hoe ervaren jullie een stage?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

hoe ervaren jullie een stage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 12:34

ik doe zoals jullie kunnen lezen in mijn profiel de opleiding dierverzorging Knipoog en ben net klaar met mijn eerste blokstage op een honden- en paardenfokkerij en heb het erg naar mijn zin gehad! Haha! nu vroeg ik me af hoe jullie (degene die stage lopen, voornamelijk bij de opleidingen dierverzorging en paardenhouderij) tegen zo'n stage aankijken en of jullie ook wel eens nare stage's Verward (of juist leuke!) hebben meegemaakt.
ik hoor namelijk van veel van mijn vriendinnen dat ze niet zo'n denderende stage hadden en dat ze voornamelijk gebruikt werden om schoon te maken en de vuile klusjes mochten opknappen maar verder niks leerden. dus ik ben wel benieuwd of meer mensen daar ook wel eens mee te maken hebben gehad..

(oja ik wist niet zeker of deze vraag wel in deze forum hoort, gokje dus Lachen )


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:07

Ik doe ook de opleiding mbo dierverzorging. Stages, tja,..
In april heb ik een ontzettend leuke stage gehad, samen met leetje. Op een freestyle bedrijf en dat was gewoon leuk. Misschien ook wel omdat we samen 5 weken op een camping zaten en onze eigen paardjes mee waren Haha! Maar die stage vond ik erg leuk en we willen daar nog wel een keer stage gaan lopen.

Daarvoor liep ik stage op een asiel, was best leuk, alleen ERG weinig werk. Ik hoefde ook maar hele korte daagjes. Het was geen rot stage, zeker niet.. Maar iets geleerd heb ik niet. (Werd daar niet misbruikt als alleen schoonmaken, maar er was gewoon geen werk)

Verder heb ik nog 1 keer stage gelopen en dat is gewoon mn rotste stage geweest. Ik heb het er niet naar mijn zin gehad en de reden waardoor ik het helemaal vreselijk vond daar zal ook wel bekend zijn bij de meeste hier. (zo niet, neem een kijkje in mn profiel bij paardeninfo) Daar laat ik me ook maar verder niet over uit op internet..

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 13:39

ik heb het gelezen en dat is inderdaad erg sneu voor je!
snap waarom je het niet op internet erover wilt hebben..

waar doe je je opleiding dierverzorging dan?

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:14

Ik studeer Diermanagement en heb een hele leuke verzorgingsstage gedaan bij een ezelopvangcentrum! Later heb ik nog een half jaar in het Noorderdierenpark in Emmen gezeten, maar daar zat ik op kantoor, dus niet echt in de dierverzorging. Het was wel absoluut een superstage! Helaas heb ik ook een minder leuke stage gehad bij een paardenfokkerij. De paarden waren geweldig, maar er was 1 persoon waar ik niet mee op kon schieten en dat was helaas de bedrijfleidster! Die stage heb ik ook niet afgemaakt! Succes met je stages, het zal wel meevallen denk ik!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:04

ik heb mbo veehouderij/dierverzorging met als 1 van de vakken paardenhouderij gedaanen drie blokstages gehad en voor de ervaring voor mijn opleiding een 4 maanden op een manege in friesland stagegelopen
2 van de 4 stages zijn mij super bevallen en heb ik veel positieve ervaringen opgedaan en veel geleerd
twee maanden op de breidablik bij de ijslanders waren echt twee super maanden
en twee maanden dressuurstal bij mij in de buurt heb ik het ook super gehad

de 4 maanden in friesland heb ik heel veel gedaan en gezien en veel geleerd over hoe ik het dus niet wil en niet doe , ook erg leerzaam daar niet van , maar niet de prettigste stage zeg maar
ik heb ook nog een blokstage bij een particuliere"opvang"van paarden stage gelopen maar dat was ook weer een beetje het friesland verhaal

maar tot nu toe alleen maar leerzame ervaringen en heel veelzijdig werk vooral bij de eerste 3 stages
de opvang stage was grotendeels mesten en poetsen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:06

evelyn schreef:
ik heb het gelezen en dat is inderdaad erg sneu voor je!
snap waarom je het niet op internet erover wilt hebben..

waar doe je je opleiding dierverzorging dan?


Holland college, of nou ja, accent college Haha! In maasland

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:17

Wij krijgen alleen stagaires........Ik moet zeggen dat ik er altijd erg blij mee ben.......

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:40

Ik zit gewoon nog op een middelbare school met agrarische praktijk.
Een paar weken terug heb ik mijn eerste stage gehad.
Op een stal, en dat was hardstikke leuk.
Het is wel zo, dat wij, meer voor het vegen,uitmesten enzo gebruikt worden.
Maar als je laat zien dat je meer wil en kunt laten ze je ook meer doen.
Tenminste bij mij wel, het was een kei leuke stage!

Brabantse Fries ;)

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:07

Hey

Ik doe ook de opleiding dierverzorging!!!! Haha!
Mijn eerste stage, op een kinderboerderij, was echt super te gek gaaf! Haha! Ik heb het er erg naar mijn zin gehad en mijn 2 verzorg pony's staan er. Die schatten ehb ik ook aan mijn stage overgehouden.

Nu loop ik stage op een kattenpension en ik vind het werkelijk NIET LEUK!
Geen leuke mensen, geen leuke omgang met de dieren.....gewoon totaal niks.
Ik ga er gewoon met veel tegen zin naar toe en als ik thuis kom kan ik wel janken van kwaadheid. Huilen
Ik leer hier echt alleen hoe het niet moet.
Totale tijdverspilling!

Mijn volgende stage gaat hopelijk wel leuk worden...paardrijden met gehandicapten! Ik hou jullie op de hoogte en wens jou veel succes met je opleiding!!!!!!1

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 20:08

waar doe jij je opleiding dan?? en wat jammer dat dat niet lekker loopt bij dat kattenpension want het zou me wel een leuke stageplek lijken *LOL*[/quote][/list]

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 20:11

hmmm dat quote en list moet er niet achter Verward , weet nog niet helemaal hoe dat werkt als je wilt reageren op een bepaalde zin van een ander Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:51

Na de Mavo heb ik een jaar in de paarden gewerkt. Ik ben toen naar het Clussius College in Alkmaar gegaan, 1 dag per week naar school en 4 dagen werken. Echte stage was het dus niet, meer een werkplek. Maar ik denk dat het wel vergelijkbaar is.

Als eerste kwam ik bij de eigenaresse van de stal waar ik toen stond. Zij heeft ooit op internationaal niveau meegesprongen, die ambities had ze niet meer maar wel op nationaal niveau.
Die werkplek was niet geweldig, ik ben meer verrot gescholden dan wat anders. Had soms werkweken van 72 uur en kreeg uiteraard maar voor zo'n 32 betaald. Werkte minimaal 5 dagen per week, maar 6 kwam ook vaak voor. Vervolgens natuurlijk op maandag naar school Scheve mond

Tuurlijk heb ik wel wat geleerd en heb van de eigenaar van de paarden veel complimenten gehad over de verzorging.

Daarna ben ik een maand bij een andere springamazone gaan werken. Als soort van vakantiewerk, zij kwam erg veel mensen tekort. Daar heb ik best wat kleine dingetjes geleerd, anderen hoorde ik wat minder positief over haar. Maar ze had me duidelijk nodig Haha!

En als laatste kwam ik bij een projectontwikkelaar terecht die ook veel voor het KWPN deed en ook veel in de fokkerij deed. Daar heb ik een tijd de jonge paarden ingereden en natuurlijk ook gewoon de andere werkzaamheden. Ik heb het daar best naar mijn zin gehad en echt heel veel geleerd.
Helaas heb ik met een merrie daar een ongeluk gehad en kon een maand niet rijden door een gescheurde spier in mijn been Scheve mond
Toen ik weer kon rijden ging het in het begin best goed, maar uiteindelijk was ik toch te bang geworden. Waardoor ik geen plezier meer had in het rijden van de jonge paarden, wat toch mijn hoofdtaak was.

Ik was er toen achter dat ik toch graag terug naar school wilde. Doe nu al 2 jaar Commerciele economie en dat bevalt me goed

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 07:59

Bonnie_Fan schreef:
Ik leer hier echt alleen hoe het niet moet.
Totale tijdverspilling!



Is dan toch geen tijdverspilling, ik heb ook bij mensen geleerd hoe het vooral niet moet.........is ook leren

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:03

ik doe MBO vakbekwaam Medewerkster Dierverzorging en ikhoefmaar 1 stage te doen van 640 uur, dus bij 1 bedrijf!
dat doe ik bij een pension, alleen zijn het maar 5 uurtjesd op een dag omdat het echt alleen ochtendwerk is, en er dus weinig te doen is!

verder hebik alleen op de middelbare school stage moeten lopen bij een bejaardenhuis , was echt niks aan, Slapen
en bij een school, kleuters en dat vond ik wel geweldig Party!!

Be My Hero Paul

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:13

Ik doe mn opleiding op de HELICON in Nijmegen! Jij?
Ja leek mij ook leuk ja....


          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:24

ik heb toen ik nog op de misselbare school zat een stage gedaan op een manege, ik rijd hier ook, dus ik ken alle mensen wel zon beetje, dus dat was wel gezellig, maar de eigenaar die was erg rot deze week. zo moest ik een keer voor 8 uur komen, sta ik daar om half acht, staat het hek nog op slot Verward lekkere voorbereiding dus. verder heb ik meer het terrein schoongeveegd dan dat ik paarden heb gezien, dus dat viel ook wel tegen.

ik heb tot vorrige week een stage van 3 weken gelopen bij een dierenarts, waar ik het wel erg naar mijn zin heb gehad. tuurlijk hoort hier het opruimen ook bij, maar dat is overal. je begint overal ONDERAAN de ladder. en voor zon kliniek is dat ook weer een soort visitekaartje.
en tja, hoe langer je er zit, hoe meer ja mag doen.
er is ook nog een soort vast schema voor een dag. 's ochtends begin je bijvoorbeeld met mesten, tussendoor nog een stalronde, dus kijken hoe het met de paarden gaat enzo, daarna weer mesten, een pauze, daarna eventueel nog de laatste boxen mesten, en daarna de stallen vegen.
als de stallen dan klaar zijn, is er meestal wel wat te doen in de kliniek, of temperaturen opnemen en dat soort dingen. eind van de dag voeren, en dan is het alweer voorbij. de volgende is ongeveer hetzelfde enz enz.

k heb het dus wel naar mn zin gehad hierzo, k hoop de volgende keer weer, maar dat is altijd maar weer afwachten.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:25

Ik heb mijn opleiding Dierverzorging in Tiel gedaan. (waar ik nu gelukkig klaar ben). Het niveau was veel te laag, maar dat doet er nu niet toe want het gaat over de stage!
Ik heb best veel stages gehad op veel verschillende bedrijven. Leuke zoals bv. in een dierenwinkel, dierenpension, de uithof in utrecht, pensionstal en westernstal in friesland. Maar ook minder leuke zoals op een manege in brabant, een andere dierenwinkel en een dressuurstal.
Ik vind stagelopen vaak een leuke afwisseling op de schoollessen!
Ik ga in september in Barneveld voor dierenartsassistente leren, daarvoor moet ik ook weer stages lopen.

Don't dream your life, live your dreams!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:20

Goeie vraag! Ik deed (dit jaar voor het laatst) dierverzorging en heb welgeteld 1 echt goed stageadres gehad (en ik heb er zes gedaan). Dit was bij Punktur in de Punt. Ik vond dit zo goed omdat ze altijd alles wel uit wilden leggen. Zij hadden over een heleboel dingen in de paardenwereld zo hun eigen ideeen en het was interessant om te horen. Je kon hen altijd dingen vragen en je kreeg dan een erg goede uitleg. Veel over de omgang heb ik er geleerd maar ook over het rijden omdat ze er heel goed op je houdig en zit letten.
Behalve Punktur heb ik het ook op andere bedrijven wel gezellig gehad. Bij een paardenhandelaar, een geitenhouderij en een springstal en manege heb ik ook een leuke tijd gehad maar daar werd je veel minder bij de hand genomen en dingen verteld als bij Punktur.
Echt slechte stages had ik in de manege (waar ik notabene zelf rij!) en in een asiel. Vooral de eerste was slecht omdat mijn stagebegeleidster me nooit wat leerde maar wel alle rotklusen op liet knappen. De hele ochtend met strobalen sjouwen bv (Pff best pittig als je het niet gewend bent).
Puntkur was iig geval het einige bedrijf waar ze me dingen lieten zien en helpen bij bv paarden vangen, veulentjes handmak maken, loswerken, het beleren van jonge paarden en paalwerk.

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 22:27

ik doe mijn dierverzorgings opleiding in sneek maar voor de aankomende jaren zijn we verhuisd naar het van hall in leeuwarden.
en zoals ik het van jullie allemaal hoor lijken al die stage's niet al te denderend, ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat ik het tot nu toe echt getroffen heb met mijn stage's (dierenwinkel en die stage van afgelopen keer) en dat je echt geluk hebt als je een goed stage adres kan vinden maar goed, ik ben er natuurlijk nog lang niet en weet donders goed dat je hard en goed in deze branche moet werken om het te halen, en dat ben ik ook van plan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:39

Ik heb op verschillende bedrijven en stallen stage gelopen.. enkel op 2 stallen heb ik het naar mijn zin gehad.. Iets geleerd nee dat heb ik nergens.. Als je op een paardenbedrijf stage gaat lopen ben je vaak enkel goed genoeg voor de rotklussen... IK heb dagen lang met een borsteltje de slobber van de muren moeten schuren , stallen moeten uit mesten , paden moeten vegen , wasplaatsen moeten schrobben.. dagen achterelkaar binnenbakken natspuiten, mesthopen opsteken , tuig poetsen, tralies moeten schoonkrabben, stofraggen moeten weghalen , muren moeten verven , gras moeten afknippen met een snoeischaartje.. Boos! bakranden moeten rechtharken.. en echt de meest minderwaardige dingen moeten doen.. kijk uitmesten en aanvegen hoort erbij , maar al die andere rotklusjes.. daar ben je echt stagiere voor... ..... en dan als ze niets meer konden verzinnen van klusjes die ze zelf niet wilde doen... mocht ik dan eens een paard poetsen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:09

Debo schreef:
met een borsteltje de slobber van de muren moeten schuren , stallen moeten uit mesten , paden moeten vegen , wasplaatsen moeten schrobben.. dagen achterelkaar binnenbakken natspuiten, mesthopen opsteken , tuig poetsen, tralies moeten schoonkrabben, stofraggen moeten weghalen , muren moeten verven , gras moeten afknippen met een snoeischaartje.. Boos! bakranden moeten rechtharken.. en echt de meest minderwaardige dingen moeten doen..


Sorrie hoor maar dat is het werken in de paarden nou eenmaal...

Om ongedierte te voorkomen moeten de muren ontdaan worden van etensresten (belangrijk dus)

Stallen uitmesten lijkt me geen uitleg nodig

paden moeten vegen is ook weer om veiligheid (nagels vd hoefsmid, steentjes) alsmede om ongedierte (biks, haver)

Wasplaatsen vanweg Hygiene...vaak worden daar wonden behandeld ed

Mesthopen opsteken.......Vaak heb je ruimte te kort tussen de ophaal beurten en zal het gewoon moeten gebeuren

Tuig poetsen......Ik hoef volgens mij niemand uit te leggen hoe gevaarlijk slecht onderhouden tuig is.


Binnen bakken moeten natspuiten.......wat wil je dan in die stofzooi rijden, dat is echt slecht voor jou en je paard

tralies moeten schoonkrabben, stofraggen moeten weghalen , muren moeten verven , gras moeten afknippen met een snoeischaartje.. : Tja dat is allemaal voor het uiterlijk vertoon van de stal.....ook niet echt onbelangrijk maar evenzogoed niet noodzakelijk.

Bakranden moeten rechtharken........je wil toch een rechte bak met een goede hoefslag en ja dan moet je dat doen...........

En bij ons kom je ook niet op of aan de paarden op het moment dat je uitstraalt dit minderwaardig werk te vinden.............Trouwens ik doe dat minderwaardige werk ook nog steeds met heel veel plezier hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:13

Tuurlijk moet het gebeuren maar om 2 dagen achterelkaar met een hoefevkrabber alle slobber van de muren te krabben.. is erg geestdodent...

je hoeft mij niet te vertellen wat paardenwerk inhoud dat weet ik maar al te goed, mijn rug is er niet voor niest verrot van gegaan,,,, Ik heb gewoon erg slechte ervaringen met bepaalde stage plekken...

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:53

kan me iets bijvoorstellen!
alle dingen zijn natuurlijk allemaal logisch dat die gedaan moeten worden, maar als jij het moet moeten hunhet ook doen vind ik zelf dan hoor!

en om de 2 dage, ja misschien sommige dingen maar de muren schoonkrabben kan toch ook gewoon 1x in de week!

helaas dat stagiares altijd daarvoor zijn!

Be My Hero Paul

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:02

Ik ben al 17 jaar geen stagaire meer maar doe het ook gewoon hoor... en inderdaad als je krap in de tijd zit gaat de stagaire de muur schoonkrabben en ga ik rijden

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:13

ik loop stage op de uithof , bevalt prima !

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Contemplate, IASCrawler, ikkedus, laura22, Macs, sterregoud, Wopkebrok, xamberr en 38 bezoekers