Contact houden als je paard is verkocht??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:10

Ik ga de vraag even omdraaien. Stel je hebt een veulen gefokt, en na 3 jaar krijg je een brief met foto's. Dat is er van het veulen geworden. En de briefschrijver vraagt of je toevallig foto's van het paard als veulen hebt en wat meer info over de moeder. Bij de brief zit een gefrankeerde envelop en er staat in dat de onkosten vergoed worden... wat zouden jullie dan doen????

Ik heb dit dus gedaan, afgelopen week. Ik hoop meer te weten te komen over de moeder van mijn liefje.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:24

Ik heb mijn merrie verkocht aan mijn toenmalige instructrice en ben haar het eerste jaar zelfs nog 2 a 3 keer per jaar blijven rijden. Ik kan nog steeds rijden waneer ik wil maar ik heb er nu minder tijd voor. Ze staat ook 20 km verderop. Maar ik ga nog wel 1x in de 1 a 2 maanden bij haar kijken want ik ben nog steeds heel erg gek van dr Lovers . Het gaat super goed met haar en ze had niet beter terrecht kunnen komen. Ik ken ook mensen die later bij hun ex-paard gingen kijken en er van schrokken hoe die erbij stond. Dat heb ik gelukkig niet, beter krijgt ze het toch niet.

MMiracle
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:34

Ik heb ongeveer een jaar geleden ook mijn paard verkocht maar ik kon geen contact meer houden omdat ie naar Amerika is verhuist Huilen
anders had ik wel contact gehouden want ik vindt dat dat toch wel belangrijk is. Net zoals je zegt dat ze er vreselijk uit gaan zien zodra je ze verkocht hebt (in onze ogen dan). Ik hoop dat het je lukt om je paard een beetje te helpen en probeer contact te houden hoe moeilijk het ook is. Knipoog

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:28

Ik heb nog steeds contact met het meisje dat mijn paard heeft gekocht.
Het gaat echt super en daar ben ik ook echt blij mee.
Ben al een paar keer wezen kijken, ook toen ze wedstrijd had. Heb er ook nog wel eens op gereden, vond het toen wel jammer dat ik hem had weg gedaan maar hij heeft het nu zo naar z´n zin en dat maakt mij weer blij Haha!
Maar helaas staat hij niet echt in de buurt. Anders was ik zekers wel wat vaker wezen kijken.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:18

Ik heb ook nog contact met de nieuwe eigenaar van Monika(mijn vorige kwpn-er) helaas geen goed nieuws, zij gaat dr ook weer verkopen omdat ze toch wel een heel moeilijk karakter heeft, helaas maar ze houd me op de hoogte en ze heeft het nu daar heel goed, ik heb haar zelf weggebracht om te kijken waar ze stond, dat beviel me goed!!!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:22

MMiracle schreef:
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook mijn paard verkocht maar ik kon geen contact meer houden omdat ie naar Amerika is verhuist Huilen
anders had ik wel contact gehouden want ik vindt dat dat toch wel belangrijk is. Net zoals je zegt dat ze er vreselijk uit gaan zien zodra je ze verkocht hebt (in onze ogen dan). Ik hoop dat het je lukt om je paard een beetje te helpen en probeer contact te houden hoe moeilijk het ook is. Knipoog


Welk paard was dat dan???????????????????????????????????

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:15

Ruim 2,5 jaar geleden hebben we onze vorige pony Peggy ook verkocht aan mensen die we kennen en waar we nog contact mee hebben zo weten we gelukkig ook hoe het met Peggy gaat etc...
En we komen er ongeveer twee keer per jaar op bezoek en dan zie ik onze vorige pony ook altijd en dat is toch wel fijn om te weten hoe het met je vorige pony gaat Alleen onze eerste pony hebben we nooit meer iets van gehoord en dat is wel heel jammer en weten dus ook helemaal niet hoe het gaat en of die nog wel leeft...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:20

Jeetje wat een verhaal zeg... ik heb hetzelfde (ongeveer) met mijn paard gehad (zie mijn profiel) maar ik had het geluk dat hij te koop stond en ik hem dus weer terug kon kopen. Maar ik zou het liefst geen contact meer hebben als je eenmaal weet dat hij slecht behandeld wordt. Anders kom je daar elke keer vandaan met een rot Verdrietig gevoel. Tenzij je denk dat er wel te praten valt met die mensen.... dan kan je altijd proberen ze op bepaalde dingen te wijzen, misschien is het van hun kant niet zo bedoeld namelijk. (misschien hebben ze gewoon niet zoveel ervaring).

Succes

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:56

ongeveer een jaar geleden is mijn verzorgpony ook verkocht en zijn we ook af en toe nog even langs geweest.dat meisje die hem had verkocht deed er weinig mee en dat vond ik erg jammer anders had ze niet hoefen worden verkocht!!alleen aan de andere kant breng je wel weer je oude herrinneringen aan haar trg!!wat wel leuk is maar soms weer niet!!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:40

Toen ik Adri verkocht, heeft hij eerst bij een meisje gestaan die hem na een maand weer weg wou doen.

Ik heb dan meegezocht naar een nieuwe eigenaar, maar aangezien zij al een ander paard had (verwend nest ) had ze ook geen moeite meer gedaan om hem te koop te zetten...

Ik heb een nieuwe eigenaar gevonden voor hem, en hij staat er echt super. ik krijg regelmatig mailtjes met foto's van hem. Ben hem ook al gaan opzoeken en hij zag er beter uit dan ooit. Bij mij stond hij altijd op de wei, en hij zag er uit als een echte bosmodderpony, nu is hij heel erg netjes.

Ik vind het heel belangrijk te weten hoe het met hem gaat omdat Aad steeds een speciaal plekje in mijn hart zal hebben, en ik hem OOIT wil terugkopen. Hij is een beetje mijn kindje... Lovers

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:52

Ik heb nog steeds goed contact met de nieuwe eigenaar van Amber (giesam hier op bokt )
Ik heb in het begin weinig contact gehad maar nadat ik eenmaal langs ben geweest hebben we veel contact via msn, ik weet altijd hoe het met ambertje gaat, als er problemen zijn kan ik altijd een beetje helepen en ik herken het meteen.

Toen ik haar weer voor het eerst zag nadat ik haar had verkocht stond ik ervan versteld hoe goed ze eruit zag, lekker mollig en heel vrolijk, goed in de vacht ( en dat in de herfst)

Ik mocht ook met haar over het strand crossen Haha!

Nee, Amber heeft het goed getroffen met haar nieuwe eigenaresse, nou hopen dat ik voor Maffick een goeie vind en dat ik daar ook contact mee hou, ik vind dat toch wel belangrijk.

Toen ik maffick net had heb ik ook zijn oude eigenaresse opgebeld en die was daar heel blij mee, ook nu heb ik haar weer gebeld dat ik hem verkopen wil , ook dit keer was ze blij dat ik wat liet horen.