Welshkeuring, Breukelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Welshkeuring, Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 22:00

Jaja vandaag was het zover, de welshkeuring
Eigenlijk helemaal niet getraint, merrie's waren iets aan de dikke kant, maar goed Schijnheilig We gingen er met 4, 2 hengstveulens en hun moeders

Vrijdag gewassen en getoiletteerd en nog even geoefend..
Zaterdag 6 uur uit bed en kwart voor 7 op weg naar de paarden, even haver gegeven, en de transportbeschermers omgedaan bij koosje, irma wouw niet meewerken, ging slaan met de benen dus heb ik maar gelaten.
Daarna ingeladen, en op weg naar Breukelen, ondereweg 1x gestopt om ons bij de andere te voegen (vrienden die ook gingen, zijn we gezamelijk gegaan,zodat we bij elkaar stonden).
Aangekomen nummers gehaald, daarna de veulens klaar gemaakt, want we moesten gelijk de volgende rubriek er weer in.

Macho deed het goed, liet zich zelf goed zien, de jury vond hem een te zware hals hebben en te weinig werk in de achterbenen, dus moesten we genoegen nemen met een 2e premie.. we stonden 4e

Sunbeam, liet zich niet goed zich, liep alleen maar te kloten, in zijn moeder bijten, achterop springen, galoperen, toen die bijna de ring uitmoest ging die pas draven, dat koste ons plaatsen,want we stonden
2e, veulen had ook een te zware hals, terwijl dat hij dat helemaal niet heeft, ook 4e plek en ook een 2e premie

Daarna hadden we even pauze, en ben ik maar even rond gaan lopen..

Daarna was Irma aan de beurt, irma liep netjes, en het resultaat was ook goed, 2e plaats en door naar kootwijk, en daar hopen we op het keur

Koosje, is al keur, maar hebben we toch laten zien, 3e plaats en ook door naar kootwijk, liet zich netjes zien, maar kan echt beter.
Jury zei over de 3 pony's dat ze kwa type en beweging toch kleine verschillen hadden..

toen waren we eindelijk klaar, was al een uur of 2, en ben ik maar bij het rijden gaan kijken.. kwart voor 5 gingen we naar huis en 6 uur waren we thuis, uitgeladen, trailer schoongemaakt en nar huisgegaan..

Het was een leuke dag, het mindere is alleen, de jury's ze weten zelf niet goed wat ze willlen, het liefst langgelijden ruggen en niet te breden halsen en een mooi hoofd, maar waar is het echte welsh gebleven, die stoere halzen, korte ruggen of lange ruggen wat maakt het uit, zolang het maar bij de bouw/hoofd en de beweging past..
Oude type's zien ze liever niet, liever het nieuwe sport achtige model Lips are sealed maargoed, dat vind ik, en het legt er natuurlijk ook aan welke jury je hebt...

Foto's komen nog bij itp, maar gofoto doet het niet meer, dus ik ga even op zoek naar een andere site Scheve mond

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:04

Leuk verslag!! En toch gefeliciteerd!!