Zeurende voorbijgangers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:47

oh ja ik herken het probleem met het shet rijden. Ik heb ook tot mn zestiende op mijn schet gereden en kon dus ook bijna bij de grond en al die opmerkingen keer op keer, echt vreselijk. We gaan de dierenbescherming bellen bla bla. Nou op een gegeven moment had ik standaard een folder over de shetlander en zijn raskenmerken bij me waar precies in stond hoeveel shets kunnen dragen en trekken. Er stond dus in dat hij makkelijk 50 kilo kan dragen aan bewegend gewicht over hobbelig terijn. Nou al die mensen die begonnen te zeiken stak ik mooi dat boekje onder de neus en dan waren ze mooi uitgeluld.
Zo heb ik ook een keer heel veel gezeik gehad met de twee bokken die we toen der tijd hadden. Toen ze klein waren bleven ze mooi achter het hek maar toen ze groter waren dus niet meer. Toen moesten ze van de gemeente aan een ketting. Nou wij die beesten aan een ketting. Komen er mensen langs: die beesten horen niet aan de ketting! Nou op een gegeven moment was het zo dat mensen de bokken gingen los maken ( het hek stond er nog omheen maar wel met gaten waar ze doorheen konden maar dat zagen de mensen niet). De bokken ontsnapten toen dus weer en dat gingen mensen ze in het hertenkamp zetten hier dichtbij omdat ze dachten dat ze daar hoorden. Dus wij elke keer die beesten er weer uit halen ( he ik bel de politie jullie stelen zomaar geiten). Beesten weer aan de ketting. Nou op een dag waren ze dus niet aan de ketting, niet in de sloot en ook niet in het hertenkamp. Ze waren door de gemeente naar het asiel in de stad gebracht!!!!!!!!!!!!! Moesten we nog 75 gulden betalen om ze terug te krijgen. Hahah dus not he. Vogende dag meteen de bokken weggegeven aan een boer die ze wel wilde hebben. We waren het zooooo zat.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:19

Kusia schreef:
Of je kan tegen de eigenaar van de los lopende hond zeggen: "kijk uit, mijn paard trapt/bijt naar honden."


Nou Timon die trapt dus echt Haha!
En dan hebben ze van die loslopende keffertjes en dan zeg ik kijk uit hoor hij trapt en dan zeggen ze: ow en dan trapt timon dus die stomme hondjes voor hun bek en dan geven ze mij de schult Schijnheilig
Hij heeft al meerdere keren de hond van de buren getrapt, maar ja als hun hun hondje niet terug roepen...

Nog zoiets, sommige mensen laten hun hond loslopen, maar ze kuennen hem niet terug roepen als het moet?? :S

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:54

hahaha, lig bijna onder de grond van het lachen....

De meest grappige die ik ooit gehoord heb was: Goh, wij maken onze paarden altijd eerst zadelmak voordat we op concours gaan.... (hij had erg veel lol en het was een jong dier) Gelukkig stond ik bij de prijsuitreiking wel rechts naast hem.... hihihihi wie het laatst lacht....

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:41

ik heb ook weleens 1x op evelien zo`n 2 meter ofzo gestapt en meteen mensen: dat is tochzielig blabla....heel vervelend en we gaan weleens met Lucas wandelen en dan zeuren die mensen ook: Waarom ga je er niet opzitten? "Meneer dat mag nog neit daar is ie nopg te jong voor". Of met forrest (hij ziet er nou eenmaal heel lief uit Tong uitsteken) al die rotkinderen: kijk een paard...... Forrest schrikt izch weer een hoedje en draait zich dus om of probeert hem te peren (wat hem niet lukt).....met mijn honden is het zo dat ik zelf dus weet dat paarden trappen en ik zelf dus bang ben dat1 van mijn honden een trap krijgt dus ik roep ze altijd terug en houd ze voor de zekerheid vast totdat het paard uit het zichti s verdwenen ( ik neem ze ook nooit mee naar mijn verzorgpony`s of naar de stal)....we hebben ook een keer gehad (is al weer een hele tijd terug toen was ik nog lief (5 ofzo)) toen waren we met verzorgshetjes aan het rijden en toen kwam er een meisje nou die mocht er wel even opzitten en daarna kwamen er meer mensen en die vonde ook dat hun kinderen erop mochten zitten en toen zei mijn zus: Ja hallo het is geen kermis paard! en toen waren die mensen wel ff stil Haha!:D:D

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:05

Cassidy schreef:
Even off topic...als je je paard wilt belonen, kun je hem betere aaien. Een klopje, hoe zacht ook, wordt niet van nature uit als beloning gezien...een aai weer wel.

Klop jij jezelf eens op je bovenbeen, een aai daarna over je bovenbeen. Wat vind je persoonlijk aangenamer?


Klopt gedeeltelijk, een klopje is een aangeleerde beloning, een aai een natuurlijke beloning, maar het paard is tussen mensen opgegroeid en is die aangeleerde beloning voor het dier niet minder van de natuurlijke Lachen

(ik lees boeken Haha! )