is naar een heel lief paard, een schimmelruin van 7 jaar. Of op zoek naar een lieve bijrijdster... Schijnheilig


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:48

echt zonde..veel suc6 meer kan ik niets doen jammer genoeg

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:48

hej wat jammer voor je...dat zeker een rotgevoel,maar je vindt vast wel een lief beestje weer dat op jou staat te wachten !

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:42

poehh ik moest ook stoppen wegens geld gebrek met mn bijrijdpaard.ik wass er gek op!!!!!!! stuur me maar n prive brichie dan praten we vercder... xxxxx

fiath ik moest je laten gaan.. nu heb ik LaRona en Noeska.. maar ik mis je wel

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:49

tjah melodie is ook verkocht en ik verzorgde haar al 4jaar echt k*t maar ik heb nou mijn lieve junta als verzorgpony en Quinta.. maar melodie is nog maar 3 weken weg maar ik mis er echt ze is zo`n sweety pony.. ik ga van de week naar de toe.. ze is en blijft mijn sgatje

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:50

ik zou gewoon proberen dat je er weer kan verzorgen of tenminste der opzoeken (hij of zij)

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 20:08

Ja ik mag hem verzorgen tot hij is verkocht. maar toch het verzorgen is dan ook niet echt meer leuk. Zodra ik een ander paard heb gevonden stop ik ermee. En ik wil wel weten waar hij terecht komt, dan zoek ik hem nog eens op.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:34

ik heb het ook zo gehad....eerst was het een manege paard nou werd verkocht na een jaar ( heb hem vanaf begin af aan verzorgt)....toen kwam ik die vrouw tegen en zei zo...wil jij hem weer verzorgen ik weer helemaal Haha!:D:D....na 2 jaar heeft ze hem toch verkocht omdat ze nooit tijd had...en het was min of meer mijn paard het enigste wat zij deed was alle kosten betalen...ik deed de verzorging en alles...maar toen was hij dus verkocht op een dag dat ik niet kon op een donderdag was dat....nou die vrijdag kon ik ook niet.....kreeg ik zaterdag ochtend een berichtje NET voordat ik naar hem wou gaan het allemaal hoofdletters: JA SORRY HIJ IS EEN DONDERDAG OM 12.00 VERKOCHT....ik heb gehuild dat wil je niet weten ...ik was ook heel boos...plaatsvan dat ze mij belde stuurt ze 2 dagen later pas een smsje....en ze heeft me nog niet eens bedankt voor het verzorgen van die 2 jaar bij haar

dus ik weet precies hoe jij je voet nu....Heel veel sterkte !!! Ach gut

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:40

succes meid en je vind vast weer een paardje iedereen is vast blij met zo´n lieve verzorgster Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 21:02

Dat is helemaal banketstaaf als het zo gaat, tanja 15! Nee ik weet t gelukkig al voordat hij echt te koop staat zeg maar, het kan nog wel een half jaar duren voor hij is verkocht.
Dat maakt het er ook wel moeilijk op, straks zorg ik nog een hele tijd voor hem, terwijl ik al weet dat hij weggaat... Net als vandaag, ik reed weg, en hij stond in de wei, kwam hij heel lief aangallopperen! De tranen schoten weer in m'n ogen!
Diane, bedankt, enne weet jij niemand op je stal die een verzorgster zoekt?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:26

Echt balen zeg dat ie weg gaat! Lijkt mij ook vreselijk!!

Is dat Safir van Boukje?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:28

Hee meis! Dit is echt niet leuk zeg! Veel sterkte ermee! En je mag altijd nog wel een keertje op armanda komen rijden hoor!

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 21:32

Masja ik heb je terug gepbt.
Ja balen he Tamara. Bedankt voor het aanbod! Ik heb vandaag waarschijnlijk voor het laatst gereden, was echt niet leuk ik moest echt huilen! En die arme Safir snapte er niks van.
Ff offtopic, ik zag van jou een advertentie op marktplaats voor een bijriijder voor armanda? Maar helaas is te ver voor mij...

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:15

Ik hbe dit dus ook gehad, en die mensen hadden mij BELOOFD om haar te houden voor mij! Ze hadden eigen bedrijf dus geld gnoeg (zijn hun woorden) En dan word je in eeens opgebeld ja ze word wel verkocht....

Your stairway lies on the whispering wind

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:47

Ik vind het echt heel erg wat jullie meegemaakt hebben, maar om heel eerlijk te zijn is dit inderdaad gewoon het rotste voor een bijrijder. Helaas is het ook het grootste risico als je een bijrijdpaard hebt. Als je een eigenpaard hebt loop je dit risico niet. (en dan weet ik wel dat dit nooit voor iedereen haalbaar is ivm tijd/geld en plek, maar goed). Ik wens jullie wel veel sterkte en succes met het vinden van een nieuw bijrijdpaard

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:43

Heel veel sterkte. Ik heb soortgelijke situaties ook verschillende keren meegemaakt. Het is nooit leuk, maar helaas het recht dat de eigenaar heeft...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:38

ja dat is poedersuiker
ik had het ook 2 jaar geleden met een pony die ik 2 jaar verzorgde..
Daarna kwam flame en maakte hetw eer goed.
Die andere pony is verkocht aan de oude baas van Veronica, zijn dochter van toen 11 reed erop en z kreeg een veulen die naar mij is vernoemnd, Naomi..
Ze rijd er wedstrijden mee en is er heel blij mee.
IK had haar zelf ingereden en dan is het wel leuk om te horen dat ze wel zijn met die pony.. en dat er erg jonge kinderen op rijden.
Toch wel ene teken dat ik ook goed bezig was met haar en dat zij er nu van geniet..

Terug van weggeweest

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:04

Zo te horen is het standaard dat verzorgpaarden worden verkocht? Wel leuk dat ze die pony naar jou hebben vernoemd naomi!
Maar goed ik ben dus hard op zoek naar een nieuw bijrijdpaard, en heb op advertenties gereageerd en al 1 reactie gehad. Daar ga ik waarschijnlijk zaterdag kijken.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:08

IK had er ook heel veel moeite mee, soms nog als ik al mn foto's bekijk.

Maar later ga je wel anders denken.
Dan heb je zoiets, iemand anders is er nu gelukkig mee en ik ga weer kijken naar iets nieuws.
Dat is gewoon het nadeel van een bijrijdpaard, dat je ze makkelijk kunt verliezen

Terug van weggeweest

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:10

echt balen sterkte dermee!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:23

samantha23 schreef:
Zo te horen is het standaard dat verzorgpaarden worden verkocht? Wel leuk dat ze die pony naar jou hebben vernoemd naomi!
Maar goed ik ben dus hard op zoek naar een nieuw bijrijdpaard, en heb op advertenties gereageerd en al 1 reactie gehad. Daar ga ik waarschijnlijk zaterdag kijken.


Tja, ergens is het ook wel logisch. Mensen nemen vaak (niet altijd natuurlijk) een bijrijder omdat ze tijd (/geld) te kort komen. En als je op een gegeven moment zelf het (bijna) niet meer op kan brengen is het vrij logisch (en vaak eerlijk tegenover je paard) om het paard te verkopen.

Maar ik heb ook paarden bijgereden waar ik zelf mee gestopt ben, en rijd er nu eentje die IMO niet weggaat.
De eigenaar ment ermee en ik heb haar onder het zadel, dat is natuurlijk een iets andere situatie.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:52

Wat erg voor je. Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb Iowa twee jaar gereden en toen vertelde de eigenaresse me opeens dat ze te koop stond. Ik moest toen ook heel erg huilen. Precies wat je zegt, ik had ook niet zo lang gereden want ik kon het allemaal niet zo goed zien door de tranen.
Ik heb daarna nog een paar keer op haar gereden maar dat was helemaal niet leuk. Het idee dat ze weg ging vond ik vreselijk.

Ik heb daarna een ander paardje gevonden om te rijden. Dat was tijdelijk omdat die te koop stond maar dat vond ik niet erg want ik dacht dat ik toch nooit meer zo gek zou worden op een paard als op Iowa. Mis! Ik ben nu stapelgek op Nicolien en aangezien ze al te koop stond heb ik haar nu zelf van de week gekocht!

Met de nieuwe eigenares van Iowa heb ik nog steeds veel contact via email. Af en toe stuurt ze een foto van haar en ik ben twee keer bij haar geweest om te kijken en heb de eerste keer ook lekker nog even op haar gereden.
Het is dus allemaal helemaal goed gekomen. Je weet maar nooit waar je weer terecht komt. Ga gewoon proberen om een ander leuk bijrijdpaardje te vinden en als dat lutk gun jezelf dan de tijd om gek te worden op het nieuwe paard want dat komt vanzelf weer.

Heel veel sterkte!! Ik weet hoe je je voelt, zwaar kl*te!!

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:03

Heb je zelf niet de mogelijkheid om haar te kopen voor een (verzorgers)prijsje?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:47

Ja jammer dat het tever voor je was. Ik heb nu een bijrijdster! Ben ik heel blij mee Lachen Sorrie offtopic...

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:33

Leuk dat je een bijrijdster hebt gevonden metellica! Enne ik las dat je Sandro hebt gehad van Roel? Gaaf joh! Haha!
Chonelly, ik zou hem wel willen kopen maar vind dat ik te weinig ervaring heb voor een eigen paard. En natuurlijk ook de kosten, en heb geen tijd om elke dag een paard te gaan verzorgen.
Maar het goede nieuws is dat ik zaterdag bij een ander paardje ga kijken, dus dat horen jullie nog hoe dat afloopt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, FCSA, laura22, MairiMacBran, marjor, mingming, zimbri en 9 bezoekers