Dilemma...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Dilemma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 12:01

Oh wat is dit toch moeilijk...

Mijn paard staat op het moment een paar maandjes op een andere stal zodat hij ook nog even het land op kan, aangezien ze bij mijn "normale" stal geen land hebben...

Maar...

Het bevalt me daar dus echt onwijs goed en ik zit nu dus ernstig te twijfelen of ik daar nu zal blijven...

Het grootse voordeel aan mijn huidige stal is dat het bos naast de deur ligt en er ook 3 rijverenigingen binnen stap afstand wedstreijden organiseren (een bij ons op stal, een bij de buren en een in het bos). Het is echter een erg grote stal met op zich wel goede faciliteiten, die helaas erg slecht bijgehouden worden. Dus een grote mooie ruime overdekte bak, maar met een vrij slechte bodem, waar je bovendien altijd wel met minstens 5 anderen aan het rijden ben. Bovendien is het toezicht op de paarden erg slecht en dat moet je dus echt van je stalgenoten hebben... Ik sta hier doe het zelf, wat inhoudt dat ik zelf mest en het voer regel en dergelijke. Paardje heeft een uitloopstal, wat op zich wel erg fijn voor hem is, aangezien hij dan 's winters ook altijd een frisse neus krijgt...

De andere stal... is volpension. Heeft land waar ze zo van juni-september op mogen... De paarden worden 's winters ook nog even een uurtje in de bak gezet (is mischien ook wel te regelen dat ze hem een paar uurtjes in de buitenbak laten keuvelen). Een goede ruime binnenbak, met een goede bodem, waar ik tot nog toe niet echt veel mensen tegelijk heb zien rijden (maar dat schijnt 's winters weer anders te zijn, aangezien er een vereniging rijdt dan). Een goede buitenbak die redelijk goed bijgehouden wordt... Goed toezicht op je paard en zowieso een stuk rustiger. Paard staat echter wel in een binnenbox, er zijn geen wedstrijdterreinen in de buurt en er zijn bijna geen uitrijmogelijkheden... Krachtvoer moet je zelf bijvoeren, maar qua prijs kom ik ongeveer op hetzelfde uit, mischien wel goedkoper... en aangezien het volpension is hou ik waarschijnlijk een hoop tijd over, wat ik toch ook wel eens prettig vind. Deze stal is wel weer iets verder weg, dus er zullen wel wat benzine kosten bijkomen.. en natuurlijk vervoerskosten als ik ooit eens ergens heen wil. Een voordeel op deze stal is ook dat als ik bvb op vakantie zou zijn of een weekend weg zou zijn, er waarschijnlijk wel wat te regelen zou zijn, zodat er voor mijn paardje gezorgd wordt.

Voordeel van mijn huidige stal is dat ik het er zo onwijs gezellig vind... en dat vind ik toch erg moeilijk om zomaar op te geven...

Dit is toch zo moeilijk... wat moet ik nou doen? Boos!

Europe is our playground


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:55

Tja, hoeveel rij je buiten? Ik zou nooit op een stal willen staan zonder uitrijmogelijkheden, maargoed, ik ben recreatieruiter en doe weinig anders als buitenrijden. Als jij wedstrijden en in de bak trainen enzo belangrijker vind, zou ik voor de nieuwe stal gaan. Als dat een leuke club is organiseren ze misschien wel af en toe gezamelijke "met de trailer naar het bos/strand/hei" acties, of kan je die opzetten.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:00

ik zou voor het beste voor mijn paard kiezen. goed toezicht vind ik erg belangerijk, als er dan wat gebeurd ziet iemand het tenminste. en een goede bodem in de bak is een een stuk beter voor zijn benen en daarmee kan je sommige blessures voorkomen dus ik zou voor die andere kiezen en dus weggaan... daar maak je vast weer niewe vrienden tog?? of je kan met je andere vrienden gwoon afspreken als jij ergens anders staat en dan toch samen rijde...

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:18

Moeilijk. Zit zelf ook met het zelfde probleem.
Punten opschrijven, beide stallen erboven en een punten verdeel systeem hanteren met 0, 1 en 2. Dan punten tellen en kijken welke de meste punten heeft. Kijken of dat overeen komt met je gevoel en dan weer denken.

Fiesta, freiberger, what else?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, bellieee, carin0903, Cjuan, Ellebel, Firebug, Inney, Ladypronk, Mnoonn en 90 bezoekers