Dilemma, wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:52

ik zou heel goed nadenken hierover en toch nog een keer met die boer gaan praten... zoveel geld ervoor vragen is niet normaal en als je pony aan de andere kant van het land komt te staan hoevaak zie je haar dan nog?? ik zou veel fotos van haar maken en afscheid van haar nemen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:43

Sonja schreef:
Ik zou die boer lekker in de str*nt laten zakken, die is echt niet goed bij z'n knarretje hoor! 1000 Euro voor een paard dat niks meer kan, waarmee je niet meer kan fokken of niks!
Ik weet dat je heel veel van dat dier houdt, maar[b] kies voor jezelf![b] Dit hele gedoe met die boer gaat je zo veel verdriet doen, dat het dat volgens mij allemaal niet waard is.....
Ik zou op een voor mezelf goede manier afscheid nemen van het paard, en vervolgens daar verdwijnen.
Die vent heeft niks voor dat paard over; een veearts mag er niet komen, het paard gaat naar de slacht en als jij het probeert te redden dan draait íe je nog een poot uit ook..... Heb je dan nog niet door wat je voor hem bent? (he-le-maal niks, ondanks al je goede zorgen en inspanningen voor Genderose en de veulentjes....)
Bah wat een snertvent!!!!!!!!!!!!


ik denk dat Tancreda juist voor zichzelf kiest door mee te willen betalen. hoeveel emotioneel leed zal ze zichzelf daarmee kunnen besparen?

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:17

Ik zou proberen af te dingen bij die boer, want hij wil er een slaatje uit slaan, niet zo sympathiek om op die manier geld te verdienen. Hij zou dik tevreden moeten zijn met 500 euro en een goede oude dag voor haar.

Maar zo zit hij niet in elkaar. Ik zou er alleen geld bij leggen als je inderdaad medeeigenaar wordt en dat ze haar zonder overleg met jou niet kunnen verkopen. Ik zou dit heel duidelijk op papier (laten) zetten en die mensen laten tekenen.

Ik vind 100 of 200 euro erbij echt ruim voldoende voor een 15-jarig paard. Succes met je beslissing, want je houdt echt van haar en daar wordt nu misbruik van gemaakt en dat vind ik gewoon smerig.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:32

Echt wel een snertvent. Wat er ook gebeurd ga asjeblieft weg bij zo'n boertje. Noooit meer op een paard van hem gaan rijden. Zulk soort mensen moet je in hun eigen boerenstront laten zakken....sorry hoor maar maak me gewoon kwaad. Hij krijgt er met geen mogelijkhied 1000 euro voor en gunt dat paard dat hem ettelijke veulens (lees euro's) heeft opgeleverd niet eens een oude dag terwijl hij er geen poot voor hoeft uit te steken. Walgelijk.

Ik stort 20 euro op een rekening voor haar als je een sponsoraktie gaat beginnen.....
Maar dan wel onder voorwaarde dat je de boer zover krijgt dat ie het slachthuis belt en dat je PRECIES de slachtprijs voor haar laat betalen.
(ik wil die boer niet sponsoren... Extreme duivel ECHT niet Extreme duivel )
Die mensen 500 euro laten betalen en wat daar overheen komt via een sponsoraktie...ik doet dan mee ! Wie volgt ??
En misschien heb ik ook nog wel wat spulletjes die je zou kunnen verkopen op een boktveiling....is dat een idee ? Spulletjes verzamelen van mensen en die dan gaan veilen ?

Ze gaat zeker op transport hoor, als ze haar voor de slacht ophalen...en dat wil je haar echt niet aandoen.

Oh ja, laat die mensen haar nou gewoon kopen en probeer er geen aandeel in te houden. Dit willen mensen vaak terecht niet en als je echt zeker weet dat dit een goede plek is sta haar dan gewoon af is mijn advies.

Heeel veel succes en laat me weten wat je gaat doen...ik doe mee !!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 20:05

Ja ik ben al bezig met tekeningen maken. Die 1000 euro komt er wel, dat zeggen die mensen steeds. Dat is geen probleem zegt ze. Ik ehb in ieder geval aan gegeven dat ik in iedergeval 200 zelf kan bijleggen. Daarbij legt mijn beste vriendin ook wat bij en mischien mijn ouders ietsjes.

Ze komen eerst nog eens langs bij GEnderose. Met de boer valt niet te praten, ook omdat ik hem nooit meer tegenkom. Hijs steeds druk aan het werk met de nieuwe koeienstal, met cement storten etc. Met hem praten, daar kan ik nooit een goed moment voor vinden. Normaal gesproken kwam hij altijd even langs rond koffie tijd (lees 4 uur) maar dat doet hij ook noooit meer. De enige keer dat hij in de paardenstal komt (als wij er zijn) is als hij met de kar wilt gaan. Dat zal zaterdag wel weer zijn denk ik. Maar ik denk dat hij wel donders goed weet dat wij boos op hem zijn, en het totaal niet met hem eens zijn. Hij ontloopt ons volgens mij een beetje.

Ik wacht eerst verder af, tot die mensen bij Genderose zijn wezen kijken en een uiteindelijke beslissing hebben genomen. Ze staan nu vrijwel helemaal achter het plan, maar eerst ff het paard bekijken moet natuurlijk ook. Lachen Dan kan ik latijd nog wat dingen ondernemen.

Zoals het er nu voorstaat gaat het gewoon door.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:43

Ik draag 25 euro bij, heb je niet zoveel aan maar goed, misschien nog iemand? Ik lees je stukjes altijd en ik gun jou je paard, je doet zo je best voor haar, pb me maar, dan maak ik het over!!

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 03:03

ook ik wil wel een steentje bijdragen als het nodig is, maar dan vind ik persoonlijk, gezien het feit dat die mensen maar de helft van de aanschaf hoeven te betalen, dat JIJ contractueel vastlegd dat de merrie niet zonder jouw medeweten wordt verkocht of geslacht!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 10:43

Ik vind het heel lief hoor! Maar ik wacht liever eerst tot de mensen zijn langsgekomen. Straks gaat het niet doro, hebben jullie het voro niets gedaan... Je kan een tekening laten maken Lachen Dan heb je er zelf nog wat voor. Zie topic in mijn onderschrift.

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:08

Wat een eikel zeg die boer !!! Als ik jou was zou ik hem gewoon alles laten lezen, misschien dat hij dan van mening verandert. Het is immers niet leuk als bijna heel bokt.nl hem een eikel vindt!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:15

tinker_lover schreef:
ik hoop egt heel erg voor je dat die ***boer de prijs wat omlaag doet...een groot stuk omlaag doet zelfs....


Correcte spelling:
ECHT

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:16

Hoe is het nou afgelopen???

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:29

Ja hoe is het afgelopen?? En deze merrie heeft toch nog een redelijk jong veulen aan de voet, dus ze kan toch niet zomaar weg?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:56

Is er niet een ontzettende lieve bokker met een plekje wei over Verward
Tja heel moeilijk, weet niet wat ik zou doen, als het niet haalbaar is zou je het helaas moeten laten....

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:39

Genderose is er nog wel steeds. Ze zal dan van de herfst weg gaan, vanwege het veulen (dat gaat trouwens naar de markt, ben benieuwd wat zijn toekomst is...). Ik mail nog wat heen en weer met die mensen. Hoe het is afgelopen, laat ik weten!