Meisje die haar pony onredelijk staft..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:23

Stephanie100 schreef:
Ik ga er niks van zeggen. Ben zondag gaan kijken op wedstrijd heb wel 100 verwende meisjes die met het ruk-en-pluk systeem rijden gezien.


Helemaal mee eens, op concours zie je vaak ook van alles. Dus hoewel ik niet vind dat je je maar nooit ergens mee moet bemoeien doe ik het iig zelden of nooit. Scheve mond

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 23:44

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Als ik alles zo lees is een deel het gelukkig met mij eens dat dit niet normaal omgaan met je paard is. En er iets over zeggen.. Hier zie je dat mensen vaak het zijne erover denkt maar er maar niets over zegt..

Ik hoop in ieder geval dat als ik te boos en onredelijk met mijn paarden omga en ze echt op een foute manier straf, dat er iemand in de buurt is die mij daar op wijst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:01

Ach, wat is normaal omgaan met je paard? Als ik naast de mijne sta, om wat voor reden dan ook, en ze is opgezadeld, dan hoeft ze ook echt niet ineens haar hoofd omlaag te doen om te vreten, dan krijgt ze ook een ruk aan haar teugel. Ze weet immers donders goed dat ze niet mag eten als ze opgezadeld is.
Ik denk dat als er op zo'n moment iemand zich daarmee gaat bemoeien ik die persoon ook meteen even z'n plaats zou wijzen, net als m'n paard Haha!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:16

Hai,

Nou.ik kan begrijpen dat je boos wordt om zoiets(alhoewel je niet het voorafgaande geheel heb gezien)

Ik had het pas nog op een wedstrijdterein.
Een meisje was klaar met haar proef en blijkbaar was madam ontevreden.
Het paard werd op de terug weg zodra het maar hinnikte verschillende keren in zijn bek gerukt en met de achterkant van de zweep op zijn hoofd geslagen. Boos!
Niet 1 x maar meerdere keren en als het een paar passen later weer naar zijn soortgenoten riep herhaalde het gebeuren zich.
De voorbij lopende toeschouwers gingen stil staan om het te bekijken en spraken er zachtjes schande van Verward .
Toen ik het een aantal malen had gezien,zei ik flink luid,het dier heeft zeker niet goed gepresteerd,sommige mensen verdienen geen paard!(weet niet of ze me hoorde)
Begrijp me goed ik zeg niet zomaar iets maar dit was niet om aan te zien,de angst bij dat paard was zeer groot aanwezig.
Misschien maak ik de eigenaar alleen maar bozer maar het paard kreeg toch al rukken en klappen om de paar passen dus veel meer kwaad kon het al niet meer aanrichten.
Tuurlijk zijn we allemaal wel eens streng tegen ons paard(misschien ook soms niet geheel terecht)maar dit was echt te erg voor woorden,mijn maag draaide erbij om.
Zo een moeten ze schorsen om aan wedstrijden deel te nemen als ze er niet tegen kan als het eens een keer een dag slecht gaat.

Ik ben zeker geen pennyvrouw Haha! en overdrijf ook niet,dit was echt erg en ik snap niet dat dit voor kan komen op een terein met allemaal ringmeesters,juryleden enz die er niets van zeggen !

Wie weet zit deze persoon wel op bokt Verward en dan zal ze weten over wie ik het heb(denk ik).
Er zijn er namelijk niet zo veel die hun paard op deze manier in het openbaar op een wedstrijdterein zo durven te straffen omdat hun paard naar soortgenoten roept.

Natuurlijk kan je niet zomaar op een gebeuren wat je ziet afgaan dat het onterecht is maar vaak komt er een hoop ongeduld en agressie los bij de mens als hun paard op het verkeerde moment(slechte bui van de eigenaar)iets doet waar normaal gesproken niet zo zijn op gereageerd.
Je moet duidelijk zijn tegen je paard,1 lijn trekken en daar niet van afwijken maar het allerbelangrijkste is eerlijkheid.
De fout bij jezelf durven te zoeken voordat je het dier de schuld geeft en afstraft,want laten we eerlijk zijn,het komt nog vrij vaak voor dat paarden verkeerd begrepen worden en dan door de boosheid en ongeduld van de mens klappen krijgen,gedwongen worden door verkeerd gebruik van de hulpmiddelen of zelfs kapot gereden worden enz!


Groetjes Smousje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:16

@smousje schreef:
Toen ik het een aantal malen had gezien,zei ik flink luid,het dier heeft zeker niet goed gepresteerd,sommige mensen verdienen geen paard!(weet niet of ze me hoorde)
Begrijp me goed ik zeg niet zomaar iets maar dit was niet om aan te zien,de angst bij dat paard was zeer groot aanwezig.
Misschien maak ik de eigenaar alleen maar bozer maar het paard kreeg toch al rukken en klappen om de paar passen dus veel meer kwaad kon het al niet meer aanrichten.


Ik denk niet dat je het paard hiermee geholpen hebt. Waarom ben je dan niet naar een official gegaan (er stonden er immers genoeg in de buurt zei je? ) en heb je een klacht tegen haar ingediend?
Als je dan zo zeker van jezelf bent dat een dier mishandeld wordt, DOE dan ook wat ipv alleen maar een 'stoere' opmerking maken en er achteraf melding van maken op Bokt waar iedereen ook alleen maar 'ohoooooh' zegt!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:24

Je kan er vaak wel melding van maken, maar vaak zat word er dan nix aan gedaan.
Zo staat er bij ons in de buurt op zaterdag altijd de hele dag ongeveer een pony aan de boom vastgebonden terwijl zijn baasje binnen zit te zuipen. Meestal rijd hij daarna (helemaal zat natuurlijk) zonder problemen naar huis (braaf beestje)
Maar laatst toen hij op wilde stappen ging hij helemaal door het lint, hij viel op het terras en zat met haar hoef vast in een fietsenrek, toen zijn er een paar mensen op gaan zitten om dr rustig te krijgen en haar los te maken. Toen ze opstond liep ze kreupel maar "baaslief" stapte weer gewoon op, gaf dr een paar tikken en galopperde weg.

Wij hebben hier ook melding van gemaakt bij de dierenbescherming maar ze kunnen er nix aan doen. En zo is dat al wel vaker gebeurt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:33

Zo hebben wij eens op een wedstrijd mensen gezien die hun pony opgezadeld de trailer op wilde zetten. En maar hangen aan het bit, want hij wilde er niet op. (Goh, vindt je het gek..) Op een gegeven moment pakte de man een houten balk van de grond en sloeg eerst een paar keer ontzettend hard tegen de kont van het beest. Echt héél hard. Beest slaat achteruit, en vervolgens loopt die man naar zijn hoofd en het paard krijgt gewoon onwijs harde klappen op zijn voorhoofd! Alle kleintjes van onze ponyclub helemaal in tranen. Toen mijn instructeur er wat van ging zeggen kreeg hij een grote bek terug. "Hij moest zijn mond dichthouden want ze wisten echt wel waar ze mee bezig waren hoor!'

Dat verhaal van Smousje, dat zie ik ook heel vaak op wedstrijden. Ik erger me daar ook echt kapot aan. Gelukkig blijf ik bij zulke momenten heel kalm, als mijn pony zoiets doet dan moet ik vaak alleen maar lachen. Ook al is mijn proef dan verneukt, als ze bang is en het is nodig om een extra rondje te rijden ofzo, dan doe ik dat. Nou scheelt t wel dat ik mn pony zelf ingereden heb en ze dus nog nooit op wedstrijd geweest was, en ik het tot nu toe alleen nog maar doe voor de ervaring.
Maar als ik zulke mensen hun pony zie straffen omdat de proef slecht ging... Vaak is het nog hun eigen schuld ook.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:41

Wij laden ook wel gezadeld.........het is maar net wat ze gewend zijn..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:43

Ja, ik heb geen problemen met gezadeld laden. Als ze dat doen. Maar als ze dat niet doen dan ga je toch niet met je volle gewicht aan het bit hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:53

Wat maakt iedereen zich hier ineens bezorgd om die arme paardenmondjes, terwijl ik toch door het hele land heen heeeeeeel andere dingen zie in de diverse rijbakken.....
Allemaal Roomser dan de Paus hier?

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:04

Waarschijnlijk wel, Sonja Knipoog

Maar ik doe daar niet aan mee: ook ik geef Fitz een ruk in zijn mond als hij op wedstrijd richting het gras duikt. Geen gezicht zo'n groene grasbek. (Mooie alliteratie trouwens Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:07

't Gaat mij niet eens om die groene grasbek... Mileen weet heel goed wat de afspraken zijn die ik met haar gemaakt heb, en ik straf haar daar waar ze de fout maakt. Dus met de kop ineens omlaag om te vreten? Ruk aan de teugel. Bijten? Klap voor de kop. Pletten tegen de muur? Knietje in d'r pens.
Snielug he....... Arm paard......

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:09

Sonja schreef:
Wat maakt iedereen zich hier ineens bezorgd om die arme paardenmondjes, terwijl ik toch door het hele land heen heeeeeeel andere dingen zie in de diverse rijbakken.....
Allemaal Roomser dan de Paus hier?


Ik rij bitloos, dus ik vind dat ik zeker commentaar mag geven. Maar ik blijf erbij dat "in de bek rukken" (het feit dat iemand het zo omschrijft alleen al Lips are sealed ) minderwaardig is, ik hoop dat je het eerst eens bij jezelf hebt uitgeprobeerd om te ervaren hoe dat voelt.

Straffen Ok, maar dat kan best wat eerlijker richting paard.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:15

beter een goede ruk dan de hele tijd kleine rukjes.
Ik stel bepaalde grenzen en als ze zich daar niet aanhouden kunnen ze een knal krijgen. simpel als wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:19

Wat vindt jij eerlijker dan? Tegen een koudbloed zeggen "foei hoor, dat mag niet!" en dan over een paar maanden net zo'n vervelend en onopgevoed varken hebben als meerdere koudbloeden die ik ken?
Nu heb ik een prettig, welgemanierd paard, dat weet wat er van haar verwacht wordt en dat ik daardoor bijna nooit hoef te corrigeren.

Overigens heb ik de term 'in de bek rukken' ok niet in de mond cq bek genomen, ik heb het over een ruk aan de teugel. Ook niet een hele serie tikken oid op het bit, maar 1 korte duidelijke tik.

Vraag voor de grap eens wie een van de braafste en netst opgevoede paarden bij zich had op de Dorinedag? Temidden van alle drukte, karren, stuiterende paarden, motoren, auto's etc? Twee paarden die braaf deden wat er van ze verwacht werd, die niet vervelend werden, waar iedereen mee weg kan stappen, die niet proberen aan je te schuren, die niet happen, niet opdringerig zijn, niet stiekum proberen te vreten, niet bokken, niet lelijk doen tegen andere paarden etc etc.
Het excuus 'ja maar jij hebt een fjord' gaat niet op, de andere is nl bijna compleet Engelse volbloed. (iets wat ik op die dag ook als excuus voor slecht gedrag heb gehoord van andere ruiters)

Paardenmensen weten wanneer ze een paard kunnen/moeten straffen. Mensen met paarden kloten maar wat aan.

Wel eens van de volgende uitspraak gehoord?
Zo hard als het moet, maar zo vriendelijk als het kan........

PS Bitloos zegt me helemaal niks. Hoeft absoluut niet vriendelijker te zijn als met een bit in de mond. En zegt bovendien ook niets over de opvoeding van een paard. Met een bosal of hackemore krijg je de grootste draak netjes door de bak hoor.

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:26

Sonja schreef:
Wat vindt jij eerlijker dan? Tegen een koudbloed zeggen "foei hoor, dat mag niet!" en dan over een paar maanden net zo'n vervelend en onopgevoed varken hebben als meerdere koudbloeden die ik ken?


Gewoon een klap ipv in die mond gaan rukken?

Citaat:
Overigens heb ik de term 'in de bek rukken' ok niet in de mond cq bek genomen, ik heb het over een ruk aan de teugel. Ook niet een hele serie tikken oid op het bit, maar 1 korte duidelijke tik.


Ik zei "dat iemand dat zegt", niet dat "jij" dat zo formuleerde - dan had ik me wel tot jou gericht Lachen

Citaat:
Vraag voor de grap eens wie een van de braafste en netst opgevoede paarden bij zich had op de Dorinedag? Temidden van alle drukte, karren, stuiterende paarden, motoren, auto's etc? Twee paarden die braaf deden wat er van ze verwacht werd, die niet vervelend werden, waar iedereen mee weg kan stappen, die niet proberen aan je te schuren, die niet happen, niet opdringerig zijn, niet stiekum proberen te vreten, niet bokken, niet lelijk doen tegen andere paarden etc etc.


Doen mijn paarden ook niet, ook de hengst niet, en die hebben nog nooit een ruk in hun mond gehad. Het schijnt dus ook op mijn manier te kunnen.

Citaat:
Het excuus 'ja maar jij hebt een fjord' gaat niet op, de andere is nl bijna compleet Engelse volbloed. (iets wat ik op die dag ook als excuus voor slecht gedrag heb gehoord van andere ruiters)


Ik zie niet in wat het ras er mee te maken heeft Verward

Citaat:
Paardenmensen weten wanneer ze een paard kunnen/moeten straffen. Mensen met paarden stinkmoddern maar wat aan.


Echte paardenmensen voeden IMO hun paarden zo op dat ze ze praktisch nooit hoeven te straffen, omdat ze ongewenst gedrag vóór zijn Lachen

Citaat:
Wel eens van de volgende uitspraak gehoord?
Zo hard als het moet, maar zo vriendelijk als het kan........


Ja hoor, die uitspraak doet Pat Parelli regelmatig - daar heb ik ook aardig wat van geleerd - maar een hoop mensen doen graag "zo hard als maar kan", heb ik het idee (en nee, dat bedoel ik weer niet tegen jou Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:34

OMG begin nou niet over gewoon een klap ipv een ruk, dan komt er straks een buslading vol met pennymeisjes die dat snielug vinden want dan wordt je paard kopschuw... Haha! Hahaha
Sommige paarden hoef je idd nooit te straffen, komt nooit geen ruk bij kijken. Onze Leonardo is al ernstig onder de indruk als je "Uhhh" tegen 'm zegt *LOL* dan denkt 'ie al bijna dat 'ie naar de Mac moet voor de komende aanbiedingsronde (NNNNNNNNNNU twee MacHorse halen, en maar 1 betalen!!!!)

Ras heeft er idd niks mee te maken, dat weet jij en dat weet ik, maar dat was alvast voor de bijdehandjes die bij het lezen van mijn stukje dachten "ja maar zij heeft een fjord die zijn altijd heel rustig en braaf" Haha!

Dat over praktisch nooit hoeven straffen.... dat zeg ik. Beter 1 keer duidelijke afspraken maken en daarna bijna nooit meer hoeven te corrigeren, dan steeds maar weer moeten jengelen met zo'n dier, zodat je een vervelende onopgevoede zeurdoos krijgt.....

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:38

Sonja schreef:
Ras heeft er idd niks mee te maken, dat weet jij en dat weet ik, maar dat was alvast voor de bijdehandjes die bij het lezen van mijn stukje dachten "ja maar zij heeft een fjord die zijn altijd heel rustig en braaf" Haha!


Even nog hier op in gaan, want mensen gebruiken dat altijd in hun voordeel. Ik heb dravers - die worden altijd als "gek, heet, niet te houden" enz gekwalificeerd. Ik rij mijn merrie bitloos, gewoon op een touwhalstertje. Het is een zenuwpees, maar met een goede, rustige opvoeding kom je een heel eind. En wat krijg uitgerekend ik te horen: "ja, jij kan bitloos rijden, want jij hebt zo'n braaf paard!".....

Weet jij het nog Verward Haha!

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:39

Ik zie het verschil tussen een ruk aan de teugel of een ruk in de mond niet zo? Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als er een bit in de mond zit Knipoog

Anyway, het blijft een natuurlijk reactie van een paard om richting gras te gaan als hij dat ziet en daarin moet hij gecorrigeerd worden. En de een is daar meer hardleers in dan de ander. Na een ruk(je) is tijdens dezelfde wedstrijd 'uh' genoeg maar als ik hem de keer erna niet zorgvuldig in de gaten houd, gaat het koppie weer precies dezelfde kant op. Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:42

Sonja schreef:
Wat maakt iedereen zich hier ineens bezorgd om die arme paardenmondjes, terwijl ik toch door het hele land heen heeeeeeel andere dingen zie in de diverse rijbakken.....
Allemaal Roomser dan de Paus hier?


Hoe fel ik soms ook kan zijn op deze manieren van omgang met je paard moet ik helaas toegeven dat ik me hier ook wel eens schuldig aan maak. Zelden maar soms kan hij me gewoon tot waanzin drijven en dan gaat ie verschrikkelijk lopen hangen en trekken als ik erop zit. Nu zullen mijn RSI armpjes niet zoveel kracht kunnen zetten maar toch....

Tja, blijkbaar verlies ook ik wel eens mijn geduld. Ik zal er in ieder geval zeker op passen na dit topic , want tot nu realiseerde ik het me niet eens

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:43

Fitzroy schreef:
Ik zie het verschil tussen een ruk aan de teugel of een ruk in de mond niet zo? Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als er een bit in de mond zit Knipoog


Hoe kom je hier nou bij? Sonja en ik hadden het toch over hetzelfde?

Citaat:
Anyway, het blijft een natuurlijk reactie van een paard om richting gras te gaan als hij dat ziet en daarin moet hij gecorrigeerd worden. En de een is daar meer hardleers in dan de ander. Na een ruk(je) is tijdens dezelfde wedstrijd 'uh' genoeg maar als ik hem de keer erna niet zorgvuldig in de gaten houd, gaat het koppie weer precies dezelfde kant op. Haha!


Blijkbaar toch niet de juiste manier, als hij het blijft doen Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:43

O dat horen wij over Leo ook altijd. Want dat is zooooo'n lief braaf paard. Tja, alleen ook niet altijd zo geweest.... En van de winter toen meneer ernstig last had van sneeuwkriebels in z'n bloed waren er niet zo veel meer die wel wat met dat brave volbloedje wilden doen.... Haha!

Maar terug naar het topic:
Ik vind dat er veel te snel geoordeeld (lees: veroordeeld) wordt door mensen die totaal niet weten wat er gaande is. Die geen idee hebben of het dier goed opgevoed is of op dat moment misschien wel werd, wat de situatie was oid. Wat je op zo'n moment ziet is een momentopname, een soort foto.
En wat doen mensen met commentaar als ze bv zelf eens commentaar krijgen op foto's die ze op ITP zetten oid? Juist ja, zeuren, mauwen, en hun reactie beginnen met "ja maar....."
Als je echter op een concors oid ziet dat een paard echt mishandeld wordt (en met de zweep op z'n hoofd slaan gaat inderdaad zes hoofstukken te ver, dat is geen normale correctie) dan ben je voor mij een lafbek als je er geen official bij haalt en een klacht indient, maar alleen een 'stoere' opmerking plaatst temidden van een groep mensen die ook hun waffel niet open durven te trekken en alleen maar wat meemompelen. Dan kun je achteraf wauwelen wat je wilt, maar dan heb je niet ECHT hart voor het paard.....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:12

Sonja heeft weer eens gelijk........ Lachen

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:24

Sonja schreef:
O dat horen wij over Leo ook altijd. Want dat is zooooo'n lief braaf paard. Tja, alleen ook niet altijd zo geweest.... En van de winter toen meneer ernstig last had van sneeuwkriebels in z'n bloed waren er niet zo veel meer die wel wat met dat brave volbloedje wilden doen.... Haha!

Maar terug naar het topic:
Ik vind dat er veel te snel geoordeeld (lees: veroordeeld) wordt door mensen die totaal niet weten wat er gaande is. Die geen idee hebben of het dier goed opgevoed is of op dat moment misschien wel werd, wat de situatie was oid. Wat je op zo'n moment ziet is een momentopname, een soort foto.
En wat doen mensen met commentaar als ze bv zelf eens commentaar krijgen op foto's die ze op ITP zetten oid? Juist ja, zeuren, mauwen, en hun reactie beginnen met "ja maar....."
Als je echter op een concors oid ziet dat een paard echt mishandeld wordt (en met de zweep op z'n hoofd slaan gaat inderdaad zes hoofstukken te ver, dat is geen normale correctie) dan ben je voor mij een lafbek als je er geen official bij haalt en een klacht indient, maar alleen een 'stoere' opmerking plaatst temidden van een groep mensen die ook hun waffel niet open durven te trekken en alleen maar wat meemompelen. Dan kun je achteraf wauwelen wat je wilt, maar dan heb je niet ECHT hart voor het paard.....


Sorry maar ik vind je hierin toch echt iets te ver gaan met je betweterige opmerkingen Sonja!

Ten eerste ben ik geen lafbek met stoere praat tenmidden van een groep mensen Boos! .
Ten tweede,ze loopt langs een ringmeester,ze loopt tussen de jury van de dressuur en de jury van het springen door en ze loopt langs nog meerdere mensen van het wedstrijd gebeuren die allen hun mond(zo kun je het ook noemen!)houden.
Moet ik als onbekende bezoeker dan nog meer stennis gaan lopen maken verder,dacht het niet he!
Wie weet is ze achteraf ook wel toegesproken of iets dergelijks Verward .
Ja,ik had naar iemand toe kunnen lopen(op dat moment niet aangedacht) maar ik nam aan dat het wel gezien werd(moet ook wel gezien zijn),er stonden vele wedstrijd mensen(officials) in de buurt.
Dan zie ik het op dat moment niet als zijnde mijn taak om in te grijpen.(ook al zou ik dat op mijn manier graag gedaan hebben maar ik denk niet dat dit gewaardeerd zou zijn geworden)
Dus ik plaatste een opmerking in de hoop dat ze besefte dat ze niet alleen op het erf was en zich zou indimmen.(iets wat ik niet snel doe!)


Achteraf wauwelen is dit niet,het was een voorbeeld die in dit topic vergeleken kon worden met hoe sommige mensen met hun paarden omgaan.
Wel of niet wetende wat zich vooraf heeft afgespeeld,wat zeker belangrijk is eer men kan oordelen.

Ik weet niet of jij jezelf echt zo geweldig vind en altijd de juiste beslissingen op de juiste momenten maakt maar zo kom je op mij wel over omdat je zulke belachelijke botte opmerkingen over andere durf te maken die je niet eens kent

Hart voor paarden(dieren) heb ik zeker en groter dan jij zal denken,geloof dat maar!
Dus oordeel daar niet over,oke.

Kijk eerst maar eens in een spiegel en oordeel dan pas over een ander,dat lijkt me in jouw geval erg verstandig om te doen!

Smousje.

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 02:22

Marjolein schreef:
Ik stel bepaalde grenzen en als ze zich daar niet aanhouden kunnen ze een knal krijgen. simpel als wat.


Nou ik vind het echt onbeschoft hoe jij dan met paarden omgaat.. Verward

Okee ze kunnen dan verwachten dat ze op een hun donder krijgen maar hoe jij het hier zo neer zet..

Je moet paarden altijd maar vergelijken met kleine kinderen vind ik.. (en die geef je ook geen 'knal') en daar moet je ook veel geduld mee hebben hetzelfde als met paarden dus.. Lachen

En gewoon de aanhouder wint zo heb je denk ik ook wel het meest respect van je pony.. het duurt misschien wat langer maar zo is het eerlijk voor iedereen..

Ook wil ik even kwijt als je dit met een kind zag gebeuren maar dan gaf de moeder een gigantische klap in dat kind zijn/haar gezicht.. Zou je er iets van zeggen? Nou ik wel hoor! Ik vind gewoon niet dat je dingen met je handen kunt oplossen.. Kijk ik geef ook wel eens een klapje op zijn borst of bil als hij na 3x waarschuwen gewoon rustig door gaat maar toch blijf ik het rustig doorvragen en ook dat.. En het werkt altijd..

Maar goed dat is dan weer mijn mening en manier van omgaan.. Knipoog