Zeurende voorbijgangers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:06

Ik lach altijd maar met ze mee als ze grapjes maken, dat is meestal het laatste wat ze dan verwachten.
Kan me de frustratie voorstellen, maar maak je niet druk, pas als het gevaarlijk wordt moet je opletten.
Zo had ik een keer een paar jongens die een bal naar Margot gooide, waarschijnlijk had ze 'm al aan zien komen, ikke niet en schrok dus.
Hij kwam op d'r kont terecht, en zij liep rustig verder Haha!.
Ben afgestapt heb de bal en paard aan de hand meegenomen, en heb 'm even verderop in de sloot gegooit, zo...ga 'm maar halen.
Wie lacht er het laatst?
Ik ben altijd aan het zingen als ik aan het rijden ben, dus heb er zelf geen last van, Margot ook niet, want die hoort het verschil van praten en schelden toch niet, haha.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:06

Ach negatief bedoelt negeer ik, maar het leuks vindt ik als ze mn pony willen laten schrikken, aangezien hij nergens van schrikt.
Maar ik krijg ook veel positieve reacties; een ding vergeet ik niet meer hoor, ik was aan t wandelen met een shet en zag in de verte een groepje met scooter met jochies erop, op zich was de shet verkeersmak, maar ja als ze vlak langs je scheuren weet je niet wat er gebeurt.
Maar toen gaf de 'leider'van het groepje jongens aan dat ze de scooters uit moesten zetten, en pas nadat ik ze een stuk voorbij was gingen ze verder, kijk naar dat soort mensen kijk ik veel liever, maar ik was compleet verbaast.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:47

ik kan me altijd moeilijk inhouden!loop ik met mijn jaarling hengst door een tunnel (met ervaren paard voorop) en hij liep nog al te dribbelen.moeten mensen juist in die tunnel mij gaan inhalen!dat is vragen om problemen.(tunnel was trouwens maar 10 meter lang ofzo)sommige mensen gingen zelfs bellen.op dat moment was ik druk bezig met mijn paard dus zei niets tegen die mensen maar toen ik de tunnel uit kwam, en een jongen zei dat als mijn paard er niet tegen kon ik niet naar buiten moest gaan ,toen ben ik erg tegen hem uit gevallen!!gelukkig had een oudere mevrouw er wel begrip voor en gaf me een complimentje.

zo heb ik ook eens mee gemaakt dat ik op een paard naar buiten ging (kan niet goed alleen naar buiten (samen met een ander paard geen probleem) en door een straatje moest die tussen 2 grote gebouwen in ligt.ik was op de helft van dat straatje komt er op dat moment een grote jeep aan met aanhanger.(van de buurman die zelf 2 paarden heeft) ik was al halver wege en wou niet terug (doet een paard niet goed om bij het minste geringste om te draaien en terug te lopen) ik had verwacht dat die man zou stoppen maar nee hoor...reed gewoon door.en hij zag dat het paard het erg eng vond!ik schudde met mijn hoofd,durft die man nog te stoppen om te vragen wat er is.ik liep natuurlijk door maar zei onder tussen:' leer eens nadenken,het zou je goed doen'

ik kan gewoon niet mijn mond houden!

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:02

Ik heb 3 maanden met mijn paard moeten stappen op de harde weg.
Ernaast dus. Ik moest echt ik weet niet hoe vaak aan alles en iedereen uitleggen waarom ik 2x per dag met mijn paard wandelde.
Want dat snapte toch echt niemand.Waarom ernaast als je er ook op kan zitten????????Er waren ook veel mensen die dachten dat ik haar aan het beleren was of dat ze moest leren van haar veulen af te zijn, dat soort dingen.

Soms best grappig. Er zaten ook echt wel leuke reacties tussen. Als iemand zegt je paard waanzinnig mooi te vinden is het toch altijd goed?
Soms vervelend, maar ach je weet gewoon dat als je een apart soort weggebruiker bent, je daar opmerkingen over kunt verwachten.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:37

over het algemeen vind ik het altijd maar gewoon grappig als ze van die domme opmerkingen doen of een poging doen om je paard op hol te laten slaan en dat niet lukt Haha!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:34

Ik moet voor ik naar t bos ga altijd een eindje over een fietspad waar slierten jongelui op weg zijn van/naar school ......
Stel je voor op het drukste tijdstip een tink in de berm die daar effe op zijn gemakje gaat staan plassen(ieder keer weer)nou dan moet je ze horen Extreme duivel .........HE!!!! MOT JE DIE *** ZIEN, STAAT VOL VLEKKEN.....

Laatst komen er 2 oudjes aanlopen een ervan in een rolstoel....ik ga op een oprit staan ver van het fietspad vandaan(zielig oud mannetje zal vast schrikken van me... Schijnheilig )Ze naderen ,ik kijk heel aardig(dacht goed bezig te zijn)..krijg ik daar een grote bek want.....JE MAG NIET MET EEN PAARD OP T FIETSPAD!!!!!!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 23:09

Ja soms kunnen mensen toch wel erg gedachteloos handelen. Zo hadden wij laatst een ongeluk(je) met de menles. Ik reed toen voor het eerst (en het laatst) met een jong Welshje van mijn instructeur. We reden in een hele rij van wagentjes en wij helemaal achteraan. Aan de rechterkant van de weg stonden een aantal auto`s en ik zou er netjes met een boog omheen. Komt er ineens een scooter ons tegemoet racen. Pony schrikt zich een hoedje en rent de parkeerplaats links van de weg op.
Tot zover nog weinig mis mee allee stonden daar leine ijzeren paaltjes waar de pony wel doormkon maar de wagen niet. Die komt dus klabam (we draafden) tot stilstand, het tuigknapte en de pony schoot los en ik maakte een zweefduik en viel zo tussen de bomen.
De pony was gelukkig gauw gepakt en kon met wat noodoplossingen weer naar de manege gereden worden maar het domste was dat die jongen van die scooter al die tijd dat wij bezig waren met de pony geen poot uitstak en alleen maar een beetje dom stond toe te kijken met een paar vrienden. Extreme duivel Op dat mometn was ik niet in staat een grote bek te geven (voelde me niet zo lekker na mijn vliegles). Mijn instructeur zei er wel wat van maar ja daar trok die jongen zich toch niets van aan

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:24

Heb er in paardrij-jaren nog niet zoveel last van gehad. Af en toe een keer een opmerking als je bv. stil stond om op iemand te wachten of iets aan het controleren was (singel bv.) met de vraag of dat de benzine op was. Haha!
Verder eigelijk weinig last gehad, vindt juist dat er bij ons in de buurt veel rekeing gehouden wordt, trekkers gaan wat langzamer rijden, groeten, mensen zwaaien als ze langsfietsen etc. Tja, vanmiddag zaten een paar mensen in een auto wel erg raar te kijken toen ik mijn bijrijdpaard stond te longeren in de stromende regen, die zullen wel gedacht hebben dat ik niet helemaal lekker was Bloos Haha!

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 01:24

Altijd leuk als je de foute opmerkingen hoort: mijn shet ruin staat in de wei met zijn mini shet vriendin, wandelaars: Kijk, een merrie met veulen en toen ging ie net plassen Haha! en snapten ze d'r niks meer van. Ook leuk, vader op belerende toon (ik reed op mijn vorige pony, haflinger), "kijk dat is nu een ijslands paard die komen uit ijsland" ik: fout. Oh nou jongens dan is dat een pony die uit noorwegen komt een ford (!) ik: dubbel fout en toen gaf ie het op... amsterdams echtpaar aan de wandel: zien paard met golfjes in zijn staart: he kijk hij heeft een permanentje/goh da's ook een klus Verward Nog een genante, mijn oude pony maaide echt heel erg, familie op fiets: "kijk eens wat dat paard leuk met zijn beentjes zwaait" Tong uitsteken grtz friesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:48

Met een vliegendeken de bossen in: "Moet je nou toch zien, zeker bang dat hij het koud krijgt". "Jeetje achtelijk met dit weer, dierenmishandeling om hem een dekentje op te doen".
Mevrouw, mag ik wat vragen? "Waarom heeft hij van die draadjes voor zijn ogen? Ziet hij dan nog wel wat? en waarom heeft hij die doeken op"?
"Moet je zien, die doet haar paard een deken op met dit weer", "Nee joh, vind ze mooi, dat is mode".


Of gaan wandelen met je paard. "Je moet er op gaan zitten hoor, hahahah". "Is ie ziek"? "Ben je je paard aan het uitlaten"? "Nee hoor mijn hond en die van mij is groter".

Vliegenkap om de ogen: "Nou zielig hij is geblinddoekt".

Bij ons stikt het van de dazen, toch best wel leuk als wandelaars in de bossen daar geen notie van hebben. Als je ze uitlegt over de dazen, vallen ze bijna om van verbazing, dazen nog nooit van gehoord. Hahah, dat is toch lachen.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:00

Hehe dit ken ik: mijn beste vriendin had een pony waar we zo af en toe met zn tweeën een bosritje op maakten....nou krijg je dna van die leuke opmerkingen waar we4 zelf wel om lachten van: Leuke tandem hebben jullie!! Of van mogen hij en zijn beste vriend ook op jullie rug? Maarja er zijn ook altijd mensen die het zielig vinden. Aaaaaah wat zijn jullie een dierenbeulen!! Pas toen ik op een paardje zat en dr een knal gaf was er ook zon betweter: Aaah weetje hoe zielig zij slaat jou tog ook niet? Nee maar ik loop niet de hele tijd te ouwehoeren!!! Maarja ik let niet echt op wat mensen zeggen...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:46

Zulke opmerkingen krijg ik heel vaak, als ik met m'n zusje aan het rijden ben en zij zit op Belle(pony van 1,17 en zij is 1,70) :
-is die pony niet veel te klein
-je kunt net zo goed meelopen
en Belle is ook best dik:
-is ze drachtig?
-word het niet eens tijd dat je hem af laat vallen? Want dit is echt niet goed voor dat paard hoor!
En met apollon als ik met haar aan het rijden ben en ze heeft geen zin, dan tilt ze haar benen nog niet eens fatsoenlijk op!
krijg je dit te horen:
-moet je niet eens stoppen met rijden? (net een kwartiertje weg)
-je pony heeft zeker last van zijn benen?
-moet je hem geen bandages aandoen? (zou niet weten waarom, daar tilt ze haar benen echt niet voor op hoor)

en toen we met de shetjes gingen wandelen:
-o, ik dacht dat je een hond uit aan het laten was
-wat een lief hondje
n als m'n zusje er dan ff opzit:
-weet je niet dat dit heel zielig is voor zo'n paardje! (was lachen man!)

Maar ook onder het rijden, als we in de bossen lopen en de paden zijn gewoon keihard gevroren, krijg je te horen dat je in zo'n diep ruiterpad moet gaan lopen (ja doei, benen breken zeker)
en dat je niet op een wandel pad mag rijden terwijl ze er zelf overheen fietsen....
ach ja, ik geef er eigenlijk nog maar weinig om
We krijgen trouwens ook steeds meer positoef commentaar, nu het met appie steeds beter gaat (rijden en ze is niet meer te mager)

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:48

Citaat:
Pas nog een zeer boze meneer tegengekomen, ik reed op zondag op een fietspad hier in de buurt wat door een bos heen loopt. Komt die man helemaal laaiend op ons af met de vraag of wij het leuk vonden het plezier van andere mensen te vergallen door met die rotpaarden door het bos te rijden En dat niet iedereen paarden leuk vind, dus dat we er geen andere mensen lastig mee moeten vallen.... Ik reed daar alleen maar.
Hij hield wel mijn pony vast, dus ik heb hem toch even dringend verzocht mijn pony los te laten omdat mijn voet weleens uit zou kunnen schieten


Oke ik snap dat die man boos word om het feit dat jij op het fietspad liep maar ik had hem op het antwoord van "of jullie het leuk vonden andere mensen het plezier te vergallen" gezegt "nou vind u het leuk om mij plezier te vergallen"..... hij weet dus niet wat ie zegt anders had hij er wel over na gedacht.... hij vergalde immers jou plezier.... en dat hij je pony vast pakt vind ik overigens een beetje machtsvertoon en had me als het mij gebeurt was in moeten houden om niet over hem heen te lopen met pony en al dan he...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:16

Ik krijg altijd veel imbeciel commentaar in de trant van "heeeey, een kauwboi!" vooral van duffe vaders die even populair moeten doen naar de kids.

Vervelende mensen kom ik ook wel eens tegen, maar Rowan is zo vast als een huis dus die reageert niet op bastards die 'm op hol willen hebben. Toen ik na de Dorine Dag samen met Sonja en Dick terugreed naar de trailers kwamen er ook van die etters langs op de scooter, rakelings langs de paarden en tuteren maar. Gelukkig niets gebeurd, maar denken die bastards nou echt niet na over ongelukken/doden, of vinden ze dat juist leuk?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:38

Wat leuk om allemaal te lezen zeg Lachen

Bij mij hebben ze ook weleens met een wandeling gezegt: " zeg, moet jij er niet op gaan zitten? "

Maar verder hoor ik alleen maar goede reacties: "wat een leuk paardje zeg!"
en paardenkenners: "wat staat hij goed op zijn benen" "Wat heeft hij een leuk koppie" enz

Ook stond ik een keer met mijn verzorghaflinger op een grasveldje, liet ik hem daar grazen. Toen kwamen er 3 jongetjes van een jaar of 9 naar me toe. Ze zaten eerst te ruzieën of het een veulen,pony of paard was. Ik kon het duidelijk horen, dus ik lag helemaal plat van het lachen... Toen vroeg de 1: "Het is toch een veulen?" Ik zo: "nee" (ondertussen kon ik mijn lach niet inhouden) De volgende: "Nee joh, het is een paard!!" Ik: "Nee" De ander: "Zie je nou, het is een pony"

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:40

Extreme duivel TOP 10: Boos!

- racefietsers, echt irri, zonder bel, gillen op het laatste moment iets onduidelijks en willen er dan aan de verkeerde kant langs, laatst klapte er eentje in de brandnetels, vloeken en schelden, wij terug met het paard om te vragen of er iets was, maar hij stapte toch maar snel weer op!
- auto's die achter je blijven hangen en gassen, daar gaat mijn paard dus echt van over de emmer!
- kindjes die roepen KIJK EEN PAAAARD
- ouwe boertjes die zeggen: die Tinker (het is een Noriker) is wel erg vet hoor....
- bellende fietsers (lig je bijna in de sloot)
- veel te hard rijdende loonwerkers die het jammer vinden als het goed gaat....
- fietsers die er veel te dicht achter rijden of veel te krap inhalen, ze rijden de beugels bijna van je paard af
- potloodventers of andere blootlopers, mijn paard schrikt zich altijd kapot!
- kids op shetjes die blijven galopperen omdat ze niet weten hoe ze ze terug moeten nemen
- aanspanningen die gewoon doordraven
- automobilisten die denken dat ze er wel langs kunnen, aar ons dan zowat IN de sloot doen belanden

MMiracle
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:25

Toen ik nog op shetlanders reed kreeg ik heel vaak commentaar dat ik te groot was voor die zielige beestjes dus zeg ik dat shetlanders best wel veel gewicht kunnen dragen begint ie opeens te schreeuwen dat ik te lang en te zwaar ben en dat ik er meteen vanaf moet. Boos!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:02

Bij mij is het altijd

- Ow vanaf een afstand lijkt het net een hond
- Whahahahahaha, ik dacht dat eht een hond was Boos!
- Ben je niet te groot voor dat paardje (gewoon aangespannen Verward)

Vooral dat van die hond kan ik me mateloos aan irriteren Boos!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:46

Allemaal heel herkenbaar.
Mijn nichtje met een shetlander krijgt ook altijd opmerkingen (zij is 25 dus geen klein meisje meer). Ze wordt er wel eens gek van. Opmerkingen van "zo he dat is een grote hond". We hebben al bedacht hem te leren zitten, zodat als iemand dat weer zegt ze hem dit comando kan geven en dan zoiets als "braaf Fikkie" kan zeggen....

Als ik met Lars rij krijg ik ook opmerkingen. Gelukkig vaak van kleine meisjes die hem mooi en lief vinden Lachen
Maar ook wel eens de opmerking van een kindje aan papa: "Papa, dat paardje krijgt een kindje, kijk maar hij heeft een dikke buik"."

Maar ach dat soort opmerkingen vind ik niet erg. Zelfs niet de kleine jongetjes van 16 die opmerkingen maken over "Lekker ding met paard"etc. Dan roep ik altijd dat ik mijn pedo-pas vergeten ben, dus dat ze geen schijn van kans maken (ikke = 26).

Wat mij wel stoort zijn de paardenmeiden die hun b*k niet opentrekken als je langsrijdt. Wij hebben de gewoonte om alles met een paardrijbroek gedag te zeggen. Als je dan aan het rijden bent en je zegt ze gedag dan word je soms nuffig aangekeken. En dan hup neus in de lucht en doorrijden. Of achter je staan bij het stoplicht en dan net hard genoeg zeggen dat het paard kreupel loopt (terwijl je stilstaat bij het stoplicht en je zeker weet dat ze hem nog niet hebben zien lopen), dat het zielig is rijden met regen/zon blablabla....

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:20

Ik ging een keer in de winter met Gino (mijn verzorgveulenminishetje) grazen aan de dijk op het erf. Komt er man aanlopen die zijn hond aan het uitlaten was. Die hond was naar Gino aan het kijken. Zegt die man tegen zijn hond: "Dat is een grote hond!" Ik een gemaakt lachje opzetten. Ik zeg toch ook niks over zijn hond, laat Gino in zijn waarde, ik doe dat ook. Voor de rest als ik met Gino wandelde in de winter kreeg ik altijd wel leuke opmerking, zoals:
Wat een leukerd!
Wat ziet hij er lief uit!
Mooi kleurtje!
Dat vind ik wel leuk om te horen en dat maakt me dan heel erg trots Schijnheilig

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:38

Mijn vorige pony was zo'n lieve, oude merrie met nogal lange oren. Onder elkaar in de manege maakte we er soms wel grapjes over, over dat ezeltje Lachen. Zo gingen we weer eens wandelen, stond er langs de kant van de weg een boer met z'n tractor en die maakte nogal een raar geluid. Mijn merrie was dat niet gewend en weigerde resoluut om nog een stap verder te zetten. Begint die boer te lachen en zegt tegen zijn vrouw: "hahaha, kijk daar: ene echte ezel" Verward

Silvia

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:34

Het verbaast me nog steeds dat veel mensen en ook volwassenen beginnen te hinniken als ze een paard zien. Helaas vind Lucien het soms nodig om terug te hinniken.
Ik heb jaren onder het zadel naar de rijvereniging gereden, dus al heel wat gehoord intussen.
- Heeft ie vlechtjes ingehad? (Ja, ik vlecht hem elke dag in, zodat ie krullen heeft als we gaan rijden)
- Of aan mijn vriendin met Belgisch trekpaard met lange manen; Is dat een Fries? Mijn vriendin, Mijn paard is niet vies *LOL* . (Meestal vroegen ze het dan nog een keer, maar als ze weer hetzelfde antwoord kregen dropen ze af.)
- Hoort dat paard niet voor de kar te lopen?
- Is dat een trekpaard?
- HEEE KIJK, Daar loopt het paard van Sinterklaas! (Rond 5 december hebben mensen blijkbaar veel fantasie, want Lucien is pikzwart. Verward )
- Of ze vragen: Is dat het paard van sinterklaas? Ik: Ja, maar ik heb hem overgespoten om niet op te vallen als we ’s nachts over de daken rijden. *ligt alweer in een deuk, net als toen *LOL* *
- Er zijn ook weleens rotjes naar ons gegooid (Lucien is gelukkig bomvast Haha! ), uitgescholden en bespuugd terwijl ik gewoon aan het stappen was en die mensen nog nooit eerder had gezien Boos! .

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:13

Er lopen inderdaad n hoop vervelende mensen rond. Ik heb nog een tip voor mensen die hun hond uit aant laten zijn in het bos en dan als je ff van het ruiterpad af bent, EH JE MAG HIER NIE RIJDEN GA NAAR T RUITERPAD.
Als die hond los loopt kan je gerust n grote bek terug geven, want het is eigenlijk verboden om een hond los te laten lopen (niet dat iemand zich eraan houd maar toch) en voor een ruiter wordt het vriendelijk verzocht om op het ruiterpad te blijven

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:22

Of je kan tegen de eigenaar van de los lopende hond zeggen: "kijk uit, mijn paard trapt/bijt naar honden."

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:23

Ik ging een keertje met Freya grazen. Ik ging even mijn vriend bellen dat ik bijna klaar was met de paarden, kwamen er opeens 2 jongens voorbij al mopperend van: "Ja staat ze daar met dat paard en gaat ze ook nog eens bellen!"
Nou ik had maar niks gezegd maar was wel een klein beetje boos! Boos!
Dan moeten ze niet langskomen als de eigenaresse met Freya aan het grazen is! dan loopt Freya gewoon los en zit haar baasje lekker in het gras te zonnen Knipoog .

Ook was ik een keer Zahra aan het borstelen en de dierenweide was net open dus heel veel kindertjes waren er, ik was net bezig met de hoefjes van Zaar en kwam een moeder met kind eraan om maar eens even te vertellen van kijk dat zijn nou de voeten van het paard en zie je ze heeft hoefijzers aan! Ik dus even mooi vertellen dat Zahra dus geen ijzers draagt en niet alle paarden dus hoefijzers hebben. Moeders had weer wat bijgeleerd Tong uitsteken